Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-03@04:01:36 GMT

فضای عمومی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت مثبت است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۰۹۱

فضای عمومی مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت مثبت است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای مثبت مجلس درباره وزیر پیشنهادی نفت گفت: وزیر نفت باید بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تمرکز بیشتری داشته باشد.

احمد دنیامالی درباره جواد اوجی، وزیر پیشنهادی نفت به خبرنگار شانا گفت: فضای عمومی مجلس در مورد ایشان در مجموع مثبت است و به نیکی از آقای اوجی یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شرایط ویژه کشور به‌دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: نمی‌توان نفت را بدون تحریم دید، تحریم سبب شد بودجه کشور پارسال بدون نفت بسته شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مدیریت سهم ایران در بازار جهانی نفت افزون بر وزارت نفت وابسته به همکاری ارکان دولت، سیاست خارجی و مسائل و شرایط حوزه دیپلماسی و بین‌المللی کشور است و نمی‌توان تنها از وزیر نفت انتظار داشت فروش نفت ایران را بهبود بخشد.

به گفته دنیامالی، اصلاح شرایط سرمایه انسانی صنعت، تولید بنزین با کیفیت و گازرسانی به مناطق محرومی که هنوز گازرسانی نشده است را از مواردی برشمرد که وزیر نفت آینده باید به آنها توجه کند.

وی توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پتروشیمی‌های مادر برای تولید مواد پایه و اولیه توسعه مطلوبی در کشور داشته‌اند بنابراین توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را از موارد اولویت‌دار دانست تا افزون بر جلوگیری از واردات این محصولات از خام فروشی نیز بیشتر فاصله بگیریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی افزون بر سرمایه مورد نیاز پایین‌تر، اشتغالزایی و ارزش افزوده بالایی را نیز برای کشور محقق می‌کند، تأکید کرد: وزیر نفت باید بر توسعه صنایع پایین‌دستی در حوزه پتروشیمی تمرکز بیشتری داشته باشد.

منبع: شانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رای اعتماد دولت سیزدهم رئیس دولت سیزدهم ابراهیم رئیسی وزارت نفت جواد اوجی توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه