Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه خراسان رضوی تا به حال کسی از افغانستان به عنوان پناهنده وارد نشده است، اما اگر کسی به صورت پناهنده از افغانستان به ایران وارد شود، ما آمادگی برپایی اردوگاه‌های اسکان موقت را در تایباد و تربت جام داریم.

به گزارش قدس آنلاین،  محمدعلی نبی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر در پذیرش مهاجرین افغان به کشور مشکل خاصی پیش نیامده است، اظهار کرد: آن دسته از افغان‌هایی که ویزا داشته‌اند، توانسته‌اند بدون مشکل خاصی و به صورت قانونی وارد کشور شوند و در مورد اینکه مثلا عده‌ای از مردم افغانستان به صورت گروهی بخواهند از مرز وارد کشور شوند، گزارشی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نزدیکترین مسیری که از افغانستان به ایران وجود دارد، مسیر هرات است و در طی این یک هفته‌ای که هرات سقوط کرده است، ما گزارشی در مورد افزایش مهاجرت‌ها یا اینکه کسی بدون ویزا بخواهد از افغانستان وارد ایران شود، نداریم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در مورد چگونگی اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مورد کسانی که این روزها در حال مهاجرت از افغانستان به ایران هستند، بیان کرد: مانند تمام افرادی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند، بر طبق مقررات هلال احمر از این افراد در مرز کشور تست کرونا می‌گیرد و محل اسکان آن‌ها ثبت می‌شود.

نبی‌پور در مورد طرح اسکان موقت اتباع افغانستانی در سه استان مرزی کشور، عنوان کرد: ما پیش‌بینی کرده‌ایم که اگر افرادی از افغانستان بخواهند به صورت گروهی از مرزها وارد کشور شوند و پناهنده شوند، آن‌ها را در اردوگاه‌های موقت، اسکان دهیم. خوشبختانه در حوزه خراسان رضوی تا به حال کسی به عنوان پناهنده وارد نشده است، اما اگر کسی به صورت پناهنده از افغانستان به ایران وارد شود، ما آمادگی برپایی این اردوگاه‌ها را در تایباد و تربت جام داریم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افغانستان به ایران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه دوم نخبگان انتخابی در دانشگاه فرهنگیان را در کشور دارد و پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه‌های تک رقمی و بالای کنکور هستند.   حبیب‌الله تقی‌پور ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان، تنها دانشگاهی است که رئیس جمهور جزو هیئت امنای آن است و با ۹۸ پردیس و ۱۰۰ هزار دانشجو به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود که مورد توجه رهبری نیز هست.    تقی‌پور ادامه داد: باعث افتخار است که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، ۱۰ درصد دانشجویان و اعضای هیئت علمی را به خود اختصاص داده و ۴۵ هزار دانشجو در آن به شیوه‌های مختلف در حال تربیت هستند.   وی گفت: تا چهار سال آینده نیاز‌های آموزش و پرورش به صورت ثابت از طرف این دانشگاه تأمین می‌شود، همچنین متعهد شده‌ایم نیاز‌های متغیر آموزش و پرورش در حوزه کمبود معلم را در هر لحظه با دانشجویان فعال خود تأمین کنیم و بر این اساس، پارسال دو هزار دانشجو را به کلاس‌های درس فرستادیم.   وی با اشاره به افتخارات دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، گفت: هفته گذشته دانشگاه فرهنگیان با کسب ۱۶ شاخص معتبر دانشگاهی، به عنوان دومین دانشگاه مورد پذیرش وزارت علوم با ساختار و اعضای علمی به صورت مستقل معرفی شد.   تقی‌پور ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه دانشگاه فرهنگیان با قدمت ۱۰۰ ساله، انجام شده که از آن جمله می‌توان به افزایش ظرفیت اسکان و فضای خوابگاهی دانشجویان اشاره کرد که با افزایش پنج فضای خوابگاهی، میزان ظرفیت سکونت خوابگاهی دانشجویان بهتر شده و دانشجویان در فضای خوابگاهی به آرامش بهتری دست یافته‌اند.   مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآوری کرد: آزمون دانشگاه فرهنگیان مستقل شده و از یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب دانشگاه، تعداد ۶۸۰ هزار نفر در آزمون دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده‌اند که این افتخاری برای انتخاب معلمان شایسته در آینده آموزش و پرورش کشور است.

دیگر خبرها

  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟