Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:45:55 GMT

وزرای پیشنهادی در مسیر تحقق اهداف به‌جز...

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۷۳۰

وزرای پیشنهادی در مسیر تحقق اهداف به‌جز...

روزنامه آرمان ملی ۲۵ مرداد یادداشتی به قلم جواد آرین‌منش نماینده ادوار مجلس منتشر کرد و نوشت: با مروری بر اظهارنظرها نسبت به کابینه آقای روحانی قضاوت‌هایی را می‌توان یافت که مشابه برخی از نظرات در رابطه با کابینه آقای رئیسی است. در کابینه دولت پیشین به افراد مجربی مثل آقای زنگنه، خسته و فرسوده می‌گفتند؛ این افراد همچنین اگر وزیر جوانی در کابینه بود را خام و بی‌تجربه می‌خواندند؛ اما انتخاب این افراد همواره به نوع نگاه رئیس‌جمهور و انتظار او از کابینه‌اش برای پاسخگویی به مطالبات مردم بستگی دارد؛ اگر با نگاهی واقع‌بینانه به کابینه پیشنهادی آقای رئیسی نگاه کنیم در مقایسه با دولت‌های گذشته کابینه جوان‌تری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید فراموش کرد که در سال‌های اول پیروزی انقلاب تقریبا تمامی مسئولان زیر ۴۰ سال سن داشتند؛ البته جوان بودن به این معنا نیست که این افراد ناپخته باشند. این ترکیب کابینه پیشنهادی، افرادی جوان و مجرب را شامل می‌شود. اگر قصد آن باشد که با دید مثبت به کابینه نگاه شود، باید گفته شود کابینه جوان است و وزرای آن دارای تحصیلات نسبتا بالا و انگیزه هستند. اگر بنا بر داشتن دید منفی باشد، می‌توان گفت کم‌تجربگی و در برخی موارد فقدان سوابق اجرایی و برخی ناهماهنگی‌ها جزو ضعف‌های موجود در کابینه است و همین طور چهره‌هایی در کابینه چون آقایان میرکاظمی، ضرغامی و امیرعبداللهیان که تجربیات نسبتا خوبی در گذشته به‌دست آورده‌اند در عین حال می‌توان به چهره‌های جوانی مثل آقایان عبدالملکی و باغ‌گلی با سن و تجربیات کمتر اشاره کرد.

این دو گروه از افراد در کنار هم هستند و به‌نظر می‌رسد در مجموع یک کابینه پویا و جوان شکل گرفته است، اما باید در عمل دید که خروجی این کابینه چه خواهد بود. آنچه مهم است مدیریت این کابینه و هماهنگ‌کردن وزرای آن با یکدیگر است. همچنین از دیگر ویژگی‌هایی که درخصوص کابینه می‌توان ذکر کرد، تحقق  هم‌افزایی مجلس و دولت است.

در مجلس فعلی بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان خواستار ورود آقای رئیسی به عرصه انتخابات بودند و این امر نشان می‌دهد مجلس یازدهم هماهنگی بیشتری نسبت به مجالس گذشته با دولت داشته و خواهد داشت. نکته مهم دیگر درخصوص کابینه پیشنهادی این است که به‌نظر می‌رسد آقای رئیسی در مسیر پاسخگویی به مطالبات جریانات سیاسی و حتی مجلس قرار نگرفته‌اند و چندان به سهم‌خواهی‌ها به‌رغم فشارهای سنگین که وجود داشته، پاسخ مثبت ارائه نکرده‌اند؛ بلکه او سعی کرده براساس وعده‌هایی که داده و اهدافی که مورد نظر خودش بوده، اعضای کابینه را انتخاب کند.

در حال حاضر در برخی موارد فشارها و سهم‌خواهی‌ها حداقل درخصوص بعضی از وزرای پیشنهادی مانند وزیر اطلاعات قابل مشاهده است. گرچه در برخی موارد نگاه کارشناسانه در مورد برخی از وزرا و مطالباتی که برای مثال فرهنگیان و دانشگاهیان داشته‌اند، تاثیرگذار بوده است؛ چراکه مخالفان حضور برخی افراد در وزارت، باور دارند گزینه‌های معرفی شده در مسیر تحقق مطالبات آن‌ها انتخاب نشده‌اند؛ بنابراین برخی فشارها روی نمایندگان از سوی گروه‌ها و اقشاری مثل فرهنگیان وارد می‌شود که ممکن است بر رای اعتماد نمایندگان نیز اثرگذار باشد.

آنچه مسلم است اینکه کشور در یکی از دشوارترین و بدترین شرایط اقتصادی به‌سر می‌برد و مضاف بر آن اپیدمی کروناست که کشور را زمین‌گیر کرده و همراه با آن مشکلاتی چون فقر، فساد، تبعیض، بیکاری و تورم لجام‌گسیخته باعث افسردگی و نارضایتی گسترده مردم شده است. کار دولت بسیار دشوار بوده و  نیاز به تلاش و همکاری همه‌جانبه دارد.

منبع: روزنامه آرمان ملی برچسب‌ها بیژن نامدار زنگنه روحانی دولت سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه روحانی دولت بیژن نامدار زنگنه روحانی دولت دولت سیزدهم آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • ضرورت قدم‌برداشتن در مسیر تولید برای تحقق شعار سال
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است
  • لایحه پیشنهادی امنیت شغلی کارگران به کجا رسید؟