Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:24:34 GMT

آزمایش‌های الهی در تربیت انسان موثر است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۳۳۱۷

آزمایش‌های الهی در تربیت انسان موثر است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: ابتلا و بلا، تقویت‌کننده بُعد انسانی انسان است.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۲۵ مردادماه) در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان که به میزبانی مکتب امام صادق (ع) برگزار شد، با بیان اینکه امام و یاران باوفایش هنگام عزیمت به کربلا می‌دانستند که پیروز ظاهری جنگ نخواهند شد و به شهادت خواهند رسید، تصریح کرد: در برخی از کتب تاریخی آمده است بیش از ۳۵۰ نفر همراه امام حسین (ع) بودند، اما از نیمه‌های راه از سالار شهیدان جدا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه دشمنان امام حسین (ع) کسانی بودند که به هیچ اصولی معتقد نبودند، ادامه داد: آن‌ها فقط در جایی که صلاح بود، آیه‌های قرآن را به نفع خود تفسیر می‌کردند، مانند آنچه که در جامعه امروزی توسط داعش شاهد هستیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) شب قبل از عاشورا به همه اصحاب خود یادآور شدند که شهادت پایان کار آن‌ها است و بین ماندن و رفتن یکی را انتخاب کنند که برای این امر نیز حتی بیعت را از آنان برداشت، افزود: علی‌رغم این موضوع، یاران باوفای امام حسین (ع) وفاداری خود را به ایشان نشان داده و آن حضرت را ترک نکردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: در تاریخ ثبت شده که حتی یک نفر هم این جمع را ترک نکرد و هر کدام به نحوی اعلام وفاداری کرد که سردمدار آن‌ها حضرت ابالفضل‌العباس (ع) بود که فرمود «اگر ۷۰ مرتبه این موضوع تکرار شود، همین راه را انتخاب می‌کنم». وقتی همه اعلام وفاداری کردند امام حسین (ع) برای آن‌ها دعا کرد و  فرمود: «من یارانی باوفاتر از یاران خود ندیدم».

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ابتلا و بلا، تربیت‌کننده بُعد انسانی انسان است، اضافه کرد: حضرت زینب (س) یکی از قهرمانان کربلا است که از همان دوران کودکی بر ایشان مصیبت‌های فراوانی وارد شده است که همین موضوع از این بانوی بزرگ اسلام، یک قهرمان واقعی و یک انسان به تمام معنا ساخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه پس از شهادت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) در برابر ابن زیاد چنان قرا و با صلابت بود که چهره شوم یزیدیان را افشا کرد، گفت: حضرت زینب (س) در این مجلس بدون اینکه کوچک‌ترین تزلزلی به خود راه دهند، در جواب تحقیرکنندگان فرمودند: در واقعه عاشورا چیزی جز زیبایی ندیدم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان استانی سیاسی محرم ۱۴۰۰ امام جمعه زنجان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی در نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو برگزار شد، اظهار کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمن مسئله حجاب در کشورمان را به یک چالش تبدیل کرده و برگزاری چنین همایش‌هایی با محور حجاب می‌تواند در رفع این چالش مؤثر باشد.

وی با اشاره بر اینکه خداوند پیامبران الهی را برای هدایت بشر فرستاده و بر انسان منت گذاشته که هدایتش به وسیله پیامبری از جنش خود انجام گیرد، ادامه داد: خداوند متعال پیامبران را برای تزکیه مردم و نجات آن‌ها از گمراهی فرستاده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه خداوند تمام آنچه که مورد نیاز بشر برای هدایت اوست به وسیله پیامبران ارسال کرده، افزود: خداوند خالق انسان‌ها است و از تمام نیاز‌های او و تهدیداتی که برایش وجود دارد، باخبر بوده و از طرفی خداوند مهربان‌تر و دلسوز‌تر از همه برای بشر است، به همین منظور ارزش‌هایی که ما را به سرمنزل مقصود هدایت می‌کنند، از طریق پیامبران به انسان تعلیم داده است.

قریشی متذکر شد: دین متشکل از باید‌ها و نبایدها، عقاید و باور‌ها بوده و همه هدفش هدایت انسان‌ها به وسیله خداوندی است که مهربان‌تر از همه، برای بندگانش است و اگر در عمل به این باید‌ها و نباید‌ها دچار قصور شویم، دچار انحراف شده و به منزل نهایی که خداوند در نظر گرفته نمی‌رسیم.

امام جمعه ارومیه با تأکید بر اینکه انسان زندگی بی‌نهایت دارد، عنوان کرد: کوتاهی در باید‌ها و نباید‌ها و عمل نکردن به آنها، زندگی ابدی انسان را به مخاطره می‌اندازد و عمل به دستورات الهی، زندگی ابدی انسان را تأمین می‌کند.

وی یادآور شد: حضرت علی علیه‌السلام در فرمان مالک اشتر، مالک را به تقوا دعوت می‌کند و می‌گوید اطاعت الهی را به اطاعت از دیگران ترجیح بده و به مالک دستور می‌دهد هرآنچه از واجبات است انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه حجاب و عفت یکی از مهم‌ترین احکام الهی است، تشریح کرد: مسئله حجاب و عفاف به قدری حائز اهمیت است که در آیات و روایات متعددی، به حساسیت خداوند متعال به این امر تأکید شده است.

قریشی متذکر شد: نوع پوشش و حجاب نشان می‌دهد که یک فرد چه اندازه عفیف است و این مهم، حرف خود خداوند متعال است که در آیه ۵۹ از سوره احزاب نیز به آن اشاره شده و حدود حجاب مشخص می‌شود.

وی، تأکید مقام معظم رهبری درباره موضوع حجاب و اینکه فرموده‌اند که نمی‌شود در این خصوص عقب نشست؛ چراکه حجاب یک مسئله شرعی و قانونی است، آن را براساس آیات قرآن کریم و به تأسی از آنان دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف تا آن جایی اهمیت دارد که به نکات ظریفی در این رابطه در قرآن کریم اشاره شده و حتی به نحوه صحبت کردن متعارف و حتی نوع راه رفتن زنان نیز توجه شده که در آیه ۳۰ سوره مبارکه نور قابل جست‌وجو است.

امام جمعه ارومیه با تقدیر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در برگزاری همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» بر لزوم تبیین حجاب در دانشگاه‌ها از طریق برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، همفکری و هم‌اندیشی استادان و دانشجویان تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» لبیک به ندای رهبری است
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • عشق جوانان به ائمه اطهار (ع) وصف ناپذیر است
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد
  • مراسم عزاداری آخرین مسافر بقیع در مدرسه علمیه خان شیراز
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار