Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:35:10 GMT

خوزستان به شدت آسیب‌پذیر شده است / بستری ۲۵۰۰ بیمار

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۱۳۶

خوزستان به شدت آسیب‌پذیر شده است / بستری ۲۵۰۰ بیمار

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: وضعیت خوزستان از نظر بیماری خوب نیست و به شدت آسیب‌پذیر شده‌ایم.

قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید – ۱۹ در استان خوزستان اظهار کرد: وضعیت خوزستان از نظر بیماری خوب نیست و به شدت آسیب‌پذیر شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با دردسر زیاد، موج قبلی را جمع کردیم اما مجددا با موج جدیدی مواجه شدیم و می‌بینیم که در سطح کشور روزانه بیش از ۴۰ هزار مبتلا و بیش از ۶۰۰ فوتی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوستان گفت: در خوزستان بیماری کنترل شده بود و تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بستری داشتیم و تعداد فوتی‌ها در روز نیز به یک نفر رسیده بود اما روز گذشته ۳۷ فوتی داشتیم. در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۴۸۰ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند و ۱۱۰ نفر از این بیماران در حالت وخیمی قرار دارند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، بیان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلات را در دستور کار قرار داده است بنابراین از ظهر روز گذشته مبادی ورودی و خروجی استان خوزستان مسدود شد. کسانی که در خوزستان حضور دارند نیز ۲۴ ساعت فرصت داشتند به استان‌های خود برگردند در غیر این صورت اجازه خروج ندارند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم افزود: مخالف برگزاری عزاداری حسینی و فعالیت هیات‌ها نیستیم اما اگر مراسمی در فضای بسته، با جمعیت زیاد یا به مدت طولانی برگزار شود قطعا تعداد مبتلایان افزایش می‌یابد.

وی گفت: در کلیپی دیدم یک مداح جوان عاشق امام حسین(ع) گفته بود که اگر کرونا بود و در مراسم عزاداری اثر داشت امسال باید سال دوم مراسم عزاداری من را برگزار می‌کردید؛ این صحبت و تفکر بسیار اشتباه است و ده‌ها نفر به دلیل این تفکر فوت شده‌اند و این جوان تاکنون شانس داشته است. نسبت دادن این موضوع به امام حسین(ع)، بسیار غلط است.

استاندار خوزستان بیان کرد: هیات‌های عزاداری، مراسم را تنها در فضای باز و با جمعیت محدود برگزار کنند. از دسته‌گردانی نیز پرهیز شود. باید تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام معظم رهبری باشیم. ایشان فرمودند مصوبات این ستاد، فصل‌الخطاب همه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس خیز پنجم کرونا استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است