Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@17:14:25 GMT

برای ایمنی جمعی، ایمنی ۸۳ جمعیت ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۷۶۲۴

برای ایمنی جمعی، ایمنی ۸۳ جمعیت ضروری است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، علیجان تبرائی، رئیس انجمن ویروس شناسی ایران، شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبر سیمای گلستان گفت: موج جدید، منحصر به کشور ما نیست و کشور‌های زیادی اکنون درگیر آن هستند.

او  افزود: این موج، حاصل سه عامل است. اول، خود ویروس و تغییرات آن که بر اثر گردش‌های مختلف، قدرت انتقال و تکثیر بیشتری یافته و دوم، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سوم، بحث‌های مدیریتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تبرایی ادامه داد: با این روند و با توجه به نزدیک شدن به پاییز که فصل بیماری‌های تنفسی است، باید منتظر اتفاقات و بحران‌های جدی تری هم باشیم.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: رعایت استاندارد شیوه نامه‌ها و قرنطینه‌ها و ضرب العجل در توسعه واکسیناسیون کمک می‌کند که بتوان برای بلندمدت برنامه ریزی کرد.

 تبرائی گفت: با شیوع سویه دلتا، باید ۸۳ درصد از جمعیت کشور (حدود ۶۰میلیون نفر) با واکسیناسیون یا ابتلا، ایمن شوند تا امکان ایمنی جمعی فراهم شود.

او افزود:روند فعلی واکسیناسیون رو به رشد است، اما ایده آل نیست و با این روند، تا پایان امسال هم به ایمنی نخواهیم رسید و لذا باید تدابیری دیده شود تا واردات و تولید افزایش یابد تا بتوانیم آخر پاییز یا اوایل زمستان به نقطه مطلوب برسیم.


کوچکترین علامت سرماخوردگی، زنگ خطر ابتلا به کرونا است


رئیس انجمن ویروس شناسی ایران گفت: کوچکترین علامت سرماخوردگی، زنگ خطر ابتلا به کرونا است و باید جدی گرفته و با مراکز بهداشتی تماس گرفته شود. برای ایمنی جمعی، ایمنی ۸۳درصد از جمعیت ضرورت است

تبرائی با بیان اینکه اکنون سن بستری‌ها پایین آمده، افزود: وقتی نیاز به خدمات جدی درمانی است که مشکلات تنفسی داریم و گرنه نیاز دارویی خاصی نیست.

او با اشاره به رایگان و بیمه بودن همه تست‌ها در شبکه بهداشتی کشور، تاکید کرد: وقتی تست کرونای یک نفر از خانواده مثبت است، مطمئن باشند که بقیه هم آلوده هستند. باید سبک زندگیمان را باتوجه به این شرایط تغییر دهیم.

رئیس انجمن ویروس شناسی ایران در ادامه به سویه جدید لامبدا که در برخی کشور‌ها مشاهده شده است اشاره کرد و گفت: این سویه در برابر واکسیناسیون، مقاوم است.

تبرائی به مردم توصیه کرد: به شایعات فضای مجازی مبنی بر مصرف نکردن ویتامین‌ها و نزدن بی حسی‌ها پس از واکسن زدن و امثال آن توجه نکنند.


رعایت شیوه نامه‌ها در استان فقط ۳۸درصد است


محمدمهدی زرگران معاون درمان علوم پزشکی گلستان نیز با اشاره به اینکه اکنون در استان بیش از ۴هزار مبتلای نیازمند به بستری داریم، گفت: واکسیناسیون در روز‌های اخیر سرعت خوبی پیدا کرده و تا کنون نزدیک به ۴۰۰هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است. برای ایمنی جمعی، ایمنی ۸۳درصد از جمعیت ضرورت است

او گفت: اما صِرف واکسیناسیون کافی نیست و مردم باید همکاری بیشتری کنند.

او افزود: طبق آخرین برآورد، رعایت شیوه نامه‌ها در استان فقط ۳۸درصد است که این خوب نیست.

معاون درمان علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای همه گیری تا کنون دارو‌های مختلفی برای درمان کرونا معرفی، اما با سیر درمانی از پروتکل‌ها خارج شد.

 زرگران افزود: طبق آخرین تحقیقات کمیته‌های علمی کشور، داروی فاویپیراویر نیز از پروتکل خارج شده است.

او اضافه کرد: پروتکل مصوب طب سنتی هم معرفی کردیم که در دسترس پزشکان قرار دارد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس رئیس انجمن ویروس شناسی ایران شیوه نامه ها ایمنی جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • جمعی از معلمان سراسر کشور چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • وجود ۴۷۵ نقطه پرتصادف در جاده های کشور
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور