Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه جهرم روز دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان جهرم گفت: با شدت گرفتن مرحله پنجم بیماری منحوس کرونا و لزوم همکاری مجموعه سپاه با دانشگاه علوم پزشکی، سالن ورزشی ۹ دی این شهرستان جهت بستری و درمان بیماران کرونایی به این امر اختصاص یافت.

سرهنگ غلامعلی احمدی جابری افزود: با شدت گرفتن مرحله پنجم بیماری منحوس کرونا و لزوم همکاری مجموعه سپاه با دانشگاه علوم پزشکی، سالن ورزشی ۹ دی این شهرستان جهت بستری و درمان بیماران کرونایی، به این امر اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره سلامت مردم جامعه و فرمان ایشان مبنی بر همکاری مجموعه بزرگ سپاه و بسیج با وزارت بهداشت، درمانگاه صحرایی در مجموعه سالن ۹ دی سپاه جهرم با ظرفیت ۵۰ تخت بستری راه اندازی شد.

وی ضمن اعلام آمادگی پرسنل سپاه و بسیجیان پایگاه های مقاومت با اجرای طرح شهید سلیمانی، بیان کرد: تمامی امکانات و مجموعه های سپاه جهت تقویت کادر درمان و خدمات رسانی به مردم عزیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با هدف ریشه کنی این بیماری منحوس به کارگیری می شود. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این جلسه گفت: این روزها شرایط بیمارستان پیمانیه حاد تر از زمان های دیگر است، بیمارستانی که تنها مرکز بیماران کرونایی در جهرم است و بالا بودن آمار بیماران بستری و تکمیل شدن ظرفیت تخت های آن موجب شد که یک سالن ورزشی در شهر برای بستری موقت بیماران مبتلا در نظر گرفته شود.

دکتر جمال‌الدین ارجمند با بیان اینکه کادر درمان بی نهایت خسته و فرسوده شده‌اند و رمقی در جان آنها نمانده است، افزود: افزایش شیوع بیماری و درگیر شدن افراد زیادی به کرونا شرایط را در جهرم پیچیده‌تر از قبل کرده به طوری که روزانه نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار برای دریافت خدمات درمانی سرپایی به سالن ورزشی ۹ دی مراجعه می کنند.

وی ابراز کرد: برای رسیدگی به حال بیماران و بهبودی هر چه سریع تر آنها این سالن ورزشی کم تر از چند روز مجهز به تخت‌های بستری و تمام امکانات پزشکی که در هر بیمارستان باید باشد، شده است.

ارجمند با بیان اینکه در این سالن در هر شیفت کاری حدود ۲۰ پرستار و یک پزشک عمومی مشغول به ارائه خدمت به بیماران هستند، اظهار کرد: در هر شیفت پزشک متخصص عفونی بیماران را ویزیت می‌کند.

وی تصریح کرد: شرایط کار در این سالن ورزشی، همانند بیمارستان نیست، اما با وجود آن پرستاران و پزشکان تمام تلاششان این است که مراحل درمانی بیماران به خوبی طی شود.

به گفته وی بیماران بعد از مراجعه به بیمارستان پیمانیه و تشکیل پرونده درمانی در روز دوم به این مکان ارجاع داده می شوند و تا پایان دوران درمانشان تمامی خدمات درمانی را دریافت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه در این سالن تعدادی از پرسنل اورژانس ۱۱۵، خدمات، نقلیه و نگهبان نیز حضور دارند، تأکید کرد: امروز ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ یکی از شلوغ‌ترین روزهای کاری این  مرکز بوده به طوری که نزدیک به ۱۵۰ بیمار از صبح تا کنون خدمات درمانی دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: تب، بدن‌درد، سر درد، ضعف و بی‌حالی  از علائم بیمارانی بوده که امروز به این مرکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

ارجمند  با بیان اینکه طی یک آمار بی سابقه امروز ۸۵ بیمار کرونایی دیگر به بیماران قبلی پیمانیه اضافه شده ابراز کرد: این آمار وحشتناک و بی سابقه است؛ هم اکنون ۲۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند که حال ۱۱ نفر از آنها بشدت وخیم است

وی با اشاره به اینکه اگر ‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته نشود، فاجعه‌ای در راه است؛ تصریح کرد: هنوز عادی‌انگاری کاذب در شهر مشهود است. برگزاری مجالس شلوغ، دورهمی‌های خانوادگی و بدتر از همه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه سبب انفجار ویروس دلتا ‌شده است. 

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی جهرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی جهرم دانشگاه علوم پزشکی سالن ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • سرزده با دوربین روشن در درمانگاه مطهری
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟