Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع پیشنهادی دولت سیزدهم هم افزایی با مراکز علمی و تحقیقاتی را اولویت وزارت دفاع عنوان کرد و گفت: باید منابع قابل توجهی صرف تحقیقات، پژوهش، توسعه نوسازی و روزآمد سازی دانش و فناوری در مجموعه صنعت دفاعی نماییم.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ قرایی آشتیانی با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تبیین قدرت علمی و فناورانه به عنوان یکی از ابعاد و مؤلفه‌های مهم قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران از تعامل و هم افزایی با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی کشور به عنوان اولویت قدرت آفرین در وزارت دفاع یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پیشنهادی دولت سیزدهم تصریح کرد: مؤلفه علم و فناوری نه تنها برای پیشرفت همه جانبه کشور در صحنه‌های داخلی حائز اهمیت است بلکه تبدیل آن به یک ثروت بالفعل مد نظر بوده و از این مسیر می‌توان در صحنه‌های بین‌المللی و دیپلماتیک اهداف و منافع ملی را به دست آورد.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ناگزیر هستیم منابع قابل توجهی را صرف تحقیقات، پژوهش، توسعه نوسازی و روزآمد سازی دانش و فناوری در مجموعه صنعت دفاعی نمائیم.

آشتیانی یادآور شد: هویت و استقلال جمهوری اسلامی ایران باعث شده که کشورهای صاحب دانش و فناوری نسبت به انتقال فناوری به جمهوری اسلامی ایران حساس شده و با توجه به کینه توزی‌ها و دشمنی‌ها با ملت بزرگ ایران سد بزرگی را پیش‌روی ما ایجاد نمایند.

وی با تشریح هزینه‌های کسب دانش و فناوری در سطح ملی خاطرنشان کرد: اگر این هزینه‌ها به خوبی مدیریت شوند یک سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمند محسوب شده و رهاورد آنها نه تنها استقلال و امنیت، بلکه سرریزهای صنعتی فراوانی برای سایر حوزه‌های صنعتی ملی خواهد داشت.

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست سوالات و موضوعات مورد نظر خود را با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

کد خبر 515007

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران وزارت دفاع قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی دفاع شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش و فناوری وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات در نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه افزود: برنامه‌های منطقه پیام، جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد و یکی از این موارد، ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

علی اصغر انصاری همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، عملکرد این مجموعه را فراتر از تکالیف تعیین شده دانست و همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده برشمرد .

اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ، با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده است که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده را در این منطقه بررسی کرد .

 

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان