Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:12:31 GMT

روایت طَف | «پلک هفتم، قرآن جیبی»

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۶۰۷۳

روایت طَف | «پلک هفتم، قرآن جیبی»

‍‍‍‍‍‍

دریافت 11 MB

«دارد روزهای تنهایی ام یادم می رود، به این جمعیت عادت کرده ام. گریه هایشان زلالم می کند و به خنده های بچه هاشان عادت کردم.

گفتم بچه؛ نوزاد بود، خنده هایش خنکای خیمه بود.

مادرش در دو نفری های مادر پسری چه خواب ها که برایش ندیده بود. اولین دندانش، از شیرگرفتنش، اولین قدم های لرزانش، شمشیر زدن و کمند انداختن و به تاخت رفتنش، دامادی اش و نوه هایش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زن به همه اینها فکر می کرد، مثل همه مادرهای جهان، آنگاه که دست روی چانه و لب پایین طفل بالا و پایین می کرد و ته دلش ضعف می رفت و نرم می خندید. زن با همه وجودش آرزو داشت یک بار پسربگوید: بابا.

روزدهم بود، آفتاب خنجر می کشید به چهره ها و عطش بود که به تازیانه می زد برجگرها. طفل بی تاب بود ودر همه دشت یک انشگت دان آب نبود که به حلق بچکاند طفل را. زن خیمه به خیمه می گشت و هروله می کرد.

پدرم می گفت: من کنار هاجر هم بودم و یادم بود که پاکوبید و چشمه ای جوشید. پدرم می گفت: طفل کربلا اما نای پا کوبیدن هم نداشت و مرد لباس رزم از تن به درآورد. بر شتر نشست و به میدان رفت و خطبه خواند و بعد طفل را مثل قرآن جیبی از زیرعبا درآورد.

گفت: نگاه کنید چگونه لب می زند، بگیریدش و خود آبش دهید و پسرسعد فقط یک کلمه گفت: «حرمله»

و حرمله زانو زد و تیر در چله گذاشت و همان طور که چشم تنگ کرده بود، گفت: پدریا پسر؟ و جواب را شنید که پسر را بزن. پدر می افتد و پدر حرف می زد و پسر لب می زد که تیربه حلقش پرید و خفه ناله ای کرد و تکان خورد و مَرد خون به آسمان پاشید. و از آن روزابرهای غروب، همه پنبه هایی است که فلک بر حلقوم پسر گذاشت و خون بند نیامد که نیامد.

زن همه عمر گِله اش این بود: رفتی و یک بار به من نگفتی مادر.»

برچسب‌ها ماه محرم عاشورای حسینی امام حسین (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم عاشورای حسینی امام حسین ع ماه محرم عاشورای حسینی امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است، مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت _ با کلیات جدول هفتم بودجه که مربوط به حقوق و مزایا است مخالفت کردند.

در حال تکمیل است…

کد خبر 749017

دیگر خبرها

  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • بهترین بازیکن و آقای گل آسیا: حس هفتم تیم‌ملی
  • برگزاری هفته هفتم اسب دوانی در یزد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • پیش تولید « پایتخت ۷ » آغاز شد
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • «پایتخت ۷» با بازیگران بومی ساخته می‌شود