Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا گزارش عملکرد اقدامات و حمایت های خود در حوزه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در بازه زمانی اسفندماه ۱۳۹۸ تا ۱۵ خردادماه ۱۴۰۰ منتشر کرد.

بر اساس این گزارش بیش از ۴۰۰ هزار بنگاه آسیب‌دیده از بیماری کرونا تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند؛ همچنین بیش از ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ هزار میلیارد تومان مقرری بابت بیمه بیکاری پرداخت شده است.

در زمینه بسته سیاست پولی نیز با وجود تدارک بسته تسهیلات ارزان قیمت ۷۵ هزار میلیارد تومانی، میزان تسهیلات پرداختی تا پایان خرداد ۱۴۰۰ معادل ۴۶.۸ هزار میلیارد تومان بوده که معادل ۱.۳ درصد تولید ناخالص داخلی است.

نتایج این گزارش نشان می دهد در زمینه تسهیلات پرداخت شده با وجود پایین بودن نرخ بازده و وجود دوره تنفس مناسب، بخش عرضه اقتصاد و مشاغل و کسب‌وکارهای اسیب‌دیده از کرونا استقبال زیادی از تسهیلات بانکی نداشته است که به نظر می‌رسد عدم اطمینان فعالان اقتصادی در رابطه با طولانی شدن زمان اتمام بیماری و بازگشت برخی بخش‌ها نظیر گردشگری به فعالیت مجدد و ایجاد امکان بازپرداخت تسهیلات از جمله دلایل این مساله بوده است.

کارگروه مقابله با بیماری کرونا نیز با در نظر گرفتن شرایط ویژه بخش‌های مذکور در سال گذشته و امسال، تسهیلات ویژه‌ای برای آنان با دوره تنفس طولانی‌تر طراحی کرده است.

در بررسی نتایج و خروجی‌ مجموعه اقدامات و مصوبات کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا،  حدود ۴۰۰ هزار بنگاه آسیب‌دیده از بیماری کرونا تسهیلات ارزان قیمت با دوره تنفس چندماهه دریافت و شمار زیادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده (در مقیاس میلیونی) از امتیازات مربوط به حمایت‌های بیمه‌ای،مالیاتی و استمهال بانکی استفاده کردند.

پرداخت بیش از ۱.۸ هزار میلیارد تومان بابت مقرری ایام بیکاری به بیکاران ناشی از کرونا از دیگر دستاوردها و اقدامات کارگروه بوده است.

برای امسال نیز بسته حمایتی کرونا جهت حمایت از کسب‌وکارها و اصناف آسیب‌دیده و خانوارها تهیه و ابلاغ شده که بخش عمده‌ای از حمایت‌های سال ۱۳۹۹ از جمله انواع حمایت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی را در بر می‌گیرد.

با توجه به شرایط موجود و اقتضائات اقتصاد کلان، برخی پیشنهادات و اقدامات سیاستی جدید به ویژه در حوزه حمایت از اشتغال بازار کار شامل مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد نیز توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شده که در کارگروه تحت بررسی قرار گرفته و در صورت ایجاد اجماع نهایی، در سیر مراحل تصویب قرار خواهد گرفت.

 پرداخت کمکها و تسهیلات حمایتی دولت با توجه به مشکلات بودجه‌ای و تنگنای شدید درآمدی دولت در دوره تحریم‌های همه‌جانبه و با توجه به عدم پرداخت تسهیلات بانک جهانی، بالاتر از ظرفیت دولت و شرایط کشور پیش بینی شده است.

پربیننده ترین مسدودسازی جاده چالوس با موانع بتنُی + فیلم زیارت عاشورا همراه با ترجمه و صوت عبدالرضا هلالی ورودی‌ های گیلان بسته است محمدعلی نجفی به مرخصی رفت جمع‌آوری پرچم‌های عزاداری محرم به‌دست طالبان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تسهیلات ویروس کرونا هزار میلیارد آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ‬ بررسی آمارهای جدید از وضعیت مشارکت بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن، حاکی از آن است که از بین ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش، کماکان صفر است و از تعداد ۸۶۹ هزار و ۳۵۳ نفر واجدین شرایط اخذ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن، ۷۹۳ هزار و ۷۳۲ نفر موفق به انعقاد قرارداد به مبلغ ۴‌‏/۲۶۶ هزار میلیارد تومان شده‌اند.

در همین راستا، سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲، قرارداد ۳۴۱ هزار و ۸۳۷ واحد مسکونی به مبلغ بیش از ۱۵۳ هزار میلیارد تومان در بانک مسکن به امضا رسیده که بر این اساس بیش از ۵۷ درصد از کل تعهد پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن به عهده این بانک است.

وی ادامه داد: بنا بر آمار، بانک مسکن تاکنون بیشترین میزان مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن را در کل نظام بانکی کشور داشته است؛ چنانکه این بانک از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ و به تنهایی بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۳۲۱ هزار و ۵۹۹ واحد مسکونی پرداخت کرده که در تاریخ نظام بانکی بی نظیر است.

حسینی با بیان اینکه بانک مسکن با وجود کمبود منابع مالی، همواره تمامی تلاش خود را برای تحقق تعهدات دولت مردمی و خانه‌دار کردن مردم انجام داده و در این مسیر از منابع داخلی خود نیز بیشترین پرداخت ها را انجام داده است؛ افزود: این بانک به رغم دارا بودن تعهدات خود از جمله: تکمیل پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شده، احداث پروژه‌های ساختمانی شامل یکصد هزار واحد مسکونی در سراسر کشور و اجرای شهر خلیج فارس در سواحل هرمزگان، تمام توان و تلاش خود را برای اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن و نیز تسهیلات متعدد تکلیفی و حمایتی به کار بسته است.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۲ در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز نسبت به پرداخت ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات شامل انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال به خانواده‌ها اقدام کرده است.

حسینی افزود: همچنین بانک مسکن در سال ۱۴۰۲، ۳۴ هزار و ۳۵۳ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۱۶ هزار و ۹۵۸ جوان پرداخته است.

وی گفت: پرداخت تعداد ۱۵ هزار و ۶۵۸ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه بالغ بر ۸ هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال در بخش‌های ساخت، تکمیل، معیشتی و کشاورزی در مناطق آسیب دیده در سال ۱۴۰۲ از اقدامات این بانک برای کمک به جبران خسارات و آسیب های وارده به هموطنان عزیز بوده است.

دیگر خبرها

  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲