Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید کاظم مجابی دیگر نامزد نشستن بر صندلی شهرداری قزوین برنامه های پیشنهادی خود برای مدیریت شهری را به اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ارائه داد تا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه بررسی شرایط نامزدهای تصدی گری مسئولیت شهرداری قزوین امروز دوشنبه دو نفر دیگر آقایان سید کاظم مجابی و محمد پیری با حضور در صحن شورا دیدگاههای خود را برای مدیریت شهری ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید کاظم مجابی در جمع اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در تالار مردم با ارائه برخی برنامه های خود گفت: هم افزایی بین دستگاهی و تعامل با مدیران استانی لازم است و مدیریت شهری باید بستری را مهیا کند تا حضور مردم درتصمیم گیری بیشتر شود.

وی بیان کرد: داشتن پیوست های فرهنگی و اجتماعی در پروژه ها بسیار اهمیت دارد و در قزوین تشکل های مردمی و تخصصی زیادی داریم که می تواند کمک شهرداری و شورا باشد.

مجابی تصریح کرد: در پسماند اتفاقات خوبی در شهر قزوین رخ داده و در ترویج فرهنگ دوچرخه سواری اقدامات خوبی شده که باید توسعه پیدا کند و بهره گیری از تشکلهای فنی و مهندسی در این دوره اهمیت دارد.

فعالیت های انسان محور در اولویت خواهد بود

این داوطلب نشستن بر صندلی شهرداری قزوین بیان کرد: انسان محوری در شهر دستور کار مدیریت شهری خواهد بود تا وابستگی مردم به شهر بیشتر شود و موضوع گردشگری مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت تا زمینه جذب سرمایه گذار هم مهیا شود.

مجابی اظهارداشت: در گذشته شود دو همایش بزرگ جهانی با عنوان جاده ابریشم و شهرهای اسلامی داشتیم که ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه گذار بود که انجام نشد و ما این ایده را تقویت و دنبال خواهیم کرد.

به روز رسانی فعالیتها، توزیع عادلانه خدمات شهری، توجه به معماری اسلامی، توسعه حمل و نقل عمومی و روان سازی ترافیک و اجرای طرح جامع ترافیک، ارتقای جایگاه مدیریت شهری، تحقق مدیریت شهری مدرن و کارآمد بر اساس مشارکت عمومی و انسان محور بودن، تحقق شهر هوشمند، کاهش مراجعه حضوری مردم و توجه به سرمایه اجتماعی از مهمترین محورهای ارائه شده توسط کاظم مجابی بود.

این نامزد پذیرش مسئولیت شهرداری قزوین اظهارداشت: سازمان فرهنگی شهرداری می تواند درارتقای فرهنگ مردم و همراه کردن آنها در اجرای طرح ها نقش کلیدی داشته باشد و در آموزش مردم بویژه ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی، پسماند و ترافیک کمک کند.

مجابی اضافه کرد: در برنامه های پیشنهادی تلاش می کنیم با توزیع عادلانه امکانات و ایجاد توازن در ارائه خدمات شهری، فاصله جنوب و شمال شهر کمتر شود و تاب آوری شهری، سیما و منظر شهری با بهره گیری از تشکلهای تخصصی و بخش خصوصی بهبود یابد.

وی مهمترین دغدغه و چالش در مدیریت شهری را کسب درآمد پایدار دانست و اظهارداشت: ایجاد منابع برای کسب درآمدهای پایدار و ناپایدار از محل عوارض و ارزش افزوده و ضرورت تغییر و بازنگری در شیوه دریافت عوارض نوسازی و استفاده از ظرفیت شورای عالی استانها برای افزایش ارزش افزوده از برنامه های پیشنهادی است.

تامین زیرساخت برای افزایش ساخت و سازها، تعریف فضاهای توسعه شهری، تعیین تکلیف ظرفیت شهرک عظیمیه، پادگان و شمال اتوبان، فعال کردن ساخت و سازها و پیشگیری از افزایش بی رویه قیمتها، جذب و هدایت سرمایه گذار برای توسعه جنوب شهر، کارآمد کردن شناسنامه ساختمان برای اثرگذاری در در قیمت گذاری ساختمان، ایجاد درآمد از زباله و ساماندهی سایت محمد آباد از دیگر برنامه های مجابی برای رسیدن به صندلی شهرداری قزوین بود.

مجابی همچنین گفت: ایجاد بانک متمرکز از اموال و املاک شهرداری، دریافت حق السهم شهرداری از ساخت و ساز دستگاههای دولتی، مدیریت هزینه و درآمد بر اساس زمان و بودجه نویسی اصولی، جذب اعتبارات ملی برای صیانت از باغستان، احداث کمربندی، توسعه بوستان باراجین و تعریض مسیر نسیم شمال می تواند به اجرای طرحها کمک کند که این برنامه ها نیز در اولویت مدیریت شهری خواهد بود.

وی اظهارداشت: ساماندهی  نیروی انسانی شهرداری، افزایش بهره وری و راندمان کار، توجه به آموزش برای ارتقای بهره وری، سامانه ای کردن خدمات شهری، تقویت انگیزه خدمت در کارکنان، شایسته سالاری و ایجاد ارتباط منطقی تخصص شغلی و مسئولیت ها، برون سپاری خدمات شهری و شهرسازی و طرح های عمرانی به بخش خصوصی، جانشین پروری و سیستمی کردن امور، استفاده از مشاوران قوی بانکی و مالی در کارها، جایگزین کردن بدهی و تقسیط بدهی و تهاتر در اجرای طرح های نیمه تمام، فروش اموال شهرداری برای خدمات، واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام به صورت مشارکتی یا تهاتر به بخش خصوصی و توجه به بافت فرسوده و نواحی منفصل شهری و برنامه ریزی برای توسعه گردشگری از برنامه های دیگری است که مورد توجه قرار می گیرد.

مجابی همچنین با توجه به سابقه حضور در یک دوره شورا پیشنهاد دیگری هم داد و یادآورشد: در صورت انجام کارهای زیربنایی می توانیم جاذب سرمایه گذار و ایستگاه توقف باشیم و در منطقه گردشگری کامان و زرشک طرح های بهتری اجرا کنیم و برای احیای ۹۳ گاراژ قدیمی در محدوده بازار و سبزه میدان تا دروازه رشت جدی تر ورود کنیم و در اجرای طرح های مهمی چون دهکده طبیعت، توسعه بوستان باراجین و طرح امامزاده حسین(ع) با نگاه تعاملی تر عمل کنیم.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین سوالات مختلفی در خصوص عملیاتی شدن ایده ها مطرح کردند که این نامزد حضور در شهرداری قزوین به آنها پاسخ داد.

سید کاظم مجابی فوق لیسانس مدیریت، مهندس برق، دکترای کسب و کار است و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضویت در شورای شهر قزوین در دوره چهارم از سوابق اجرایی وی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای شهر قزوین اعضای شورای اسلامی شهر قزوین شهرداری قزوین سرمایه گذار مدیریت شهری خدمات شهری برنامه ها اجرای طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی چمران با حضور در ساختمان شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته شوراها، اجرای مدیریت یکپارچه شهری را اساسی‌ترین مسئله شوراهای کشور دانست و اظهار کرد: امیدوار هستیم که در دولت سیزدهم، مجلس این مطالبه شوراها را تصویب کند تا عملیاتی شود.

وی گفت: ضروری است که مجلس پشتیبان اجرای این رویکرد و برنامه در بدنه مناطق شهری باشد.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: عمل به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در برنامه توسعه هفتم کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ناوگان حمل و نقل برقی نیز اشاره و عنوان کرد: این امر در پایتخت در دستور کار شورای شهر و شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل برقی، ناوگانی پاک است که آلودگی‌های هوا و صوت را ندارد، عنوان کرد: در پایتخت، ابتدا، عده‌ای درباره وارد کردن اتوبوس‌های برقی به چرخه ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران مخالفت کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آنان بیان می‌کردند با توجه به اینکه هنوز زیرساخت بهره گیری از ناوگان حمل و نقل درون شهری برقی را نداریم فعلا دست نگه داریم تا مقدمات اجرای آن آماده سازی شود.

وی گفت: با این وجود، شورای شهر تهران تصمیم گرفت که به طور همزمان آماده سازی و تامین زیرساخت های ناوگان اتوبوس برقی همچنین خرید اتوبوس های برقی را دنبال کند و به پیش ببرد.

چمران اعلام کرد: در این راستا، شهرداری و شورای تهران با وزارت صمت در زمینه تهیه و خرید اتوبوس های برقی برای ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران قرارداد منعقد کرد.

وی افزود: در عین حال، شهرداری تهران نسبت به ایجاد جایگاه های شارژ برقی برای اتوبوس‌های برقی که خریداری خواهند شد، اقدام کرده و تا به کنون تعدادی جایگاه را نیز ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای شهر تهران خریداری خواهد شد.

وی در ادامه به شورای شهر و شهرداری بجنورد نیز پیشنهاد کرد: طی تعامل با دانشگاه‌ها مطالعات بابت اینکه تا چه حدی وجود ناوگان اتوبوس برقی برای شهر بجنورد ضروری است یا ضروری نیست، انجام شود.

چمران افزود: در این مطالعات بررسی شود که این اقدام تا چه حدی بر کاهش آلودگی هوا در شهر بجنورد موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه مطالعات، بهره گیری از اتوبوس‌های برقی برای شهر بجنورد را ضروری دانست و تایید کرد، شورای شهر استان ها در زمینه تهیه اتوبوس‌های برقی کمک خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در خاتمه به اهمیت منظر شهری نیز تاکید کرد و گفت: شورای شهر تهران در این زمینه کمیته نمای شهری را تشکیل داده است و این کمیته از استادان دانشگاه دعوت کرد تا نسبت به تهیه نماهای ساختمانی متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی اقدام کنند.

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که نماهای وارداتی با فرهنگ و معماری ایرانی غریبه هستند، بیان کرد: شورای شهر تهران طی مصوبه ای بهره گیری از معماری وارداتی را ممنوع کرد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229283 برچسب‌ها شورای شهر تهران بجنورد

دیگر خبرها

  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • شورای اسلامی و شهرداری شیراز به فرهنگ و ورزش توجه ویژه‌ای دارند
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست