Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین یکی از گزینه‌های تصدی شهرداری قزوین گفت: باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کنیم که همه افراد به مسکن دسترسی درستی داشته باشند، قیمت خانه نباید با توجه به منطقه تأیید شود تا این معنا که یک خانه در جنوب و یک خانه در شمال شهر با تفاوت قیمت فاحشی روبه‌رو باشند اتفاق نیفتد، بلکه قیمت‌ها را باید براساس مصالح استفاده شده در ساختمان پایه‌گذاری کنیم و اگر خانه‌ای دارای مصالح یکسانی باشد بدون در نظر گرفتن منطقه به فروش برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدکاظم مجابی به عنوان دوازدهمین نامزد تصدی پست شهردار قزوین و چهارمین گزینه بومی، امروز ۲۵ مرداد با حضور در صحن شورای اسلامی شهر قزوین، به ارائه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداخت و تصریح کرد: هم افزایی بین دستگاهی و تعامل با مدیران استانی برای مدیریت شهری لازم است، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بهترین خدمات را ارائه کند و نیاز است که از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ادارات نیز بهره ببرد.

وی افزود: همچنین مدیریت شهری باید بستری فراهم کند تا حضور مردم در تصمیم‌گیری‌های شهری بیشتر شود، در حال حاضر تعامل بین شهروندان با مدیریت شهری بسیار پایین و اغلب در حوزه ساخت‌وساز و عوارض است.

این گزینه تصدی شهرداری قزوین اظهار کرد: توسعه عادلانه خدمات، افزایش تاب‌آوری شهری، احیای معماری ایرانی اسلامی، توجه به طرح جامع ترافیک، توجه به فضای کالبدی شهر، توجه ویژه به اقتصاد شهر و ارتقاء جایگاه شهرداری در نظام ملی ازجمله مواردی است که باید به آن توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری نقش بسیار مهمی دارد، این سازمان می‌تواند در ارتقای دانش شهروندان و همراه کردن آن‌ها با مدیریت شهری نقش تأثیرگذاری داشته باشد، آموزش فرهنگ ترافیک، آپارتمان‌نشینی، پسماند، تفکیک زباله از مبدأ ازجمله آموزش‌هایی است که می‌توان توسط سازمان فرهنگی ارائه و فرهنگ‌سازی کرد.

مجابی بیان کرد: درآمد مدیریت شهری پایدار و ناپایدار است، در حوزه عوارض و ارزش‌افزوده طی سال‌های متوالی پیشرفتی نداشتیم و همان قوانین دهه گذشته در حال اجراست، عوارض پسماند، نوسازی، ایجاد ممیزی مجدد، عوارض ساخت‌وساز، نوسازی، تغییر کاربری، ماده ۱۰۰ ازجمله درآمدهایی است که می‌توان روی آن حساب کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر به ازای هر خانوار ۱/۱ خانه در شهر قزوین داریم، در واقع تعداد واحدها از خانوارها بیشتر است اما نیاز داریم ساخت‌وساز کنیم چرا که پراکندگی خانه‌ها متناسب با تراکم جمعیتی نیست، همچنین خانه‌های خالی مناسب افراد مختلف نیستند با این تفاسیر در حال حاضر ۳۵ درصد جمعیت شهر قزوین مستأجر هستند باید زیرساخت‌های مناسب را فراهم کنیم که همه افراد به مسکن دسترسی درستی داشته باشند.

گزینه تصدی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: قیمت خانه نباید با توجه به منطقه تأیید شود تا این معنا که یک خانه در جنوب و یک خانه در شمال شهر با تفاوت قیمت فاحشی روبرو باشند اتفاق نیفتد، بلکه قیمت‌ها را باید براساس مصالح استفاده شده در ساختمان پایه‌گذاری کنیم و اگر خانه‌ای دارای مصالح یکسانی باشد بدون در نظر گرفتن منطقه به فروش برسد.

لزوم وجود پیوست‌ فرهنگی در پروژه‌های شهری

وی بیان کرد: داشتن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در پروژه‌ها بسیار مهم است، در قزوین تشکل‌های مردمی و تخصصی زیادی داریم که می‌تواند کمک شهرداری و شورا باشد همان‌طور که میراث فرهنگی به کمک تشکل‌ها از ادامه روند پروژه شهرداری قزوین طی سال‌های گذشته جلوگیری کرده است.

مجابی تصریح کرد: پسماند محمدآباد در زمان تأسیس به‌عنوان یکی از سایت‌های نمونه کشور معرفی شد و می‌توانست اتفاقات خوبی در آن رخ دهد. انسان‌محوری در شهر دستور کار مدیریت شهری خواهد بود تا وابستگی مردم به شهر بیشتر شود.

وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری اقدامات خوبی شده که باید توسعه پیدا کند و بهره‌گیری از تشکل‌های فنی و مهندسی در این دوره اهمیت دارد؛ همچنین کیفیت زندگی شهروندان، بسیج همه امکانات و جلب مشارکت نخبگان و توسعه متوازن شهر، حضور مردم در تصمیم‌سازی‌های شهری و افزایش مشارکت‌های مردمی، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های فنی مهندسی در شهر، افزایش علاقه شهروندان به شهر، خارج شدن حوزه شورا و شهرداری از حوزه تصدی‌گری و تبدیل آن به نهادی تسهیلگر ازجمله برنامه‌هایی است که می‌توان برای قزوین استفاده کرد.

گزینه تصدی شهرداری قزوین اظهار کرد: مدیریت مسائل زیست‌محیطی، رونق اقتصاد شهری، پیاده‌سازی روش‌های نوین خدمات الکترونیکی در حوزه مدیریت شهری، نوسازی، بهسازی و بازسازی بافت‌های ناکارآمد از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته برای شهر است.

وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های ملی، اجرای معماری و شهرسازی ایرانی - اسلامی، تاب‌آوری شهری مدیریت منابع و مصارف، روان‌سازی حمل‌ونقل شهری، تقویت شرکت‌های وابسته در بحث برون‌سپاری خدمات شهرداری، توجه به شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، توجه به تفکیک زباله از مبدأ، راه‌اندازی بانک و سامانه املاک شهرداری، نظارت بر ساخت‌وسازهای دستگاه‌های دولتی و توجه ویژه به بودجه‌نویسی، بازنگری ضوابط معماری و شهرسازی و تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذار نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مجابی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت سیستم و بهره‌وری و دکترای کسب‌وکار است که در کارنامه کاری خود سوابقی ازجمله رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین، عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی کشور و عضو شورای اسلامی شهر قزوین در دوره چهارم را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر قزوین شهرداری قزوین قزوين شهرداري تصدی شهرداری قزوین مدیریت شهری یک خانه شهر قزوین تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست

فرماندار گرگان گفت: سرمایه‌گذار در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه سنجیده شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، اسماعیل نادری با بیان اینکه شورای ششم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی که در دوره‌های پیشین مغفول مانده بود، توجه ویژه‌ای داشته است، اظهار کرد: انتظار است، مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی با بیان اینکه برخی تصمیمات شوراهای پیشین به شورای فعلی تکلیف شده است، افزود: شاید دوره ششم پارلمان شهری به برخی موضوعات و پروژه‌هایی که اکنون درگیر آن است، ورود نمی‌کرد و در حال حاضر منتفی کردن برخی پروژه‌ها مانند شهربازی مدرن سبب هدر رفت بیت‌المال خواهد شد.

فرماندار گرگان گفت: انتظار است مدیریت شهری گرگان زین پس به انجام اقدامات بزرگ در سطح شهر بیشتر توجه کند و به هر نحوی که شده است در سال‌جاری حداقل باید دو فاز از شهربازی گرگان را به سرانجام برساند.

وی ادامه داد: شهرداری ۸۰ درصد اعتبارات را صرف امور جاری می‌کند و چه انتظاری وجود دارد که با ۲۰ درصد اعتبار باقیمانده پروژه‌های کلان انجام دهد.

نادری ادامه داد: فرمانداری ۹۹ درصد مصوباتی ارسالی به کمیته انطباق را با دید باز و مثبت بررسی می‌کند.

وی گفت: توان هر شهر با سایر شهرها متفاوت است، توان گرگان قابل مقایسه با کلان‌شهرهایی مانند تبریز نیست و شاید حداکثر بتواند دو پروژه را مدیریت کند.

فرماندار گرگان با اشاره به حوزه سرمایه‌گذاری شهری در گرگان گفت: سرمایه‌گذار سعی دارد صفر تا ۱۰۰ پروژه‌ای را به عهده بگیرد و در برخی پروژه‌های نیمه‌کاره مطالبه امتیاز بیشتر دارد که منطقی و پذیرفتنی نیست، زیرا باید منافع مردم هم در پروژه در نظر گرفته شود.

کد خبر 748331

دیگر خبرها

  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • مطالبه برخی امتیازات سرمایه‌گذاران در پروژه‌های شهری گرگان منطقی نیست
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال