Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسینی وزیر پیشین ارشاد و دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست هم اندیشی ملی «مبارزه با فقر اقتصادی» که در دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و با همکاری کانون دانش آموختگان و انجمن علمی دانشجویی اقتصاد این دانشگاه برگزار شد؛ گفت: مسئله فقر و مقابله با آن مسئله بسیار با اهمیتی است و در قرآن، روایات و دستورات بزرگان این اهمیت کاملاً مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در سال‌های اخیر که ما با مشکلات معیشتی بیشتری مواجه شدیم لازم است در باره فقرزدایی چاره‌اندیشی و برنامه‌های مختلفی ارائه شود. مسئولان باید برای رفع فقر تلاش کنند، به ویژه اینکه ما در آستانه تشکیل دولت سیزدهم و یک دولت با انگیزه، تازه نفس و با انرژی هستیم و انشالله به گونه‌ای باشد که وضعیت اقتصادی تغییر کند.

او افزود: آقای رئیس جمهور هم اعلام کرده برای حل مشکلات برنامه تحول اقتصادی دارد بنابراین خوب است همگان کمک کنیم که هم از لحاظ نظریه پردازی و ارائه راهکار‌های مناسب برای برون رفت از مشکلات فعلی و هم در عمل، اجرا و مدیریت در رابطه با مقابله با فقر که بسیار اهمیت دارد، کمک کنیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ادامه داد: وقتی در جامعه تولید و اشتغال باشد کمتر فقر و فلاکت ایجاد می‌شود. صادرات محصولات هم به کاهش فقر کمک می‌کند به گونه‌ای که اگر صادرات در کشور وجود داشته باشد دیگر محصول کشاورز روی دستش نمی‌ماند و کشاورزان بی انگیزه نمی‌شوند و دچار فقر و گرفتاری مالی نخواهند شد.

بهره گیری از کشورهای همسایه باعث کاهش فقر می شود

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشور‌های همسایه اظهار کرد: اگر ما بتوانیم از ظرفیت کشور‌های همسایه بهره بگیریم، این‌ها همه کمک می‌کند تا از فقر پیشگیری شود.

او با اشاره به اهمیت آموزش در کاهش فقر گفت: آموزش به تنهایی کافی نیست و باید مهارت هم وجود داشته باشد که البته مدارس و دانشگاه‌ها به این سمت و سو حرکت می‌کنند، ولی این مسئله باید با یک نگاه جدی‌تر پیگیری شود.

او گفت: در آموزه‌های اسلامی برای پیشگیری از فقر تاکیدات بسیاری شده و امام علی (ع) هم در نهج البلاغه بسیار به این مسئله پرداخته اند. برای رفع فقر باید تلاش شود و در این راستا هم کارگزاران وظیفه دارند و هم آن‌هایی که توانایی مالی بهتری دارند.

وزیر پیشین ارشاد با اشاره به مشکلات مردم در ایام کرونا گفت: دولت و کسانی که مسئولیت دارند باید به کسانی که از این وضعیت متضرر شدن کمک کنند. هر کس به هر مقداری که می‌تواند در این موضوع باید تلاش کند. البته باید عزت و کرامت فرد نیازمند را هم رعایت کنیم و مراقب باشیم تا آبروی افراد حفظ شود.

او با اشاره به آغاز کار دولت جدید گفت: تیم اقتصادی دولت جدید باید یک تیم منسجم و هماهنگ باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه امام صادق آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تهمینه دانیالی روز سه‌شنبه در آیین سی و پنجمین جشنواره امتنان و تجلیل از کارگران گروه کار و واحد های نمونه آذربایجان غربی افزود: کار و تولید دارای ۲ بازوی کارگر و کارفرماست و ثروت و مالکیت نیز جایگاه خود را دارد که برای ارتقای بهره وری کارگران، اجرای برنامه های آموزش مهارتی بسیار موثر به نظر می رسد.

وی در زمینه توسعه مشارکت مردم در این بخش اظهار کرد: این موضوع با تعاونی‌ها محقق می‌شود ولی نه با تعاونی‌ هایی که دچار برخی مشکلات و آفت ها هستند.

وی با اشاره به حفظ حرمت‌ها در بخش کار و کارگری بیان کرد: پایه و بستر این موضوع خوب بودن حال اجتماعی و فرهنگی و پاسداشت خود کار است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر دایر کردن میزخدمت در استان و مجموعه های کارگری اظهار کرد: می شود با کار و تلاش تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است