Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@21:29:34 GMT

حمله به زیرساختهای برق عراق یک جنگ علنی است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۱۸۱

حمله به زیرساختهای برق عراق یک جنگ علنی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الصباح، احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق گفت که حملاتی که به زیرساخت‌های برق عراق جریان دارد یک جنگ علنی است که شبکه خطوط فشار قوی را هدف قرار می‌دهد و باعث کاهش تأمین برق برای شهروندان می‌شود.

او گفت که چنین حملاتی اولین بار نیست که رخ می‌دهد اما این بار روش‌های تازه‌ای در آن اتخاذ شده و نوع آسیب‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که با این کار تلاش‌های دولت و وزارت برق برای بهبود وضعیت برق کشور زیر سؤال می‌رود و نارضایتی عمومی افزایش می‌یابد.

العبادی تأکید کرد که ادامه این حملات با وجود فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی و نظامی و امنیتی و هماهنگی با شیوخ عشایر و چهره‌های محلی منطقی نیست و این موضوع به مسئله‌ای خطرناک تبدیل شده چون هم موجب فرسوده شدن توان کادرهای وزارت شده هم مخازن آهن لازم برای تعمیر دکل‌های برق را رو به پایان برده است به خصوص که این آهن‌ها باید برای ساخت دکل‌های جدید نه تعمیر دکل‌های قدیم استفاده شود.

او ابراز امیدواری کرد که توصیه‌های اخیر نخست‌وزیر عراق در جلسه فوق‌العاده امنیتی برای بررسی موضوع به نتایج خوبی بیانجامد.

از سوی دیگر العبادی از ادامه تلاش‌های وزارت برق برای گسترش شبکه برق کشور خبر داد و گفت که مراحل نصب نیروگاه گازی «شط البصره» به پایان رسیده و این نیروگاه به‌زودی به شبکه برق عراق متصل خواهد شد.

کد خبر 5282646

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق برق دکل برق افغانستان طالبان ایالات متحده امریکا طالبان افغانستان عراق شهر کابل فلسطین رژیم صهیونیستی ترکیه اشرف غني لبنان روسیه حزب الله لبنان عربستان سعودی برق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات داعش در عراق شروع شد

همزمان با تهاجم آمریکا به خاک عراق ، تروریست‌های داعشی به مواضع ارتش و الحشد الشعبی در غرب استان الانبار حمله کردند. ناطقان: به نقل از شبکه المیادین، درگیری‌های ارتش و الحشد الشعبی با تروریستهای داعشی در بزرگراهی در منطقه الصکار در غرب استان الانبار ادامه دارد.

این یورش ساعاتی پس از حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق صورت می‌گیرد.

جمعه شب آمریکا مناطقی در شرق سوریه و غرب عراق را هدف حملات هوایی قرار داد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم وعکاشات در غرب عراق سه تن کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز ۱۰ کشته و ۱۸ زخمی برجای گذاشته است.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

یحیی رسول سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه با تأیید حمله آمریکا به غرب کشورش گفت که این حملات نقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور است. منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله مقاومت عراق به «هدف حیاتی» رژیم اسرائیل
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • برای اولین بار؛ حمله به تل‌آویو از خاک عراق + فیلم
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته