Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی یکی از بهترین روش‌ها در گسترش سیستم حمل و نقل عمومی بین شهر‌های جدید و کلان‌شهر اصفهان است، گفت: در سال‌های اخیر وضعیت شهر‌های جدید اصفهان همچون بهارستان، فولادشهر و مجلسی تا حد زیادی ارتقاء یافته است، ولی اکنون مساله مهم این شهرها، سیستم حمل و نقل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قطار‌های حومه‌ای به نوعی از قطار‌ها گفته می‌شود که نقاط حومه شهر و شهر‌های اقماری و جدید را به مرکز کلان‌شهر متصل می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان ۱۶۷ کیلومتر قطار حومه‌ای مصوب و ۵۰ کیلومتر قطار حومه‌ای در حال مطالعه دارد، گفت: یک رینگ ریلی به طول ۱۱۸ کیلومتر سه شهر جدید فولادشهر، مجلسی و بهارستان و همچنین شهر‌های اقماری در این رینگ ریلی را به کلانشهر اصفهان متصل می‌کند.

قاری‌قرآن افزود: قطار حومه‌ای اصفهان به شاهین‌شهر بطول ۱۹.۵ کیلومتر و اصفهان به نجف‌آباد بطول ۲۹.۷ کیلومتر از دیگر خطوط قطار حومه‌ای مصوب اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان عنوان کرد: درحال حاضر دو محور فرودگاه شهید بهشتی به میدان لاله (محور تشریفات) بطول ۱۵.۵ کیلومتر و اصفهان به شهرضا بطول ۳۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های قطار حومه‌ای در حال مطالعه در استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه ارتقاء وضعیت پیرامون اصفهان، تسهیل دسترسی و ایجاد حمل و نقل مناسب از نکات بسیار ضروری در تحقق اهداف شهر‌های جدید این استان است گفت: امروزه از میان خواسته‌های جمعیت شهر نشین، حل معضل مسکن جایگاه ویژه‌ای دارد و پاسخ اصولی به این نیاز، شالوده توسعه موزون را پی‌ریزی می‌کند؛ که قانونگذاری، برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای شهر‌های جدید در ادوار زمانی به شکل‌های مختلف در کشور یکی از راهکار‌هایی است که در پاسخ به این موضوع طراحی و اجرا شده است.

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه توسعه شبکه ریلی در حومه و شهر‌های اقماری و جدید یکی از بهترین روش‌ها در گسترش سیستم حمل ونقل عمومی بین کلانشهر و محیط پیرامونی است که در تمام دنیا تجربه شده است، اذعان کرد: این سیستم حمل و نقلی دارای امنیت و ایمنی بالا بوده و موجب کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و ترافیک می‌شود و این عوامل علت نگاه ویژه به توسعه حمل ونقل ریلی یا توسعه ناوگان قطار شهری و بین شهری در اطراف کلان‌شهر ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: اصفهان سومین شهر بزرگ ایران و هجدهمین کلان‌شهر پر جمعیت خاورمیانه است. ایجاد چندین مجتمع صنعتی بزرگ در کنار شهراصفهان مثل فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، پلی اکریل و پالایشگاه اصفهان که همراه با نیاز به جذب نیروی کار بود باعث سرازیر شدن سیل مهاجران مختلف به شهر اصفهان شد.

وی گفت: از همان سال‌ها سعی شد با احداث شهر‌های اقماری و جدید در اطراف اصفهان از میزان جمعیت ورودی به شهر کاسته شود که می‌توان به خانه اصفهان، ملک‌شهر، شاهین‌شهر، سپاهان‌شهر و سه شهر جدید فولادشهر، بهارستان و مجلسی اشاره کرد.

قاری‌قران افزود: با این وجود هنوز درخواست سکونت در اصفهان زیاد است، ولی شهر اصفهان دیگر توان پاسخگویی به افزایش ظرفیت بیش از این را ندارد و تنها راه حل برای برون رفت از این مشکلات فعلی ارتقاء بخشیدن به وضعیت پیرامون اصفهان است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ما باید وضعیت پیرامون اصفهان را ارتقاء بخشیده و رفاه و آسایش مردم در این نواحی را بالا ببریم تصریح کرد: با افزایش تسهیل دسترسی به کلان‌شهر اصفهان، بسیاری از تقاضا‌ها برای سکونت و تمرکز بر این شهر، کاهش می‌یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به قانون برنامه ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی واقتصادی کشور، با ایجاد شرکت قطار حومه‌ای در استان اصفهان، شاهد آینده روشنی برای این سیستم حمل و نقلی در استان باشیم.

 

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطار شهری حمل ونقل مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان شهر های اقماری قطار حومه ای شهر های جدید سیستم حمل شهر اصفهان کلان شهر شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شنیده‌شدن صدای انفجار در دمشق

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری دقایقی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق خبر دادند، همزمان برخی منابع از فعال شدن پدافند دفاعی ارتش سوریه در حومه این شهر خبر می‌دهند.

منابع خبری از وقوع شنیده شدن صدای چندین انفجار مهیب در آسمان جنوب دمشق خبر می‌دهند.

گزارش‌های اولیه حاکی از حمله رژیم صهیونیستی به منطقه السیده زینب در حومه جنوب دمشق است.

برخی منابع خبری نیز در خبری فوری اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اهدافی در حومه شهر دمشق را هدف قرار دادند و این حمله تجاوزکارانه، خسارت جانی تا این لحظه در پی نداشته است

کد خبر 6101019

دیگر خبرها

  • پزشکان اصفهان به نرخ مصوب تمکین نکنند، شکایت می‌کنیم
  • شنیده شدن صدای انفجار در دمشق
  • شنیده‌شدن صدای انفجار در دمشق
  • بازدید فرماندار شهرستان بوکان از پروژه در حال ساخت بیمارستان ٢۵٠ تختخوابی بوکان 
  • پروژه قطار شهری اصفهان-نجف‌آباد آماده کلنگ‌زنی است
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • نرخ انواع نان آزادپز در کردستان اعلام شد
  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • خزعلی: تصمیم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با نظام بود | ممنوعیت جدید در راه؟
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است