Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:10:39 GMT

نوزاد ۷ ماهه رازو جرگلانی قربانی کرونا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۷۷۷۰

نوزاد ۷ ماهه رازو جرگلانی قربانی کرونا شد

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: امروز شهرستان راز و جرگلان سه مورد دیگر فوتی ناشی از کرونا داشت که یکی از این فوتی ها نوزاد هفت ماهه بود.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان و بستری ها  در هفته گذشته ضمن تغییر وضعیت رنگی در این شهرستان به رنگ قرمز باعث افزایش تعداد فوتی ها نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی عنوان کرد: راز و جرگلان تقریبا هفت درصد جمعیت خراسان شمالی را دارد اما درصد فوتی های ناشی از کرونا نسبت به کل فوتی های استان ۲۷درصد است که باید محدودیت ها با شدت بیشتری در این شهرستان اعمال شود.

در موج پنجم کرونا سویه دلتا از ویروس کرونا شیوع دارد که کودکان را نیز درگیر می‌کند و این سویه از ویروس سرعت انتقال بیشتر و دامنه فراگیری بالاتری را از خود نشان داده است و بنا به گفته مسوولان علوم پزشکی خراسان شمالی؛ ۹.۲۸ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در استان کودکان هستند.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.
براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی محدودیت های کرونا ویروس کرونا استانداری خراسان شمالی محدودیت های کرونا خراسان شمالی راز و جرگلان ویروس کرونا فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

(تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت