Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت اعلام کرد که افراد فول واکسینه کشور به ۱۰ درصد نرسیده‌اند.

 دکتر سید حامد حسینی امروز در نشست چالش‌های کار آزمایی‌های بالینی واکسن‌های ایرانی کووید-۱۹ که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: برای این واکسن تاکنون ۳ مطالعه انجام شده است که دو مطالعه فاز یک برای گروه سنی کمتر از ۵۰ سال و بالاتر از ۵۰ سال انجام شده و یک مطالعه برای فاز ۲ و ۳ است که مطالعات فاز ۲ اجرایی شده و برای مطالعات فاز ۳ داوطلب گیری و تزریق دو دوز واکسن انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای این واکسن ۳ مجوز اخلاق دریافت و ۳ مورد CPT صادر شده است، اظهار کرد: تمام مطالعات انجام شده دارای Dubele-Blind، Placebo و Parrallel است و عوارض جانبی تزریق واکسن از داوطلبان مورد بررسی قرار گرفته است و گزارش‌های آن ارسال شده است، ضمن آنکه داوطلبان به مدت یک سال مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

حسینی خاطر نشان کرد: مطالعات فاز یک کمتر از ۵۰ سال ما با حضور ۵۶ نفر و داوطلبان بالاتر از ۵۰ سال با ۳۲ نفر اجرایی شد و ۲۸۰ نفر داوطلب در فاز دوم حضور داشتند و فاز ۳ نیز بر روی جمعیت ۲۰ هزار نفری انجام شد.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت یادآور شد: در مطالعات فاز یک استیج یک (داوطلبان کمتر از ۵۰ سال) مشخص شد که دوز ۵ میکروگرم این واکسن، ایمنی زایی بالاتری دارد، از این رو این واکسن برای افراد کمتر از ۵۰ سال کاندیدا برای اجرای فاز بعدی شد.

وی اضافه کرد: در فاز دوم دوز ۵ میکروگرم مورد مطالعه قرار گرفت و ایمنی زایی آن برای ما به اثبات رسید.

حسینی با اشاره به وضعیت انجام مطالعه در زمان‌های مختلف با بیان اینکه در بسیاری مواقع مطالعات متاثر از شرایط موجود در زمان‌های مختلف می شود، یادآور شد: مطالعات فاز یک ما در وضعیت آرام از نظر شیوع کرونا اجرایی شد که بسیار ساده بود، ولی مطالعات فاز دو در اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری در اوج پیک بیماری اجرایی شد. مطالعات در زمانی که اوج پیک بیماری است، بسیار دشوار خواهد بود.

مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه مطالعات فاز ۳ این واکسن نیز با پیک پنجم مواجه شد، گفت: این امر یکی از چالش‌های اصلی ما به شمار می رود. مطالعاتی که در این زمینه انجام می شود، قابل تنظیم کردن نیست، ولی قابل پیش بینی است. در صورتی که قصد دارید مطالعه ای را اجرایی کنید و پیش بینی ها حاکی از شروع پیک جدید است، نیاز به تحقیقات منحصر به آن زمان را دارد و باید شیوه کار بسیار متفاوت از گذشته باشد.

حسینی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن پوشش واکسیناسیون و سرعت بیشتر واکسیناسیون در کشور مهمترین چالش دیگر برای مطالعات فاز ۳ است. درست است که درصد زیادی از جمعیت کشور واکسینه نشدند و افراد فول واکسینه کشور به ۱۰ درصد نرسیده‌اند، ولی احساس اینکه واکسن در دسترس است، بر رفتار داوطلبان اثرگذار است.

وی ادامه داد: افراد شرکت کننده در این مطالعات، افرادی هستند که واقعا برای دریافت واکسن مراجعه کردند. ما در مطالعه فاز یک افراد مشارکت کننده، افراد داوطلبی بودند که قصد کمک به کشور برای توسعه علم را داشتند، ولی در مطالعات فاز ۳ داوطلبان به دلیل بهره مندی از واکسن، مشارکت می کردند و این دو رویکرد مشارکت، مشکلاتی را ایجاد می کند.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کمتر از ۵۰ سال مطالعات فاز ۳ بالینی واکسن انجام شده اجرایی شد انجام شد فاز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال