Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@10:26:30 GMT

تاکید قطر و اردن بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۱۰۲

تاکید قطر و اردن بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه

وزیر خارجه قطر که به امان رفته در دیدار با همتای اردنی خود از همکاری دو کشور در مسائل منطقه‌ای و تحولات فلسطین و سوریه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر امور خارجه قطر در دیداری که با همتای اردنی خود داشت گفت که دو طرف بر اهمیت دست یابی به راه حل سیاسی به منظور پایان دادن به بحران سوریه تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی امروز دوشنبه بعد از دیدار با «ایمن الصفدی» در نشستی مشترک گفت که روابط بین قطر و اردن ممتاز، برادرانه و مبتنی بر اصول واضح و استوار بوده است و دو طرف برای کاهش سختی‌های مردم فلسطین همکاری و هماهنگی مستمری دارند.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیر خارجه قطر در مورد تحولات افغانستان نیز گفت که نگرانی بین المللی در این ارتباط وجود دارد و دوحه بر اهمیت حفظ دستاوردها و امنیت مردم افغانستان تأکید دارد.

او گفت که کشورش با شرکای بین‌المللی و سازمان ملل متحد برای کمک به بازگشت ثبات در افغانستان و دستیابی به انتقال مسالمت آمیز قدرت همکاری دارد.

وزیر خارجه اردن در این نشست نیز بر اهمیت نقش قطر در دست یابی به راه حل در افغانستان تأکید کرد و گفت که اردن و قطر نگرانی مشترکی در این مورد دارند.

وزیر خارجه قطر امروز وارد امان، پایتخت اردن شد و با عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار فلسطین اخبار اردن سوریه اخبار قطر اخبار افغانستان اخبار فلسطین اخبار اردن سوریه اخبار قطر وزیر خارجه خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • مصر: جنگ طلبی اسرائیل امنیت کل منطقه را تهدید می کند
  • امیرعبداللهیان: آماده کمک به بازگشت آرامش و ثبات به سودان هستیم
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه