Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@20:39:58 GMT

بررسی شرایط تحقق محدودیت ها در وزارت کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۷۲۰۲

در هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، شرایط تحقق محدودیت ها در نخستین روز از تعطیلات شش روزه برای مقابله با شیوع گسترده بیماری، بررسی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا با حضور حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزرات بهداشت و نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط با دستور کار بررسی مساله تردد‌ها و مسافرت‌های زمینی و همچنین روند واکسیناسیون سراسری در کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به رسالت اصلی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا که تصمیم سازی برای ستاد ملی کروناست؛ مساله مرز‌ها و مسافرت‌های زمینی و هوایی به کشور که همواره به مثابه عامل انتقال بیماری کرونا مطرح است را مورد توجه قرار داد و گفت: در این خصوص مقرر شد نظارت‌ها به نحو دقیق‌تر محقق شود و تست‌های لازم کرونایی نظیر پی سی آر گرفته شود.

دکتر علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه، شرایط بیماری در کشور، واقعا ویژه و خطیر است؛ تصریح کرد: در این شرایط باید همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور به میدان آید و نباید مسئولیت صرفا بر دوش نیروی انتظامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بیفتد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها باید، پروتکل‌ها و موارد اعلامی ممنوعیت‌ها به صورت دقیق و کامل اجرایی گردد و طبیعی است که اجرای ناقص، نمی‌تواند نتیجه مثبت در مهار بیماری بدست آورد.
در هفتاد و نهمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا، شرایط تحقق محدودیت‌ها در نخستین روز از تعطیلات شش روزه برای مقابله با شیوع گسترده بیماری، مورد بررسی قرار گرفت.

محور‌های محدودیت‌های کرونایی در تعطیلات شش روزه که از امروز (دوشنبه) ۲۵ مرداد ماه آغاز شد تا ۳۰ مرداد ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد.
همه ادارات دولتی به جز اداراتی که برای ارائه خدمت به مردم ضروری هستند، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری، بورس و ... هم تعطیل هستند؛ بنابراین فقط اداراتی که خدماتشان ضروری است آن هم با یک‌سوم نیرو فعالیت می‌کنند.

تردد‌های بین شهری هم در بیش از ۳۵۰ شهر قرمز و نارنجی از ظهر امروز تا شنبه ۵ شهریور ممنوع است و تخلف از آن جریمه یک میلیون تومانی بهمراه دارد. برچسب ها: وزارت کشور ، کرونا ، محدودیت ها ، تردد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت کشور کرونا محدودیت ها تردد اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا کمیته امنیتی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا سید معملی افزود: سلامت دهان و دندان به نوعی سر منشأ سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی ادامه داد: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مسئله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مسئله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی، دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

کد خبر 6089908 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور