Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در بیروت از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا برای تقویت و ارتقای سطح پاسخگوی در جهت تحقق اصلاحات در لبنان استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سفیر آمریکا در بیروت پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کاخ «بعبدا» خاطرنشان کرد: ما از کسانی که همچنان مانع تشکیل دولت و اصلاحات می‌شوند می‌خواهیم که منافع حزبی را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا برای تقویت و ارتقای سطح پاسخگویی و اصلاحات در لبنان استقبال کردیم. واشنگتن به هماهنگی با شرکای خود در خصوص اتخاذ تدابیر مناسب ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده و جامعه جهانی با یکدیگر در ارائه حمایت مستقیم از شهروندان لبنانی مشارکت می‌کنند و به این کار خود ادامه خواهیم داد. در حالی که اینجا ایستاده‌ایم همکارانی داریم که در حال فعالیت روی کمک‌های اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای کمک به خدمات اساسی شکست خورده هستند. این مسؤولیت دولت است اما ما می‌دانیم که ملت لبنان نمی‌توانند منتظر بمانند.

سفیر آمریکا در بیروت همچنین تصریح کرد، لبنان نیاز دارد تا رهبران خود اقدامات نجات دهنده فوری را اتخاذ کنند و امکان ندارد این مسأله بدون دولت دارای اختیارات که بر اصلاحات تمرکز داشته باشد و نیازهای ملت لبنان را فراهم کند و به خاطر بهبود شرایط اقتصادی کار و فعالیت جدی را آغاز کند، محقق شود.

وی همچنین اظهار کرد: صبح امروز (دوشنبه) با نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف دیدار کردم و با یکدیگر به بررسی تلاش‌های لبنان برای تشکیل دولت در اسرع وقت پرداختیم و من به تازگی ملاقات با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور را به پایان رساندم و ما در مورد همان موضوع با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

سفیر آمریکا در بیروت گفت، ملت لبنان از اوضاع نابسامان اقتصادی و خدمات اساسی رنج می‌برد و به لبه پرتگاه رسیده است و هر روزی که بدون وجود دولت پایبند و توانمند برای اجرای اصلاحات فوری سپری می‌شود، روزی است که اوضاع وخیم‌تر شده و بیشتر به سمت یک فاجعه انسانی پیش می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان آمريكا سفیر آمریکا در بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند

دانشجویان لبنانی در دانشگاه‌های بزرگ این کشور همانند بسیاری از دانشجویان سراسر جهان به جنبش بزرگ دانشجویی در حمایت از مردم غزه پیوسته و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا به دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های اروپایی و عربی گسترش یافته است امروز دانشجویان لبنان نیز در تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور به اعتصابات و تظاهرات‌های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین پیوستند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف لبنان با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌ها بر همبستگی خود با مردم غزه تاکید کرده و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شدند.

این تظاهرات‌ها و اعتصابات در دانشگاه آمریکایی در بیروت، دانشگاه لبنان- شعبه بیروت، دانشگاه عربی بیروت در همه شعبه‌های آن، دانشگاه بین المللی لبنان- شعبه بیروت و البقاع، دانشگاه حدث لبنان، دانشگاه قدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح القدس الکسلیک برگزار شد.

موج تظاهرات‌ها و تجمعات دانشجویان آمریکایی در راستای حمایت از مردم فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 900 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟10 پیام یک خیزشخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند