Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بحث‌های زیادی پیرامون شهر‌های هوشمند انجام می‌شود، ولی درباره ویژگی‌های آن، اتقاق‌نظر وجود ندارد. فراست و سالیوان، یک شرکت پیشتاز در مشاوره کسب‌‎وکار، یک دیدگاه منطقی درباره ویژگی‌های شهر هوشمند ارائه داد. شهر هوشمند این شرکت، هفت ویژگی کلیدی دارد: ساختمان‌های هوشمند، زیربنای هوشمند، تکنولوژی هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند و سلامت هوشمند، حکومت هوشمند و شهروندان هوشمند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش، هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده را توضیح خواهیم داد.

ساختمان‌های هوشمند
در شهر‌های هوشمند، ساختمان‌های تجاری فرصت‌های جدیدی را برای حداکثرسازی کارایی و بهره‌وری ارائه می‌دهند. صنایع و شرکت‌های این شهرها، درگاه‌هایی مجازی برای متصل‌شدن به افراد درون شرکت و سراسر دنیا تقاضا خواهند کرد. اولین گام برای ساختن ساختمان‌های هوشمند امن این است که قابلیت‌هایی برای منع ورود و تشخیص افراد ورودی در تمام طبقات فراهم شود. محیط‌های مختلف هر ساختمان نیازمند راه‌حل‌های امنیتی مختلفی مانند سیستم تشخیص نفوذ شبکه، کنترل دسترسی منسجم، دوربین مداربسته و سیستم‌های اطفای حریق هستند. نسل پنجم اینترنت، ارتباطات ثابت، تجهیزات حرفه‌ای صوتی و تصویری و روشنایی کم‌مصرف به بهینه‌سازی کارایی ساختمان کمک می‌کنند.
زیربنای هوشمند
در شهر‌های هوشمند، اکوسیستم صنایع و ساختمان‌ها به‌سرعت تغییر می‌کند. برای مثال، ساختمان‌های غیرفعال تبدیل به ساختمان‎های هوشمند می‌شوند. این ساختمان‌های هوشمند تولیدکننده و مصرف‌کننده انرژی هستند. به عبارت دیگر، ساختمان‌ها در شهر هوشمند، یک عنصر فعال در سیستم انرژی به شمار می‌روند. برای ساخت چنین ساختمان‌هایی، باید طرز فکر مسؤولان شهر‌ها تغییر کند. شهر‌های هوشمند در تلاش هستند با استفاده از تکنولوژی و اطلاعات، زیربنا و خدمات تحویل شهر‌ها را ارتقا دهند. اکوسیستم باید به نیاز‌های شهروندان پاسخ دهد و به آن‌ها در استفاده بهینه از مواد اولیه کمک کند.
حمل‌ونقل هوشمند
یکی از چالش‌های پیچیده عصر ما، مدیریت حمل‌ونقل شهری است. گزینه‌های حمل‌ونقل جدید مانند خدمات اشتراکی خودرو یا دوچرخه همیشه یک راه‌حل ایده‌آل نیست. برای مثال، هیچ ضمانتی برای یافتن خودرو در مواقع نیاز نیست. همچنین این خدمات، کمکی به کاهش تعداد خودرو‌ها در جاده‌ها نمی‌کنند. حمل‌ونقل هوشمند چیزی بیشتر از حمل‌ونقل عمومی و راه‌های جالب برای سفر‌های درون‌شهری است. حمل‌ونقل هوشمند شامل اپلیکیشن‌های رزرو سفر با استفاده از ارز دیجیتالی و تکنولوژی است. مدیریت هوشمند ترافیک، پارک هوشمند خودرو، حمل‌ونقل چندوجهی، حمل‌ونقل شهری را ارتقا می‌بخشند.
انرژی هوشمند
برق شهر‌های هوشمند مانند شهر‌های امروزی تامین نخواهد شد. شبکه‌های ملی برق به‌روزرسانی می‌شود و وسایل نقلیه الکتریکی تغییر می‌کنند. انرژی هوشمند، حرکتی به سوی زیربنای انرژی هوشمندتر با کارایی بیشتر، درآمد بیشتر و محیط‌زیستی سبزتر و پاک‌تر است. انرژی هوشمند، فرصت‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، کربن‌زدایی و انعطاف‌پذیری به شهر‌های هوشمند می‌دهد. انرژی هوشمند به شهر‌ها اجازه می‌دهد برای توسعه‌های جدید شهری، از ترکیب درست تکنولوژی‌ها استفاده کنند. اپلیکیشن‌های انرژی هوشمند به شهر‌ها کمک می‌کنند تا نمودار تقاضای انرژی را درک کنند. روش‌هایی مانند انتقال بار می‌تواند با اجتناب از ساعات پیک مصرف انرژی، هزینه‌ها کاهش دهد. آلودگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرنشینی سریع است. شهر‌های بسیاری وضعیت آب‌وهوای خود را اضطراری اعلام کرده‌اند. انرژی هوشمند اجازه می‌دهد کربن‌زدایی در مقیاس بزرگ‌تری انجام شود.
تکنولوژی هوشمند
در شهر‌های هوشمند، تکنولوژی در مقیاس وسیعی استفاده می‌شود تا مشکلاتی که توسط شهرنشینی به وجود آمده است، کمتر شود و کیفیت زندگی شهروندان بهبود یابد. تکنولوژی هوشمند در شهر هوشمند شامل تولید انرژی و ساخت کود از ضایعات شهری، کاهش ضایعات شهری تولید شده حین ساخت‌وساز ساختمان‌ها، ترمیم، تخریب و مدیریت منابع آب محدود به‌صورت بهینه است.
سلامت هوشمند
در شهر‌های هوشمند، اینترنت اشیا، دسترسی به خدمات درمانی باکیفیت را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های ردیابی بیماران، تجهیزات، کارمندان و... را کاهش می‌دهد. ایده‌های سلامت هوشمند بی‌نهایت است و اپلیکیشن‌های سلامت هوشمند به‌تازگی رواج پیدا کرده‌اند. گسترش مراقبت‌های سلامتی به خانه‌ها، ردیابی سلامت و جمع‎‌آوری اطلاعات را ممکن می‌سازد و نحوه مدیریت بیماری‌های مزمن تغییر می‌دهد.
پزشکان در شهر‌های هوشمند می‌توانند از راه دور، بیماران خود را تحت نظر قرار دهند. این تکنولوژی‌ها در سلامت هوشمند برای درمان اعتیاد، فوبیا و اختلال اضطراب پس از آسیب روانی استفاده می‌شود. همچنین برای آموزش به دانشجویان پزشکی درباره آناتومی و تکنولوژی‌های جراحی استفاده می‌شود. در شهر‌های هوشمند آینده، هوش مصنوعی خواهد توانست موانع عصر حاضر را از میان بردارد.
دولت هوشمند
شهر‌های هوشمند با استفاده از ابزار‌ها و نوآوری‌های حکومتی، مشارکت ساکنان شهر‌ها را بهبود می‌بخشند. بیشتر خدمات دولتی به‌صورت آنلاین از طریق گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها در دسترس است. در شهر‌های هوشمند، خدمات عمومی مقرون‌به‌صرفه، مطمئن و شفاف است. شهروندان به‌صورت فعال در اداره شهر شرکت خواهند کرد و بازخورد‌هایی از طریق کانال‌های مختلف دیجیتال ارائه خواهند داد.
شهروندان هوشمند
یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌های شهر هوشمند، شهروند هوشمند است. شهروندان هوشمند، شهر‌های هوشمند را می‌سازند. بسیاری از شهر‌های هوشمند اولیه به این نکته توجه نکرده‌اند. اگر شهروندان نمی‌دانند چگونه از تکنولوژی استفاده کنند، احاطه‌کردن آن‌ها با تکنولوژی، منطقی نیست. برای مثال، اگر شهروندی نمی‌داند چگونه به پلتفرم حمل‌ونقل عمومی هوشمند دسترسی و از آن استفاده کند، از روش‌های قدیمی استفاده خواهد کرد. البته شهروند هوشمند بودن فقط به معنی توانایی استفاده از امکانات شهر هوشمند نیست. بلکه آن‌ها باید برای توسعه بیشتر شهر هوشمند تلاش کنند.   منبع: کلیک روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شهر هوش مصنوعی آینده هوشمند در شهر های هوشمند ساختمان های هوشمند حمل ونقل هوشمند سلامت هوشمند انرژی هوشمند شهر هوشمند ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024

عصر ایران؛ مسعود طاهری - برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن 2024، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش می‌گذارد. این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.     محصولات نوآورانه و لوکس در صدر توجهات:   اکسید در غرفه خود در نمایشگاه پکن 2024، از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای لوکس انرژی جدید رونمایی خواهد کرد. این محصولات، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه برند انرژی‌های جدید EXLANTiX در بیش از یک سال گذشته هستند و نوآوری و کیفیت را به طور همزمان به ارمغان می‌آورند.   عرضه مدل‌های ES و RX PHEV در این نمایشگاه، نشان‌دهنده تعهد اکسید به ارائه طیف وسیعی از گزینه‌های انرژی جدید برای مشتریان رده بالا است.     حرکتی عمیق به سوی آینده‌ای پایدار:   اکسید در ادامه این مسیر، در 26 آوریل سفری یک روزه به پکن خواهد داشت و در 29 آوریل با برگزاری نمایشگاهی از محصولات زیست‌محیطی در ووهو، به اوج خود خواهد رسید. این رویداد، ترکیبی بی‌نظیر از محصولات سطح بالا، فناوری و پایداری را به نمایش می‌گذارد که توسط مجموعه محصولات Eco-Products اکسید ارائه شده‌اند.   در این نمایشگاه، شاهد تعدادی از محصولات انرژی جدید خواهیم بود که هر کدام نشان‌دهنده تعهد این برند به تولید محصولاتی رده بالا با رویکردی پایدار است.     نشست سالانه فروشندگان: ترسیم نقشه راه آینده:   نقطه اوج رویدادهای اکسید در ماه آوریل، نشست سالانه فروشندگان خواهد بود که در 29 آوریل در ووهو برگزار می‌شود. در این گردهمایی، جهت استراتژیک برند و نوآوری‌های آینده با سهامداران کلیدی به اشتراک گذاشته خواهد شد.   علاوه بر تجلیل از دستاوردهای سال گذشته، در این نشست بحث‌هایی پیرامون استراتژی نام تجاری، توسعه محصول و گسترش بازار انجام خواهد شد که بر نقش اکسید به عنوان یک پیشگام در عصر انرژی جدید تأکید می‌کند.   حضور اکسید در نمایشگاه پکن 2024 و مجموعه رویدادهای متعاقب آن در ووهو، نشان‌دهنده جایگاه این برند به عنوان یک بازیگر فعال و پیشرو در صنعت خودروهای لوکس است. اکسید با تمرکز بر تجملات پایدار، فناوری پیشرفته و تعهد به فراتر رفتن از انتظارات، آماده است تا معنای واقعی یک برند ممتاز را در این صنعت به نمایش بگذارد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • انواع درب ساختمان