Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@00:22:36 GMT

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۵ مردادماه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۵۸۸۸

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۵ مردادماه

در این بسته خبری از اجرای ۱۲ پروژه فضای سبز شهری در ساری تا خدمات دهی رایگان اتوبوس‌های خرمشهر و پویش جهادی خدمات شهرداری بجنورد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم:

پویش جهادی خدمات شهرداری بجنورد

علی گودرزی، سرپرست شهرداری بجنورد با بیان اینکه پویش جهادی خدمات شهرداری با توجه به محلات آغاز شده است، گفت: نظافت گسترده معابر با تمرکز بر ضدعفونی باکس‌های زباله، آهک پاشی ایستگاه باکس، نظافت شمشادها از ماسک‌های رها شده و زباله در دستور کار قرار دارد و خدمات شهرداری تعطیلی بردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساماندهی محوطه امامزاده آمنه خاتون قزوین

محمد اسماعیل حافظی، مدیر عامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین، گفت: طرح ساماندهی محوطه و جداره در مجاورت امامزاده آمنه خاتون (س) در دست تهیه است.

۱۲ پروژه فضای سبز شهری در ساری اجرا شد

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری در سال جاری باهدف ارتقای فضای سبز و تقویت روحیه شهروندان ۱۲ پروژه فضای سبز را در سطح شهر ساری اجرا کرد.

تعطیلی تمامی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای قرمز و نارنجی

مهدی جمالی نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تعطیلی تمامی پارک‌ها و تفرج گاه‌ها و سایر مراکز تجمعی افراد در شهرهای قرمز و نارنجی طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد خبر داد.

حمل و نقل عمومی گرگان سیاهپوش شد

فرزاد یعقوب‌زاده، مدیر روابط عمومی سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری گرگان گفت: در آستانه ایام عزاداری امام حسین (ع) و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تمامی دستگاه‌های حمل و نقل عمومی شهرداری گرگان سیاهپوش شد.

ابتلای ۲۰۰ راننده تاکسی در تربت‌حیدریه به کرونا

محسن قندهاری، سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان تاکنون ۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی و یک راننده اتوبوس به کرونا مبتلا شده و سه راننده تاکسی از این تعداد فوت شده‌اند.

خدمات دهی رایگان اتوبوس‌های خرمشهر

فرهاد دربندی، سرپرست شهرداری خرمشهر با اشاره به بازسازی و راه اندازی پنج دستگاه اتوبوس و مینی بوس جهت خدمات رسانی به شهروندان، گفت: به همین مناسبت به مدت دو هفته خدمات دهی اتوبوس‌ها به صورت کاملاً رایگان است.

اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی بوشهر

عبدالله کردگار، سرپرست شهرداری بندر بوشهر گفت: روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی واقع در میدان مطهری این شهر به عنوان یکی از مطالبات اصلی شهروندان این شهر شتاب می‌گیرد.

۲۳ درصد بودجه شهرداری خرم آباد محقق شده است

قربان‌علی نقی‌لو، سرپرست شهرداری خرم‌دره گفت: وجود کوچه‌های خاکی، شهروندان خرم‌دره‌ای را آزار می‌دهد.

کد خبر 515084

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری بجنورد بجنورد خدمات شهری شهرداری قزوین قزوین طراحی شهری ساماندهي شهري شهرداري ساري ساری فضاي سبز شهري حمل و نقل عمومي شهرداری گرگان گرگان معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور کرونا تاکسیرانی ابتلا به کرونا شهرداری خرمشهر خدمات رایگان اتوبوسرانی تقاطع غیرهمسطح بوشهر شهرداری خرم آباد بودجه شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سرپرست شهرداری خدمات شهرداری حمل و نقل فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین وضعیت اجرایی پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز جعفر تشکری هاشمی - رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران - در جریان این بازدید میدانی به همراه شهریار افندی‌زاده - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مسعود حق لطفی - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری، به بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های احداث پارکینگ‌ گلستانی، پارکینگ اعتماد، پارکینگ جوادیه و پارکینگ باقری پرداخت و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

تشکری هاشمی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از روند پارکینگ‌سازی شهرداری تهران، ساخت پارکینگ های گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده شهری را اقدامی اثربخش خواند و ضمن تاکید بر تداوم این کار، از مدیریت شهری پایتخت به دلیل تلاش برای افزایش فضای پارک خودرو در این محلات قدردانی کرد. 

در ادامه این بازدید حق لطفی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مذکور بر ادامه نهضت پارکینگ‌سازی در این سازمان تاکید کرد و گفت: سازمان عمرانی مناطق بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را به ساخت پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر تهران اختصاص داده و امید است با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات شهروندان تهرانی در زمینه فضای پارک خودرو برطرف شود.

افندی‌زاده  نیز ضمن تشکر از اهتمام ویژه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ساخت پارکینگ در شهر تهران، خواستار تسریع در ساخت و تحویل این پروژه‌ها شد.

گفتنی است، پارکینگ گلستانی که در منطقه ۱۰ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است، شامل سازه‌ای ۹ طبقه (۱ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین) با ظرفیت ۲۶۷ خودرو می‌شود. پارکینگ اعتماد نیز که در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر در همین منطقه در حال احداث است، شامل ۴ طبقه زیرزمینی با گنجایش ۲۷۳ خودرو می‌شود.

همچنین پارکینگ جوادیه با گنجایش ۱۰۰ خودرو در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران در حال احداث است. پروژه احداث پارکینگ باقری  نیز در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده و شامل سازه‌ای ۷ طبقه (۲ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۴ طبقه روی زمین) با گنجایش ۳۶۴ خودروست.

به گزارش ایسنا، بهره برداری از پروژه‌های فوق در محله‌های پرتراکم جمعیتی، موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۰، ۱۶ و ۱۸ می‌شود و بخشی از مشکلات مربوط به تامین محل پارک خودروها را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل