Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@16:33:30 GMT

آمریکا در صدد توسعه پایگاه هوایی عین‌الاسد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۴۷۹۳

آمریکا در صدد توسعه پایگاه هوایی عین‌الاسد

در حالی که مقامات عراقی و آمریکایی از خروج نظامیان آمریکایی از عراق تا اواخر سال جاری میلادی دم می‌زنند، اما اوضاع پایگاه عین الاسد و اختصاص مبلغ هنگفت برای توسعه آن گویای واقعیت دیگری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز دوشنبه از اقدام نظامیان آمریکایی در اختصاص دادن مبالغ مالی هنگفت برای عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد در این استان خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع بیان کرد: نظامیان آمریکایی مبالغ هنگفتی برای عملیات توسعه پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی در بخش هیت در غرب الانبار اختصاص داده‌اند که شامل احداث ساختمان‌های جدید و نیز توسعه و افزودن وسعت پایگاه هستند.

منبع مذکور تاکید کرد: نظامیان آمریکایی ده‌ها سالن و ساختمان جدید برای نیروهای خود در داخل پایگاه احداث و سامانه پدافندی و دفاع موشکی برای حمایت از ساختمان‌ها از حملات پهپادی بمبگذاری شده و حملات راکتی مستقر شده‌اند.

منبع عراقی افزود: عملیات توسعه ساختمان‌های پایگاه هوایی عین الاسد تحت نظارت فرماندهان امنیتی ناظر بر پرونده امنیتی الانبار نیست.

منبع مذکور فاش کرد: عملیات توسعه پایگاه هوایی با وجود اینکه صحبت از خروج نظامیان آمریکایی از عراق می‌شود، با شدت ادامه دارد.

 عراق یکی از این کشورهایی است که به نظر می‌رسد با وجود وعده‌های آمریکا برای خروج ، واشنگتن همچنان به دنبال بهانه تراشی برای حضور بلند مدت در این کشور است.

 مردم عراق در مناسبت های مختلف بر خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرده‌اند. سیاستمداران عراقی هم بارها بر لزوم اجرای مصوبه پارلمان در خروج نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی تاکید کرده‌اند.

پایگاه هوایی عین الاسد در 180 کیلومتری بغداد پایتخت عراق قرار دارد و محل استقرار نظامیان آمریکایی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایگاه هوایی عین الاسد نظامیان آمریکایی عملیات توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل

منابع خبری از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یاردن ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار  دادن  پایگاه یاردن رژیم صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه خبر داد.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاهی در ایلات اشغالی

بر اساس بیانیه مقاومت اسلامی عراق، این پایگاه اشغالگران صهیونیست با پهپاد هدف قرار گرفته است.

این بیانیه آورده است در ادامه رویکرد خود مبنی بر مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم خود در نوار غزه و پاسخ به جنایاتی که رژیم  غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می شود، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه یاردن در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، مقاومت اسلامی عراق تاکید کرده است همچنان به درهم کوبیدن مواضع دشمنان ادامه خواهد داد.

رسانه ها همچنین از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه یوهنتن رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی خبر دادند.

مقاومت اسلامی عراق پیش از این، ایلات در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی خود قرار  داده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه صهیونیستی «نواتیم»
  • انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی تر کردی و آمریکا را منزوی
  • حمله هوایی اسراییل به دفتر فرهنگی مقا‌ومت عراق در دمشق
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • امیرعبداللهیان: ۲ روز قبل از عملیات وعده صادق به طرف آمریکایی هشدار دادیم
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • تلاش نفوذی ها برای خروج راه آهن از ریل توسعه و مشارکت مردمی
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه «یاردن» ارتش اسرائیل