Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن گفت: فاز یک این واکسن با تایید سازمان بهداشت جهانی به پایان رسیده و مقالات آن نیز منتشر شده است.

به گزارش ایمنا، ساغر براتی، مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن امروز _دوشنبه ۲۵ مردادماه_ در نشست "چالش‌های پیش روی اجرای فازهای دو و سه مطالعات بالینی واکسن‌های ایرانی کووید -۱۹" که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: فاز دو این واکسن با ۴۰۰ نفر نیز به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اسپایکوژن در دو دوز ۲۵ میکروگرم بوده که به فاصله ۲۱ روز به داوطلبان به صورت عضلانی در بازو تزریق می‌شود، گفت: همین روش‌ها برای فاز سوم مورد تأیید قرار گرفته و اکنون در حال تزریق است.

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن، تصریح کرد: نتایج کارآزمایی بالینی فاز دوم اسپایکوژن به سازمان غذا و دارو ارسال شد که توانستیم مجوز آغاز فاز سه را دریافت کنیم.

براتی با اشاره به فاز سوم این واکسن گفت: از شنبه هفته گذشته فاز سوم آغاز شده که تاکنون به ۶ هزار و ۳۰۰ نفر دوز اول تزریق شده است.

مسئول علمی بخش تحقیق و توسعه واکسن اسپایکوژن با اشاره به روند تزریق فاز سه تست انسانی این واکسن گفت: در روز اول به ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر تزریق شد و به مرور روزانه به یکهزار و ۲۰ داوطلب تزریق کردیم.

وی تاکید کرد: در طول فازهای بالینی دو و سه تاکنون عارضه گرید سه ثبت نشده است.

براتی با بیان اینکه سابقه ابتلاء به برخی بیماری‌ها در داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: تست‌های مختلفی روی این افراد انجام می‌شود که به زودی در قالب مقاله منتشر خواهد شد.

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۷۶ نفر در تست بالینی این واکسن شرکت داشته اند.

منبع: مهر کد خبر 515025

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی سازمان غذا و دارو شیوع کرونا واکسن کرونا واکسن کرونای ایرانی تائید سازمان بهداشت جهانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: «با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمایید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • طالبان خواستار واگذاری جایگاه افغانستان در بهداشت جهانی شد
  • طالبان خواستار دریافت کرسی در سازمان جهانی بهداشت
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد