Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» حسن نوروزی در تشریح نشست امروز ( دوشنبه، ۲۵ مردادماه) کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با عزت‌الله ضرغامی و بهرام عین‌اللهی وزرای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: نمایندگان در این نشست تاکید کردند که وزارتخانه باید به سمت بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی تقسیم شود تا سه معاونت بتوانند با رقابت با هم در ادارت کل شهرستانی کار را به پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری تاکید نمایندگان بر ضرورت توجه جدی به گردشگری داخلی و خارجی، افزود: اعضای کمیسیون یادآور شدند که بروکراسی اداری بزرگترین مانع به سرانجام رسیدن طرح های گردشگری است و از اجاره اماکن میراث فرهنگی به بهای اندک و ثمن بخس و مشکلات به وجود آمده در پی آن انتقاد و بر ضرورت رفع آن توسط وزیر آینده گردشگری شدند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان ادامه داد: در این نشست بر ضرورت توجه به ارزش ها و باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت انقلابی و اسلامی تاکید شد؛ ۷۱ درصد اقتصاد جهان از گردشگری داخلی تامین می‌شود اما در کشورمان به این مهم توجه چندانی نمی‌شود بنابراین نمایندگان تقویت گردشگری داخلی و صنایع دستی را مورد تاکید قرار دادند.

نوروزی افزود: وزیر پیشنهادی هم قول داد در صورت رای اعتماد، تقویت گردشگری داخلی و میراث فرهنگی را مورد توجه جدی قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نشست این کمیسیون با بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: ساخت بیمارستان‌های بین المللی، کاهش تعرفه های پزشکی، تسهیل در مشارکت بخش خصوصی و اعطای مجوز، تقویت طب سنتی و دانشگاه‌های طب سنتی، تبدیل وضعیت ایثارگران، بیمه همگانی، مبارزه جدی تر با کرونا و تسریع در واکسیناسیون عمومی از جمله مطالبات نمایندگان از وزیر پیشنهادی بهداشت بود.

وی یادآور شد: وزیر پیشنهادی هم تقویت طب سنتی، بازسازی وضعیت شبکه های بهداشتی و درمانی و بیمارستان ها، استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی و همچنین توجیه مردم و مسئولان از وضعیت کرونا را از برنامه ها و اولویت های خود دانست.

منبع: نماینده

کلیدواژه: حسن نوروزی رأی اعتماد گردشگری داخلی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد