Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ نصرالله بیگلری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود تمامی شهرهای مازندران و جاده های استان به صورت شبانه روزی با حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت می شود که شناسایی خودروهای با پلاک غیربومی از جمله اهداف فعالیت آنها است.

وی با تایید ورود شمار زیادی از خودورهای پلاک غیر بومی پیش از اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی به مازندران ، گفت : تردد خودروهای پلاک غیر بومی در استان مورد رصد و پیگیری گشت های میدانی پلیس هم قرار دارد و در صورت شناسایی آنان علاوه بر اعمال جریمه ، به خارج از استان هدایت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهور مازندران افزود : طبق بررسی های صورت گرفته و گزارش های میدانی ماموران پلیس راهور ، بیشتر صاحبان خودروهای غیر بومی استان دارای سکونت در قالب خانه دوم در این خطه شمالی هستند ولی لازم است به عدم تردد در داخل شهرها و ماندن در خانه پایبند باشند.

وی با اعلام این که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی افراد در شهرهای قرمز و نارنجی طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد تعطیل است، بیان داشت : پلیس با همکاری ماموران شهرداری ها ، منابع طبیعی و محیط زیست بر این مراکز نظارت داشته و به هیچ عنوان اجازه حضور مردم بومی یا غیر بومی در این مرکز را نمی دهد.

بیگلری همچنین به کنترل‌ و مدیریت ورود و خروج خودروهای پلاک بومی بین شهری استان مازندران اشاره کرد و توضیح داد: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز برقرار است و در صورت بی توجهی به این مقررات رانندگان خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی ادامه داد: تردد بار و مسافر در این مدت مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید به صورت یک سوم کاهش بیابد.

ستاد ملی مقابله کرونا به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا دلتا از امروز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰  ماه مرداد به مدت ۶ روز  تعطیل رسمی اعلام کرد و همه اصناف ، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری باید بسته باشند.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مازندران نیز همچنان در روند افزایشی قرار دارد و تا منتهی به ظهر روز گذشته به ۴۳۴ نفر رسیده است. آمار مجموع بستری‌شدگان نیز سه هزار و ۷۲۲ نفر است. 

طبق آماررسمی از ابتدای امسال تا ظهر ۲۴ مرداد در بیمارستان‌های مازندران یک‌هزار و ۵۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین روزانه ۱۰.۳ مرگ در هر روز را برای مازندران نشان می‌دهد.

این استان با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز به نظر می‌رسد که به قله رسیده و در حال مقاومت برای آغاز روند نزولی است. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند که حتی در صورت آغاز روند نزولی مجموع بستری‌شدگان، آمار مرگ‌های کرونایی مازندران تا چند روز پس از نزولی شدن مجموع بستری‌شدگان نیز بالا خواهد بود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ساری پلیس راهور ناجا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ساری پلیس راهور ناجا ویروس کرونا ساری پلیس راهور ناجا مازندران بستری شدگان غیر بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است