Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محتوای درج شده در این اکانت‌ها علاوه بر اینکه مشابه آدرس پیج شخص در اینستاگرام است، با عکس‌هایی مشابه آنچه اشخاص در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند پر شده است.

این اتفاق موجی از نارضایتی‌ها را به همراه داشته است.

روبیکا یک اپلیکیشین جامع ایرانی است که خدمات متنوعی از پرداخت‌های الکترونیک تا مشاهده کلیپ و پخش موزیک را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«روبینو» بخشی از این برنامه است که تلاش کرده تا نسخه بومی اپلیکیشن اینستاگرام باشد.

طی روزهای اخیر، برخی افراد مشهور در اینستاگرام اعلام کردند که محتوای حساب کاربری آن‌ها به‌صورت کامل در روبیکا منتشر شده درحالی‌که آن‌ها خود حسابی در آنجا ایجاد نکرده‌اند.

تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس از این دسته افراد بودند و به دنبال آن به تدریج بازیگران، بلاگرها (تولیدکنندگان محتوا در فضای مجازی) و حتی بسیاری از کاربران عادی نیز از اتفاق مشابهی برای خود خبر دادند.

ما اینجا هیچ فعالیتی نداریم

ترانه علیدوستی، بازیگر سینما در واکنش به این اقدام روبیکا در صفحه اینستاگرامش نوشت: به چه حقی بی‌اطلاع ما برامون اکانت ساخته‌اید؟ من در این اپ نیستم و نخواهم بود و در صورت پاک نشدن اکانتی که به نامم هست، از این اپلیکیشن شکایت می‌کنم.

شبنم فرشادجو،‌ بازیگر تلویزیون نیز نوشت: روبیکا بدون اجازه من اکانت فیک ساخته. من هیچ وقت عضو روبیکا نخواهم شد. تو این مملکت هر روز یه بساطی داریم که حرص بخوریم. روبیکا رو دیگه کجای دلم بذارم؟ اینستا ۴ ماه دیگه فیلتر میشه، میخوان اینو جایگزینش کنن.

همچنین سحر دولتشاهی نوشت: من در این اپلیکیشن هیچ اکانتی ندارم و نخواهم داشت.

صابر ابر نیز نوشت: این من نیستم! این یک صفحه غیر واقعی‌است و من هیچ فعالیتی در این اپ ندارم. متاسفم.

روبیکا: سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال امکان پذیر نیست

روبیکا در واکنشی، ساخت این اکانت‌ها را تکذیب کرد و با اعلام شماره تلفنی خبر داد کاربران می‌توانند در تماس با روبیکا و پس از اینکه احراز هویت شدند، یا کنترل این صفحات را برعهده بگیرند و یا خواستار حذف آنان بشوند.

روابط عمومی روبیکا نوشت: «این موارد اندک بوده و صفحاتی که به صورت عمومی یا همان پابلیک هستند در اینجا وجود دارند، موضوعی که در خود اینستاگرام هم رخ می‌دهد و گاهی یک صفحه تمام اطلاعات یک صفحه دیگر را عینا منتشر می‌کند و توسط هر فردی ممکن است رخ دهد.»

این اپلیکیشن امروز، دوشنبه در بیانیه جدیدی تاکید کرده که سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال امکان پذیر نیست. از این رو مشخص نیست آیا پیگیری کاربران و تماس با شماره اعلام شده کار به جایی خواهد برد یا خیر.

به گزارش ایرنا، در سال ۹۷ نیز رخداد مشابهی در ارتباط با پیامرسان داخلی «سروش» افتاده بود.

برچسب‌ها ترانه علیدوستی باشگاه پرسپولیس روبینو روبیکا سحر دولتشاهی اینستاگرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ترانه علیدوستی باشگاه پرسپولیس روبینو ترانه علیدوستی باشگاه پرسپولیس روبینو روبیکا سحر دولتشاهی اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد

 سرهنگ فرزادپور، رئیس پلیس فتای قم گفت: با اجرای طرح نور از ۲۵ فروردین هرگونه اقدامی که منجر به جریحه‌دار شدن عفت عمومی شود از مصادیق رعایت نکردن عفاف و حجاب به شمار می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان گفت: از زمان اجرای این طرح بیش از ۵۰۰ صفحه در پیام رسان‌های داخلی و خارجی که متعلق به افراد مشهور، کسب و کار‌های خانگی و اصناف بوده بررسی شده است.

سرهنگ فرزادپور بیان داشت: در پی این رصد نزدیک به ۱۵۰ نفر از صاحبان صفحات مجازی از سوی پلیس تذکر دریافت کرده و برای تکرار نکردن جرم خود متعهد شدند.

وی مصادیق رعایت نکردن عفت عمومی در بستر فضای مجازی را «نداشتن پوشش مناسب»، «استفاده از کلام و موسیقی‌های مبتذل»، «بهره‌گیری از نماد‌های فِرق و گروه‌های نامناسب» و «ترویج سبک زندگی غربی» برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • (عکس) چرا صفحه اینستاگرام همسر سابق مهدی قایدی بسته شد؟
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات (عکس)
  • (عکس) اولین واکنش همسر مهدی قایدی به شایعات
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو