Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی  اعلام کرد که اسامی فعالان حوزه حمل‌ونقل به صورت کامل در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت ثبت شده است و همه واجدین شرایط می‌توانند به مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی یا مراکز بهداشت تعیین شده در استان‌های مختلف مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رضا نفیسی اظهار کرد: با توجه به به شروع فاز سوم طرح ملی واکسیناسیون در کشور و شمولیت فعالان بخش حمل و نقل در این فاز، کمیته‌ای با محوریت معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مشارکت وزارت بهداشت برای برنامه‌ریزی طرح واکسیناسیون فعالان حمل و نقل درون و برون‌شهری ایجاد شد. در این کمیته که نمایندگان وزارت کشور و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حوزه حمل و نقل حضور دارند، کلیه دستورالعمل های اجرای طرح تدوین و توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

وی درباره جزییات اقدامات صورت گرفته افزود: بخش زیادی از فعالیت‌های حوزه حمل و نقل توسط بخش خصوصی در حال انجام است. از این رو کلیه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه حمل و نقلی وزارت متبوع و همچنین نمایندگان وزارت کشور نسبت به جمع‌آوری اطلاعات مشمولین واجد شرایط در حوزه‌های مربوطه اقدام کردند و اطلاعات دریافت شده توسط ستاد مدیریت بحران وزارت راه‌ و شهرسازی به صورت یکپارچه به وزارت بهداشت ارسال و در سامانه واکسیناسیون بارگذاری شد.

رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی همچنین در خصوص نحوه اجرای طرح ادامه داد: واکسیناسیون در استان‌های مختلف با همکاری مشترک نماینده استانی هر زیر بخش حمل و نقل با معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس ظرفیت واکسن موجود در کشور برنامه‌ریزی و در مراکز واکسیناسیون حمل و نقلی بنا به اولویت حساسیت‌های شغلی به تشخیص هر دستگاه انجام خواهد شد.

نفیسی گفت:به فراخور نوع فعالیت شاغلین بخش حمل و نقل که معمولا در سفر بوده و ممکن است در یک شهر به صورت ثابت حضور نداشته باشند یا در شهرهایی که مراکز تجمیعی واکسیناسیون حمل و نقلی وجود ندارد، این امکان برای این دسته از این افراد فراهم شده تا بتوانند با ثبت نام در سامانه از ظرفیت مراکز بهداشت برای دریافت‌ واکسن استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسیناسیون وزارت کشور وزارت بهداشت حمل و نقلی وزارت راه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم راستا با نهضت مبارزه جهانی با مالاریا موفق شده است طی ۴ سال از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش صفر موارد بومی مالاریا را در کشور گزارش کندکه نشان دهنده پیشرفت قابل توجه برنامه کنترل مالاریا بعد از ۶ دهه مبارزه با بیماری در کشور است.

حسین فرشیدی افزود: این پیشرفت ایران در کنترل مالاریا با توجه به تحریم‌های فلج کننده، محدودیت‌های دسترسی به اقلام مورد نیاز بهداشتی بین المللی و شیوع کووید ۱۹ به دست آمده است که بدون حمایت سازمان بهداشت جهانی و کمک‌های فنی این سازمان، دستیابی به این موفقیت میسر نبود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در کنار کمک های سازمان بهداشت جهانی، تلاش به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی جنوب و جنوب شرقی کشور؛ استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بخش جنوبی استان کرمان یعنی محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، موجب شد که ایران در کنار کشور  آلوده‌ای مثل پاکستان با تخمین بیش از دو میلیون مورد سالیانه مالاریا، چنین دستاورد بزرگی داشته باشد.

حسین فرشیدی افزود: باید به این نکته توجه داشت که ایران کشوری پهناور و بزرگ و قابل قیاس با کشور‌هایی نظیر امارات و مراکش که در سال‌های گذشته و دو کشور آذربایجان و تاجیکستان که سال پیش گواهی حذف مالاریا را دریافت کرده اند، نیست. ایران بیش از ۸۰ میلیون جمعیت دارد و در جوار کشور‌هایی مانند پاکستان و افغانستان قرار دارد که آمار بیماری مالاریا در آن‌ها بیش از خیلی از کشور‌های منطقه است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: یکی از دستاورد‌های  ایران، گسترش نظام تشخیص آزمایشگاهی مالاریا به ویژه سطح تشخیص میکروسکوپی است در حدی که در مدیترانه شرقی به زعم همه کارشناسان بین المللی ایران در این زمینه پیشتاز است.

دکتر فرشیدی افزود: در دو سال گذشته بعد از حدود  ۱۰ سال کاهش موارد مالاریا، افزایش مواردی را شاهد بودیم که موارد وارده از مرز‌های جنوب و جنوب شرقی کشور و بیشتر از کشور پاکستان بود، این افراد همگی مسافرت‌های مرزی به مناطق سیستان بلوچستان به ویژه شهر‌های سرباز، چابهار و سراوان داشتند.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت ؛ پارسال  پرونده موارد مالاریای کشور با حدود ده هزار مورد بیماری بسته شد که همه این موارد از ملیت ایرانی، افغان یا پاکستانی وارده از خارج از کشور بودند ؛ ایرانی‌هایی که این بیماری را گرفته اند به دلیل شغل حمل سوخت قاچاق در مرز‌های جنوب شرقی یا حسب ضرورت‌های شغلی دیگر در مناطق صفر مرزی مشغول به خدمت بودند یا به آنسوی مرز‌های شرقی کشور تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی