Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حدود چهار سال پیش فردی از اهالی شهرستان بهار بر اثر عصبانیت دست به قتل عمد دو نفر دیگر زد و در این مدت خانواده قاتل به هر دری زدند تا بتوانند راهی برای جلب رضایت اولیاء دم هر دو مقتول پیدا کنند، اما هر بار به درهای بسته خوردند تا آن که به همت فعالیت کمیته معتذرین راهی برای بخشش باز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان شهرستان بهار در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در طول چهار سال رسیدگی پرونده، پس از تحقیقات گسترده قتل عمد دو نفر با نظر هیئت‌های بررسی متعدد تأیید و حتی رأی صادره در دیوان عالی کشور هم مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت حکم دو مرتبه قصاص نفس برای قاتل در نظر گرفته شد.

احسان فرجی اظهار کرد: اولیاء دم هر دو مقتول به هیج عنوان به جزء قصاص درخواست دیگری نداشند، با این وجود با بهره‌مندی از ظرفیت کمیته‌های مصلحین و معتذرین، تلاش های دو نفر از شعبه‌های ۱۵۱ و ۱۱۱ حوزه قضایی بهار، امام جمعه و امام جماعت مسجد امام(ره) و تعدادی دیگر از معتمدین، خانواده یکی از مقتولین از اجرای حکم قصاص گذشت.

وی با بیان اینکه اولیاء دم یکی دیگر از مقتولین به هیچ عنوان راضی به بخشش مقتول نبود و اصرار بر قصاص داشت افزود: بنابراین قرار بر آن بود تا حکم قصاص، اواخر هفته گذشته اجرایی شود و حتی مقدمات هم فراهم شد، اما لحظات آخر خانواده مقتول دوم نیز به نظر به حرمت محرم از خون فرزندشان با قید شرط گذشتند.

دادستان شهرستان بهار تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به گذشت اولیاء دم هر دو مقتول، دیگر حکم قصاص اجرا نمی‌شود، البته بخش مرتبط با جنبه عمومی جرم مطابق با قانون باید اجرا شود.

انتهای پیام/ 3140

منبع: فارس

کلیدواژه: قاتل قصاص اعدام بخشش احسان فرجی بخشش پای چوبه دار اولیاء دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دادگستری کوهرنگ گفت: با تلاش‌های مستمر اعضای شورا‌های حل اختلاف، دستگاه قضا، معتمدین و ریش سفیدان یک فقره پرونده اختلاف ملکی که سالیان سال باعث کدورت و درگیری فامیلی شده بود در شهرستان کوهرنگ به صلح و سازش خاتمه یافت.
خدابخشی افزود: شاخص اصلی در فرهنگ قوم بزرگ بختیاری این است که بخشش و گذشت در اولویت است.
در این مراسم یکی از طرفین مورد اختلاف، از دیه یک میلیارد تومانی خود گذشت کردند.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون