Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از سی ان ان، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: چیزی برای اعلام کردن وجود ندارد، همه ما از جمله دولت فدرال، سرویس های اطلاعاتی، جامعه بین المللی وضعیت را اشتباه ارزیابی کرده ایم.

ماس در ادامه افزود: سرعت خروج و تسلیم شدن نیروهای امنیتی افغانستان را ما ، شرکای ما و کارشناسان ما تا آن زمان پیش بینی نکرده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: اکنون یک هزار و ۹۰۰ نفر از ۲۵۰۰ نیروی کار محلی آلمان در کابل از افغانستان خارج شده اند و دولت به دنبال کمک به تخلیه فعالان حقوق بشر و خانواده های افغان است که در کنار شرکت های آلمانی کار کرده اند.

به دنبال تغییر و تحولات سریع در افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، شبکه سی ان ان گزرش داد ، تحلیلگران اطلاعاتی آمریکا پیش بینی کرده بودند که احتمالاً چند هفته دیگر طول خواهد کشید تا دولت غیرنظامی افغانستان در کابل به دست نیروهای طالبان سقوط کند.

روز یکشنبه با ورود طالبان به کابل، اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به همراه شماری از مقامات کابینه خود از کشور فرار کرد و طالبان نیز در کمتر چند ساعت کاخ ریاست جمهوری را به کنترل خود گرفت.

برچسب‌ها شبکه سی ان ان هایکو ماس افغانستان کابل آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان هایکو ماس افغانستان شبکه سی ان ان هایکو ماس افغانستان کابل آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان

جاو شینگ، سفیر چین در کابل، از ارسال اولین محموله از کمک‌ ۱۰۰ میلیون یوان آن کشور به افغانستان خبر داده است.

شینگ در صفحه ایکس خود نوشته است که این محموله از بندر هورگوس سین‌کیانگ چین حرکت کرده و به‌زودی به کابل خواهد رسید.

او افزوده است: «چین در مقابله با چالش‌های بشردوستانه در کنار افغانستان می‌ایستد.»

پیش از این، سفیر چین در کابل گفته بود که کشورش به ارزش ۱۰۰ میلیون یوان (معادل حدود ‍۱۴ میلیون دلار) به افغانستان کمک نقدی خواهد کرد.

پس از تسلط دوباره طالبان در افغانستان، بیجینگ با این گروه تعاملات خود را تقویت کرده است.

چین اولین کشوری بود که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان سفیر خود را به کابل فرستاد و از آن زمان تا کنون چندین قرارداد بزرگ با این گروه امضا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند