Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@01:20:56 GMT

ایجاد ۳۲ شبکه اشتغال خانگی زنان در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۲۹۰۴

ایجاد ۳۲ شبکه اشتغال خانگی زنان در کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مینا بیابانی رییس بسیج جامعه زنان کشور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بسیج جامعه زنان به عنوان بخش راهبردی سازمان بسیج در موضوع زن و خانواده، طرح‌هایی تبیین کرده تا در سطح استان‌ها مأموریت‌ها و رسالت این سازمان راحت‌تر انجام شود.

او با بیان اینکه سال گذشته چهارطرح در حوزه زنان و خانواده در کشور تدوین شده و در حال اجرا است، افزود: یکی از این طرح‌ها که نقطه قوتی برای ایجاد اشتغال به شمار می‌رود، طرح توسعه اشتغال خانگی برای زنان سرپرست خانوار و محروم است که با ایجاد شبکه‌های تولید و اشتغال فعالیت دارد، ضمن اینکه شبکه‌ای از تولید تا برندسازی و استانداردسازی محصول ایجاد کرده است که به بازاریابی آن‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بسیج جامعه زنان کشور یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرا را طرح افزایش جمعیت اعلام کرد و یادآور شد: در موضوع جمعیت، چندین سال است که با بحران مواجه هستیم و فرصت طلایی بازسازی جمعیت درحالت از دست رفتن است.

بیابانی افزود: اگر به این فرصت طلایی توجه نشود در چند سال آینده به کشوری سالمند تبدیل می‌شویم و بسیج جامعه زنان طرحی مبتنی به فعالیت در محله‌ها برای زوجین در سن باروری دارد که آگاهی بخشی و ضرورت فرزندآوری را به زوج‌های جوان یادآوری می‌کند و کردستان در این زمینه خوب عمل کرده و توانسته است خانواده‌ها را در این موضوع مجاب کند.

او طرح دیگر را طرح تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده برشمرد و گفت: طرح تشکیل شده برای رونق ازدواج و ترغیب جوانان به ازدواج ساده و بهنگام است که این طرح هم با اتکا به محلات و با شناسایی خیرین در دست انجام است تا با تهیه جهیزیه، امکان ازدواج آسان با مراسم جشن ساده برای جوانان فراهم شود.

تحکیم بنیان خانواده موضوع دیگری بود که بیابانی به آن اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به موضوع اختلافات خانواده‌ها برمی گردد و با استفاده از ریش سفیدی و گیس سفیدی به عنوان آیینی قدیمی، سعی در حل این اختلافات دارد.

او یکی از موضوعات قابل پیگیری را ایجاد کلینیک‌های خانواده توسط بسیج عنوان و اضافه کرد: پیگیر هستیم تا در هر شهرستان یک کلینیک ایجاد شود و در عین حال در حال حاضر با ارائه مشاوره پیشگیرانه به خانواده‌ها برای جلوگیری از ایجاد تنش کمک می‌کنیم.

رییس بسیج جامعه زنان کشور، تعالی خانواده را در مرحله بعد از استحکام خانواده برشمرد و افزود: ایجاد شرایط رشد و تعالی در خانواده، کمک به تحقق هر چه زودتر تمدن بزرگ اسلامی در دنیا است که با ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی میسر می‌شود.

بیابانی به ترویج و توسعه حجاب و عفاف به عنوان طرحی که به عفت ورزی و حیای آحاد جامعه توجه دارد اشاره کرد و افزود: در این طرح سعی شده به حیا و عفت ورزی در شکل منطقی و عمیق آن نگاه شود و از تولیدات مناسب لباس و پوشاک برای آقایان و بانوان حمایت وبه تولید طرح‌های ایرانی و طرح‌های تحقیقاتی مد و لباس زیبا که مطابق با سلیقه سنین و جنس‌های مختلف، کمک شود.

او به نقشه راه پنج ساله اعتلای بسیج زنان هم اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر تدوین شده که مشتمل بر همه فعالیت‌های زنان و خانواده است که هم برای اعضای بسیج و هم برای همه افرادی که علاقمند به استفاده از برنامه‌های بسیج هستند، فعالیت‌هایی در نظر دارد.

رییس بسیج جامعه زنان درباره فعالیت بسیج خواهران در دوران شیوع کرونا هم اظهار داشت: خواهران بسیجی در این دوره به صورت آتش به اختیار وارد فعالیت‌ها شدند و خانه ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج را به تهیه اقلام اساسی از جمله ماسک اختصاص دادند.

کمک به تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی با کمک خواهران بسیج روحانی، ورود به عرصه کمک به مدافعان سلامت با عنوان همیاران سلامت، بیماریابی و غربالگری بیماران در قالب طرح شهید سلیمانی و کمک به قرنطینه خانگی، تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع غذای گرم در بین بیماران و اطلاع رسانی به خانواده‌ها در سطح محلات به صورت خانه به خانه و نیز کمک به واکسیناسیون در کنار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر از جمله فعالیت‌های بود که بیابانی به آن اشاره کرد.

او در ادامه با بیان اینکه کردستان با وجود مشکلات مرزنشینی و در معرض توطئه بودن توسط گروهک ها، فعالیت‌های بسیار خوب و موثری در زمینه توانمندسازی و استحکام خانواده و احیای هویت زنان مسلمان انجام داده است، گفت: کردستان از جمله استان‌هایی است که مشکلات معشیتی عدیده در آن به چشم می‌خورد و بسیج جامعه زنان در آن ورود موثری داشته و بر اساس طرح‌های ارسالی، شبکه‌های اشتغال زایی در سه شهرستان ایجاد کرده و پیوند منطقی بین آن‌ها به وجود آورده است.

رییس بسیج جامعه زنان یکی از فعالیت‌های شاخص اشتغال زایی زنان در کردستان را در حوزه خیاطی اعلام و اضافه کرد: کردستان از استان‌های پیشرو کشور است که به زودی شبکه خیاطان این استان با گسترش به شهرستان‌ها به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.

بیابانی یکی از مزیت‌های استان را برخورداری از صنایع دستی متنوع برشمرد و افزود: این تنوع باعث می‌شود تا زنان این استان که مهارت تولید در زمینه‌های مختلف را دارند با همین قابلیت‌ها بتوانند در قالب شبکه‌های اشتغالزا برای خود شغل خانگی دست و پا کنند و همجواری و قرابت فرهنگی با اقلیم کردستان نیز زمینه صادرات را برایشان مهیا می‌کند.

استان کردستان با بیش از یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغالزایی بسیج رییس بسیج جامعه زنان خانواده ها فعالیت ها استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان