Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@10:37:04 GMT

پمپ بنزین‌های آینده چه شکلی خواهند بود؟

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۴۴۳

پمپ بنزین‌های آینده چه شکلی خواهند بود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که به نظر می‌رسد اوضاع برای خودرو‌های برقی و بازارشان خوب باشد، اما صاحبان پمپ بنزین‌ها برای متقاعد شدن در خصوص هزینه‌های نصب شارژر‌های خودرو‌های برقی مشکل دارند، زیرا اقتصاد چنین کاری منطقی نیست.

 دو سوم آمریکایی‌ها به خودرو‌های برقی علاقمندند و فروش خودرو‌های برقی در نیمه اول امسال به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق مقاله‌ای که اخیرا در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شده است، بعضی از صاحبان پمپ بنزین‌ها شارژر‌های خودروی برقی را اضافه کرده اند تا سهم بازارشان در آینده تحت نفوذ خودرو‌های برقی را تضمین کنند، اما بسیاری دیگر به سختی می‌توانند بیش از ۱۰۰ هزار دلار هزینه برای خرید و نصب یک دستگاه شارژ را توجیه کنند.

با وجود وعده دولت بایدن برای نصب ۵۰۰ هزار جایگاه شارژ خودروی برقی در سراسر ایالات متحده، این یکی از نمونه‌های فراوان دور باطلی است که صنعت خودروی برقی در آن گرفتار شده است.

طبق آمار، حدود ۱۵۰ هزار جایگاه سوخت در آمریکا وجود دارد؛ بنابراین برنامه‌های دولت فوق العاده به نظر می‌رسند. اما این برنامه برای پمپ بنزین‌ها چالش برانگیز خواهند بود. صاحبان پمپ بنزین‌ها هنوز تمایلی به صرف هزینه برای افزودن شارژر خودروی برقی ندارند.

دلیل این بی رغبتی ممکن است سهم بسیار اندک خودرو‌های برقی از مجموع فروش خودرو‌ها باشد؛ بنابراین هر گونه سرمایه گذاری که برای نصب جایگاه شارژ انجام می‌گیرد زمان می‌برد تا به سوددهی برسد. خودروسازان و دولت آمریکا اهداف بلندپروازانه‌ای دارند و برای رساندن فروش خودرو‌های برقی به ۴۰ تا ۵۰ درصد از کل فروش خودرو در آمریکا تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده اند. خودروسازان برای رسیدن به این هدف ۳۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهند کرد. با این حال مصرف کنندگان همچنان نگران استفاده از خودرو‌های برقی خواهند بود.

دلیل معمول این نگرانی هم دسترس پذیر بودن جایگاه‌های شارژ است. حتی اگر بیشتر مردم رفت و آمد روزانه کمتر از میزان برد یک خودروی برقی داشته باشند، همچنان می‌خواهند مطمئن شوند که خودروی برقی آن‌ها را وسط راه بدون باطری نمی‌گذارد.

طبق یک بررسی اخیر، دسترسی سریع به جایگاه شارژ خودروی برقی در آمریکا کمیاب است. حدود یک دهم از جمعیت ۵۰ شهر بزرگ آمریکا با فاصله پنج دقیقه پیاده روی، به یک شارژر خودروی برقی عمومی دسترسی دارند. هنگامی که نیویورک و لس آنجلس از این معادله کنار گذاشته شوند، درصد افرادی که دسترسی سریع به جایگاه شارژ خودروی برقی دارند از ۹.۷ درصد به ۶.۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

این امر ممکن است صاحبان پمپ بنزین‌ها را که به دنبال تضمین سهم آینده خود هستند، تشویق کند، اما مایه یاس رانندگانی است که به دنبال خرید خودروی برقی هستند و همچنین پمپ بنزین‌های کوچکتری که نقدینگی محدودی دارند.

البته سوپرمارکت‌های بزرگ هم هستند که جایگاه‌های شارژ خودروی برقی می‌سازند و بسیاری از صاحبان خودرو‌های برقی می‌توانند شارژر خانگی داشته باشند.

این موضوع برای بکارگیری خودروی برقی خوب است، اما تصمیم گیری را برای صاحبان پمپ بنزین‌ها برای سرمایه گذاری شش رقمی در جایگاه‌های شارژ خودروی برقی دشوارتر می‌کند. آنچه که این وضعیت را از این هم دشوارتر می‌کند این حقیقت است که با شمار اندک خودرو‌های برقی که در حال حاضر در جاده‌های آمریکا وجود دارند، جایگاه‌های شارژ فعلی غیرسودآور هستند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، مدیرعامل شرکت پایلوت کو می‌گوید یک جایگاه شارژ باید ۳۰ درصد زمان مورد استفاده باشد تا به سوددهی برسد. در حال حاضر جایگاه‌های شارژ خودروی برقی تنها پنج درصد زمان کار می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پمپ بنزین خودروهای برقی صاحبان پمپ بنزین ها شارژ خودروی برقی جایگاه های شارژ خودرو های برقی جایگاه شارژ فروش خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس

امیرمسعود عابدین: طراحی G کلاس برقی که توسط مرسدس، G580 نامیده شده، تا حد زیادی شبیه به نسخه بنزینی است. احتمالاً بسیاری از مردم انتظار این را داشتند که جی کلاس برقی یک مدل انقلابی از نظر طراحی باشد؛ اما تغییرات انقلابی برای یک خودروی اصیل مثل جی کلاس، بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروهای برقی معمولاً به دلیل برخورداری از برد مسافتی بیشتر، از مزایای آیرودینامیکی بسیاری برخوردارند؛ اما نسخه برقی جی کلاس تقریباً تنها خودرویی است که با یک طراحی جعبه‌ای و مکعبی و به دور از اصول آیرودینامیکی خاص، در این سگمنت حضور دارد.

البته این خودرو کاملاً از ترفندهای آیرودینامیکی برای افزایش کارایی به‌دور نیست؛ کاپوت خودرو کمی بلندتر شده و اکنون ورودی‌های هوا روی قوس چرخ‌های عقب وجود دارد. علاوه‌بر این، روکش‌های مختلفی روی ستون‌های A و اسپویلر سقف وجود دارد. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید پنل مشکی را برای جلوپنجره انتخاب کنید.

فضای داخلی نیز به‌شدت از کلاس G معمولی تبعیت می‌کند، به‌طوری که نمی‌توان سریعاً تفاوتی را بین آنها تشخیص داد. صفحه‌نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی و دستگیره سمت سرنشین شاگرد همچنان وجود دارند. مرسدس‌بنز عملکرد «کاپوت شفاف» را برای این خودرو هم ارائه می‌کند که توسط دوربین ۳۶۰ درجه ممکن شده است. این قابلیت به رانندگان، یک دید جدید از طریق کاپوت را می‌دهد.

در فضای داخلی، تزئینات فیبر کربنی و دوخت آبی نیز وجود دارد. تولید صدای مصنوعی و مشابه پیشرانه‌های احتراقی در این مدل هم دیده می‌شود.

مرسدس G580 با فناوری، EQ تغییرات عمده‌ای را در زیر پوسته بسیار آشنای خود پنهان می‌کند. چهار موتور برقی برای تولید ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۴ نیوتون متر گشتاور با یکدیگر همکاری می‌کنند. شتاب صفر تا صد این مدل، ۴.۶ ثانیه اعلام شده که چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه بنزینی G63 است.

مرسدس ادعا می‌کند که حداکثر عمق حرکت ۳۳.۵ اینچ بوده که ۵.۹ اینچ بیشتر از G550 و G63 است. G کلاس الکتریکی می‌تواند از شیب‌های جانبی تا ۳۵ درجه بالا برود و ۹.۸ اینچ فاصله از زمین بین محورها را ارائه دهد.

ویژگی "G-Turn" یا همان چرخش دورانی در این مدل وجود دارد. عملکرد G-Steering برای کاهش چشمگیر دایره چرخش در این مدل عرضه شده است.

G580 با فناوری EQ، دارای یک سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم همراه با محافظ زیر بدنه است که از کربن و سایر مواد مستحکم برای محافظت از باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد این خودرو پس از هر بار شارژ هنوز اعلام نشده است. طبق اطلاعات ارائه شده، باتری این خودرو می‌تواند تا ۲۰۰ کیلووات شارژ شود. با اتصال DC، حدود ۳۲ دقیقه طول می‌کشد تا از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

مرسدس قیمت G کلاس الکتریکی را اعلام نکرده است، اما احتمالاً نسبت به مدل‌های بنزینی ارزش بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است شرکت مرسدس‌بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد؛ اما به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899063

دیگر خبرها

  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی؛ اولین عرضه در روزهای آینده
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده