Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید فتحی مقدم روز دوشنبه در نشست خبری افزود: با اینکه کادر درمان قوچان در فروردین‌ ماه امسال به‌ عنوان اولین گروه در برابر کرونا واکسینه شدند اما امروزه با توجه به شیوع گسترده این ویروس در موج پنجم شاهد نتیجه مثبت آزمایش چهار تا پنج نفر از آنان در هر روز هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماری و کاهش کادر درمان به علت مبتلا شدن به این ویروس با کمبود شدید نیرو در بیمارستان موجه شده‌ایم و در حال حاضر ۳۰ پرستار و ۲۰ بهیار نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: با توجه به راه‌اندازی بخش‌های جدید برای بیماران کرونایی نیازمند کمک بهیار و تجهیزات نیز هستیم.

وی افزود: در موج چهارم شیوع کرونا تعداد بیماران بستری شده مبتلا به این ویروس در این شهرستان ۸۷ نفر بود اما در حال حاضر ۱۱۵ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری هستند که حال ۱۷ نفر آن‌ها وخیم است.

فتحی مقدم ادامه داد: تنها بیمارستان پذیرش کننده بیماران کرونایی در قوچان تحت‌ فشار بوده و هم‌اکنون ۴۰ بیمار در اورژانس منتظر خالی شدن تخت برای بستری هستند.

وی گفت: یک دستگاه اکسیژن ساز در این بیمارستان راه‌اندازی شده که به دلیل استفاده بیش‌ از حد از این دستگاه خلوص اکسیژن آن از ۹۷ درصد به ۷۰ درصد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قوچان افزود: میزان مراجعه به مرکز منتخب کووید ۱۹ نیز افزایش یافته و در حال حاضر روزانه ۲ پزشک ۴۰۰ بیمار را در این مرکز معاینه می‌کنند.

وی از راه‌اندازی دومین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان ویژه کارکنان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه آزاد اسلامی قوچان خبر داد و گفت: تزریق واکسن برای کارگران نیز به‌ عنوان جامعه هدف اعلام‌ شده  که یک مرکز تجمیعی نیز طی هفته آتی در شهرک صنعتی شماره یک قوچان راه‌اندازی می‌شود.

فتحی مقدم افزود: طی دو روز اخیر حدود هفت هزار دوز واکسن برای این شهرستان جذب‌ شده تا در ایام تعطیلات مشکلی برای واکسیناسیون شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در قوچان دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و ۱۴ هزار نفر نیز برای مرحله دوم واکسینه شده‌اند.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا قوچان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قوچان دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا قوچان دانشگاه علوم پزشکی مشهد درمان قوچان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد
  • جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی بازگشایی شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان