Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:35:08 GMT

ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت جدید لبنان

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۵۵۹۲

ابراز امیدواری عون برای تشکیل دولت جدید لبنان

رئیس جمهور لبنان گفت که دولت جدید این کشور به نخست وزیری میقاتی تا چند روز دیگر تشکیل خواهد شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان گفت که به زودی دولت جدید این کشور طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

عون امروز دوشنبه گفت:‌ «لبنان اگر خدا بخواهد، در آستانه تشکیل دولت جدید طی چند روز آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او این حرف‌ها را قبل از دیدار با «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید گفته است.

رسانه‌های لبنان دقایقی پیش گزارش دادند که میقاتی به منظور توافق بر سر ترکیب کابینه راهی کاخ بعبدا شده و قرار است با عون در این کاخ دیدار و گفت‌‌وگو کند.

رئیس جمهور لبنان همچنین گفت که «مرحله بازسازی مادی و معنوی لبنان ان‌شاالله به زودی آغاز خواهد شد و نخست وزیر آینده آن را تکمیل خواهد کرد، نگران لبنان نباشید».

عون همچنین گفته از سمت خود استعفا نخواهد کرد  و به وظایف خود تا پایان ادامه خواهد داد و امیدوار است که بتواند با تشکیل دولت جدید جلوی بحران در این کشور را بگیرد.

بیش از دو سال است که لبنان وارد بحران گسترده شده است که ابتدا با بحران سیاسی ناشی از استعفای دولت سعد الحریری شروع شد و با انفجار بندر بیروت و ویرانی به با آمده بر اثر این انفجار، بحران اقتصادی-مالی در سایه تحریم‌های آمریکا به بحران قبلی اضافه شد و هم اکنون این کشور با کبود سوخت، دارو و برخی اقلام خوراکی مواجه است و تداوم بحران‌ها باعث شده، سلسله اتفاقات ناگوار در این کشور ادامه یابد که انفجار تانکر سوخت طی این هفته یکی از این‌ها بود.

این هفته انفجار تانکر سوخت احتکار شده در مزرعه‌ای در منطقه عکار لبنان، بیش از 20 کشته و 80 زخمی برجای گذاشت که بعد از انفجار بندر بیروت با صدها کشته و هزاران زخمی، جزو ناگوار ترین حوادث یک سال اخیر لبنان به شمار میرود.

رئیس جمهور سوریه به همتای لبنانی خود تسلیت گفت

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جان باختن و مصدوم شدن ده‌ها شهروند لبنانی در حادثه انفجار تانکر سوخت را به «میشل عون»، همتای لبنانی خود تسلیت گفت.

ابراز همدردی سفارت ایران با لبنان

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت طی بیانیه‌ای جان باختن و مصدومیت شماری از شهروندان لبنانی بر اثر انفجار تانکر سوخت در منطقه «عکار» را به مردم لبنان به ویژه خانواده قربانیان و مصدومان تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده: «جمهوری اسلامی ایران بار دیگر با لبنان ابراز همبستگی کرده و در کنار این کشور برای مواجهه با چالش‌های استثنایی فعلی ایستاده و بر آمادگی ایران برای ارائه هرگونه کمک ممکن به لبنان تأکید دارد.»

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میشل عون لبنان میشل عون لبنان انفجار تانکر سوخت رئیس جمهور دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر

معاون اجرایی رئیس جمهور از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور عصر امروز به همراه برخی از مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد از پتروشیمی در دست ساخت دهدشت بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این طرح بزرگ اقتصادی قرار گرفت.

محسن منصوری در این بازدید که معاون هلدینگ خلیج فارس حضور داشت بر تسریع در روند اجرایی این طرح تاکید کرد و گفت: دولت نسبت به تکمیل و بهره برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی با پیشرفت فیزیکی بالا اهتمام جدی دارد و این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار دولت است.

عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت سال 1386 در دشت کلاچوی کهگیلویه با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس اول وقت مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد اما روند احداث این طرح به صورت لاک پشتی پیش رفت تا اینکه در دولت سیزدهم روح تازه‌ای در کالبد نیمه جان این پروژه افتاد.

روند ساخت پتروشیمی دهدشت به عنوان یکی از طرح های کلان صنعتی کهگیلویه وبویراحمد در دولت سیزدهم متحول شد به طوری که در طول کمتر از 2 سال پیشرفت فیزیکی آن به 42 درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین از پروژه در دست اجرای آبرسانی به شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر بازید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی