Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلمساز هندی با گذاشتن بیانیه صحرا کریمی فیلمساز اهل کشور افغانستان از مردم خواست تا می توانند این بیانیه را بازنشر کنند.

به گزارش برنا، کلیپ صحرا کریمی فیلمساز مطرح کشور افغانستان که روز گذشته ۱۵ آگوست با جمله «آنها آمده اند ما را بکشند» در فضای مجازی دست به دست شد، بسیاری را به وضعیت این روزهای افغانستان حساس تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا روز گذشته، آنوراگ کاشیاپ فیلمساز هندی نیز با گذاشتن بیانیه این فیلمساز اهل کشور افغانستان نوشت: لطفا تا می توانید این بیانیه را در همه جا پخش کنید.

متن بیانیه صحرا کریمی که در پست فیلمساز هندی گذاشته شده است، چنین است (ترجمه از هلیا عسگری در روزنامه شرق): «من صحرا کریمی هستم، کارگردان و مدیر فعلی افغان فیلم، قدیمی ترین شرکت دولتی فیلم سازی در افغانستان که در سال ۱۹۶۸ تاسیس شده است.

با قلبی شکسته برایتان می نویسم و با امید اینکه مرا همراهی کنید تا از مردم نازنین سرزمینم، به ویژه فیلم سازان در برابر طالبان حفاظت کنم. در چند هفته گذشته، طالبان کنترل بسیاری از مناطق را در دست گرفته اند. آنها دست به قتل عام مردم زدند، بچه های زیادی را ربودند، دختران کوچک را به عنوان عروس به مردان خود فروختند، زنی را به خاطر لباسش کشتند، چشمان زنی را از حدقه درآوردند، یکی از کمدین های عزیز ما را شکنجه دادند و کشتند، یک شاعر و مورخ را کشتند، رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت را کشتند، افراد وابسته به دولت را ترور کردند، در ملاعام مردان را حلق آویز کردند و صدهاهزار خانواده را آواره کردند. خانواده ها پس از فرار از ولایت هایشان در اردوگاه های کابل و در وضعیتی غیربهداشتی به سر می برند. اردوگاه ها غارت می شوند و نوزادان به دلیل نداشتن شیر جان خود را از دست می دهند. این یک فاجعه انسانی است و دنیا در برابرش سکوت کرده است.

ما به این سکوت عادت کرده ایم اما می دانیم که عادلانه نیست. ما می دانیم تصمیمی که برای رهاکردن مردم افغانستان گرفته اند، اشتباه است، این خروج شتاب زده نیروها، خیانت به مردم ما و تمام کارهایی است که ما هنگام پیروزی افغان ها در جنگ سرد برای غرب کردیم. پس از آن مردم ما فراموش شدند و نتیجه اش حکومت تاریک طالبان شد و اکنون، پس از ۲۰ سال تلاش برای حصول دستاوردهای عظیم برای کشور و به ویژه نسل جوان، همه دوباره در این رهاشدن از بین می روند.

ما به صدای شما احتیاج داریم. رسانه ها، دولت ها و سازمان های بشردوستانه جهان به گونه ای سکوت کرده اند که گویی «توافق صلح» با طالبان مشروع بوده است. هرگز نبوده. به رسمیت شناختن طالبان به گونه ای به آنها اعتمادبه نفس داد تا دوباره به قدرت برسند. طالبان در تمام مراحل مذاکرات با مردم وحشیانه رفتار کردند. هر آنچه که من به عنوان یک فیلم ساز در کشورم برای ساختن آن تلاش کردم در خطر سقوط است. در صورت تسلط طالبان، تمامی هنرها ممنوع خواهد شد. من و سایر فیلم سازان در لیست ترور آنها قرار می گیریم. آنها حقوق زنان را نقض می کنند و ما به گوشه تاریک خانه فرستاده می شویم و صدای ما برای همیشه ساکت می شود. زمانی که طالبان در قدرت بودند، تعداد دخترانی که به مدرسه می رفتند صفر بود. از آن زمان تاکنون بیش از ۹ میلیون دختر افغان به مدرسه رفته است. در شهر هرات، سومین شهر بزرگ افغانستان که به دست طالبان سقوط کرد، تقریبا ۵۰ درصد دانشجویان زنان بودند. اینها دستاوردهای باورنکردنی است که جهان به ندرت از آن خبر دارد. طالبان در همین چند هفته بسیاری از مدارس را ویران کرد و دو میلیون دختر مجبور به ترک تحصیل شدند.

من این جهان را نمی فهمم. این سکوت را نمی فهمم. من ایستاده ام و برای کشورم می جنگم اما تنها نمی توانم. من به متحدانی مانند شما نیاز دارم. لطفا به ما کمک کنید تا دنیا به آنچه بر ما می گذرد اهمیت دهد. لطفا با اطلاع رسانی توسط مهم ترین رسانه کشور خود در مورد آنچه در افغانستان در جریان است، به ما کمک کنید. خارج از مرزهای افغانستان صدای ما باشید. اگر طالبان کابل را تصرف کند، ممکن است دیگر به اینترنت یا هیچ ابزار ارتباطی دسترسی نداشته باشیم. لطفا از فیلم سازان و هنرمندان خود دعوت کنید تا از ما حمایت کنند، تا صدای ما باشند. این جنگ یک جنگ داخلی نیست، این یک جنگ نیابتی است، این یک جنگ تحمیلی است و نتیجه توافق آمریکا با طالبان است. لطفا تا آنجا که می توانید این واقعیت را در رسانه های خود بازتاب دهید و در مورد ما در شبکه های اجتماعی بنویسید. جهان نباید به ما پشت کند. صدای زنان، کودکان، هنرمندان و فیلم سازان افغان باشید. این حمایت بزرگ ترین کمکی است که درحال حاضر به آن نیاز داریم. لطفا به ما کمک کنید تا دنیا افغانستان را رها نکند. لطفا به ما کمک کنید قبل از اینکه طالبان کابل را تصرف کند. فرصت کم است، شاید فقط چند روز. از شما ممنونم. قدردان شما هستم.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان فضای مجازی طالبان قتل رسانه دولت مردان خانواده شیر جنگ سرد حقوق مدرسه زنان جهان اینترنت جنگ جنگ تحمیلی شبکه های اجتماعی افغانستان طالبان بیانیه فیلمساز فیلمساز هندی صحرا کریمی فیلم سازان صحرا کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

حکومت طالبان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه در راس هیئتی به دعوت سازمان همکاری اسلامی در پانزدهمین اجلاس سران این سازمان شرکت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد به همراه هیئتی به نمایندگی از هیئت حاکمه افغانستان در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده است.

پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی روز گذشته در پایتخت گامبیا شروع شد.

بلخی افزود هیئت همراه علاوه بر شرکت در اجلاس عمومی سازمان قرار است در حاشیه این دیدار با مقامات عالی سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان کشورهای عضو پیرامون مسائل دوجانبه و چندجانبه گفتگو کند.

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیاترافیک نشست‌ها؛ افغانستان محور نشست‌‌های آتی سازمان همکاری اسلامی در کامرون و گامبیاگفتگوی نمایندگان ازبکستان و سازمان همکاری اسلامی درباره وضعیت افغانستان

پیش از این نیز «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر با ضروری دانستن حضور نمایندگان هیئت حاکمه افغانستان در نشست‌های بین‌المللی درباره این کشور گفته بود برای بازگو کردن واقعیت‌های عینی و موقف امارت اسلامی، نیاز است تا نماینده حکومت سرپرست در این نشست‌ها شرکت داشته باشد.

شاهین گفته بود: شرکت هیئت امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی خیلی مهم است تا از یک طرف واقعیت‌های عینی و نیازمندی‌های افغانستان ارائه شود و از طرف دیگر موضع امارت اسلامی افغانستان را در برابر مسائل و حل آن روشن سازند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • تعامل سازمان همکاری اسلامی با طالبان
  • وقوع انفجار در کابل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • زمانی که پرچم کشورم را میان تماشاگران می‌بینم، بسیار افتخار می‌کنم
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟