Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک ایران گفت: مرز‌های مسافری زمینی به سمت عراق بسته است، این محدودیت در رویه مسافری و شامل مرز‌های رسمی در دو بخش اقلیم و عربی عراق است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: همه مرز‌های زمینی با عراق برای مسافران بسته است و امکان تردد مسافران و زوار وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی گمرک ایران افزود: مرز‌های تجاری کشور با عراق برای تردد کامیون‌های حامل کالا، فعال بوده، اما برای تردد مسافر مرز‌ها بسته است.

لطیفی توضیح داد: از زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ ممنوعیت برای تردد مسافر با عراق ایجاد شده و صرفاً برای افراد دارای مجوز یا ویزای خاص مانند تجار، طلاب، دیپلمات‌ها، مهندسان و کارگران شاغل در عراق امکان تردد فراهم شده بود، بنابراین امکان تردد برای مسافران و زوار از مسیر زمینی فعلاً فراهم نیست و در هنگام مراجعه به مرز بازگردانده می‌شوند.

سخنگوی گمرک ایران گفت: در مرز پرویزخان استان کرمانشاه با تصمیم مقامات استانی، از امروز تا اطلاع ثانوی افرادی هم که دارای مجوز تردد هستند، ترددشان ممنوع است پس از هموطنان درخواست می‌شود حتی افراد دارای مجوز به این مرز مراجعه نکنند.

وی افزود: همه مرز‌های تجاری کشور با عراق در روز‌های آتی باز است و تبادل کالای تجاری صورت می‌گیرد و فقط در مرز مهران استان ایلام روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی مرز تجاری تعطیل می‌شود.

لطیفی در خصوص دلیل اعلام محدودیت در مرز پرویزخان گفت: متأسفانه در روز‌های گذشته برخی از هموطنان با اخذ مجوز برای سفر به اقلیم کردستان عراق، قصد ورود غیر قانونی به بخش‌های عربی عراق برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا در کربلای معلی را داشتند که به دلیل ورود غیر قانونی دچار مشکلاتی در این کشور شدند که نهایتاً با تصمیم شورای تأمین تا اطلاع ثانوی افراد دارای مجوز نمی‌توانند از این مرز به سمت اقلیم کردستان بروند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرزهای مسافری مرز پرویز خان کووید 19 گمرک ایران دارای مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است

ایسنا/فارس مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه تمام محورهای مواصلاتی استان باز است، گفت: ریزش کوه به دلیل بارندگی در جاده جم ـ عسلویه رخ داده و در حوزه استحفاظی استان فارس نبوده است.

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ریزش کوه در یکی از جاده‌های استان به دلیل بارش باران گفت: این اتفاق در محور جم_ عسلویه رخ داده است که راهداری بوشهر هم راه را باز کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام محورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد روان است، افزود: بیشترین میزان بارش‌ها در این سامانه تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه مربوط به فراشبند با قریب ۳۸ میلی‌متر باران بوده است که احتمالاً در این سامانه به ۵۰ میلی‌متر برسد.

غلامی با تصریح اینکه تردد در آزادراه شیراز ـ اصفهان هم روان است و مشکلی در آن وجود ندارد، گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی از آبگرفتگی و سیلاب در سطح استان گزارش نشده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: تا این لحظه رودخانه‌ای طغیان نکرده است زیرا بارش‌ها به گونه‌ای بوده است که زمین کشش عبور آب را دارد و هنوز آن بارش‌های رگباری که انتظار داشتیم، رخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • این خودروها پلاک ملی نمی‌ گیرند
  • تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند