Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@09:23:10 GMT

راه اندازی 6 واحد فرآوری گوجه فرنگی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۵۸۰۶

راه اندازی 6 واحد فرآوری گوجه فرنگی در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف فرآوری محصول گوجه فرنگی و ارتقا ارزش افزوده این تولیدات، شش واحد فرآوری رب گوجه در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

خلیل نیکشاد ۲۵ مرداد ماه در جریان بازدید از مزارع شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: شهرستان پارس‌آباد با تولید بیش از نیمی از محصولات سبزی، صیفی و جالیزی جایگاه ممتازی را در تولید این محصولات دارد به طوری که برداشت گوجه فرنگی نیز از تیرماه شروع شده و تا آخر مردادماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این شهرستان به رغم کاهش 50 درصدی سطح زیر کشت تولید گوجه با توجه به افزایش قیمت عرضه محصول گوجه فرنگی، رضایت تولیدکنندگان را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تولید 75 هزار تن محصول گوجه فرنگی را از مزارع این شهرستان یادآور شد و گفت: در مجموع علاوه بر پارس‌آباد، در مشگین‌شهر، کوثر و خلخال نیز تولید محصول گوجه فرنگی، سبزی و صیفی انجام می‌شود که تا آخر مهرماه عملیات برداشت به انجام می‌رسد.

نیکشاد افزود: در استان اردبیل با سطح زیر کشت پنج هزار و 200 هکتار سبزی، صیفی و محصولات جالیزی پیش‌بینی می‌شود بیش از 250 هزار تن محصولات متنوع تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: یک‌هزار و 500 هکتار از اراضی حاصلخیز پارس‌آباد به سطح زیر کشت این محصولات تابستانی رفته بود که تا انتهای مردادماه برداشت محصولات و عرضه آن به کارخانه‌های رب‌سازی ادامه پیدا می‌کند.

نیکشاد فعالیت شش کارخانه تولید رب را برای ارتقا ارزش افزوده محصولات تولید شده یادآور شد و اضافه کرد: هر چند سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت محصول برخی از کشاورزان راغب به تولید این محصول نشدند اما امسال با افزایش مناسب قیمت گوجه فرنگی برداشت و عرضه محصول به بازار با رضایتمندی آنها ادامه دارد.

وی به تجهیز این مزارع به سیستم آبیاری مدرن اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 80 درصد مزارع تولید محصولات سبزی، صیفی و جالیزی به سیستم مدرن آبیاری تیپ تجهز شدند که قطعا تولید را در هر هکتار تا 70 تن افزایش می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به روش مناسب برداشت محصولات در این بخش نیز انجام می‌شود که استان اردبیل در عرضه کیفی این محصولات جایگاهی ممتاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات كشاورزي کارخانه رب گوجه فرنگی سازمان جهاد کشاورزی استانی اقتصادی محصول گوجه فرنگی استان اردبیل پارس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز برداشت گل گاوزبان در اشکورات رودسر (فیلم) برداشت صد‌ها تن بادام زمینی توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم) مراحل برداشت ده‌ها تن وانیل توسط کشاورزان ماداگاسکاری (فیلم)

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • برداشت توت فرنگی از مزارع مازندران (فیلم)
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته