Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیکنان لیگ‌برتری قیمت‌های نجومی پیدا کرده‌اند و کار برای جذب آنها سخت شده است.

خبرگزاری میزان - روزگاری فوتبال بازی کردن شغل نبود و بازیکنان مطرح فوتبال ایران پس از اتمام کار خود در کارخانه، مغازه و اداره به تمرین می‌رفتند و با پول‌های بسیار کم بازی می‌کردند. در دهه ۵۰ و ۶۰ به معنای واقعی کلمه پولی در فوتبال نبود و بسیاری از پیشکسوتان آن نسل‌ها وضعیت مالی مطلوبی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دهه ۷۰ و اوج آن دهه ۸۰ قرارداد‌های خوبی با بازیکنان بسته شد و بازیکن خوب، پول خوب می‌گرفت. در دهه ۹۰ قرارداد‌ها میلیاردی شدند و بازیکنان متوسط هم بعضاً به چندصد میلیون قانع نبودند و میلیاردی می‌بستند.

در سال‌های پایانی دهه ۹۰ وضعیت قرارداد‌ها به طرز وحشتناکی رو به بالا تغییر کرد. کاپیتان متعصب یک تیم به یکباره ۱۲ میلیارد قرارداد بست و بازیکنی که کمتر از ۵۰۰ میلیون قرارداد داشت، ۴ میلیاردی شد! ملی‌پوش متعصب به تیم محبوبش ۶ میلیارد تخفیف می‌دهد تا تمدید کند و بازیکن دیگر برای بازارگرمی از پیشنهاد تیم صنعتی حرف می‌زند. در این بین تیم‌های صنعتی پرخرج به قدری دستمزد بالا و منظمی به بازیکنان پرداخت می‌کنند که هر کسی تمایل به بازی در این تیم‌ها دارد و سایر باشگاه‌ها مجبور می‌شوند در مبلغ قرارداد با این تیم‌ها رقابت کنند.

این شرایط باعث می‌شود بازیکنی که حتی در حد لیگ یک هم نبوده با یک شایعه پراکنی و شیطنت ایجنت‌ها و برخی اصحاب رسانه در فضای مجازی تبدیل به شاه ماهی و بازیکن درجه یک ایران شود و با یک قرارداد سنگین یک یا دو ساله به اندازه تمام عمرش پول به دست آورد.

در این بین باشگاه‌ها هم از چنین وضعیتی شاکی هستند و برای جذب یک بازیکن متوسط و بدون سابقه ملی یا سابقه باشگاهی خیلی درخشان باید میلیارد‌ها هرینه کنند و رقابت نابرابری بین تیم‌های لیگ برتر شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: تارتار: باید ساختار ذوب‌آهن را تغییر دهیم/ کار سختی در بازار نقل و انتقالات داریم

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ برتر استقلال پرسپولیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لیگ برتر استقلال پرسپولیس تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرن ستاره مورد علاقه رئال را از دست نمی‌دهد!

به گزارش "ورزش سه" در چند ماه گذشته، شرایط بین آلفونسو دیویس و بایرن مونیخ پیچیده‌تر شده است. به گفته رسانه‌های آلمانی این بازیکن کانادایی خواستار دستمزد نجومی است و بایرن هم با آن مخالفت کرده است.

این واقعیت که عملکرد دیویس در سال جاری نسبتاً ناامید کننده بود، همچنین به این معنی است که در حال حاضر امکان تمدید قرارداد او بعید به نظر می‌رسد.

کریستوف فروند، مدیر ورزشی بایرن‌، در گفت‌وگو با کیکر تایید کرد که بایرن به‌طور کلی تمایل دارد قرارداد دفاع چپ را که در سال 2025 منقضی می‌شود، تمدید کند.

فروند در همین مورد گفت: "ما به صحبت کردن با او ادامه می‌دهیم چون او بازیکن ماست. بیایید ببینیم در چند هفته آینده چه اتفاقی می‌افتد. هنوز هیچ توافقی وجود ندارد."

اگر دیویس از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نکند، تمدید قرارداد در مونیخ محقق نخواهد شد. پس از آن، این ستاره کانادایی می‌تواند به رئال مادرید نقل مکان کند.

فروند در‌ پاسخ به اینکه آیا پیشنهادی برای دیویس از رئال ارائه شده یا نه، گفت: "هنوز هیچ چیز گفت‌وگوی جدیدش در مورد این انتقال وجود ندارد."

همچنین یان کریستین دریسن، مدیرعامل باشگاه، در این مورد گفت: "ما در حاشیه بازی با رئال مادرید در مورد آلفونسو دیویس صحبت نکردیم. ما هرگز در مورد بازیکنان در این زمینه صحبت نمی‌کنیم و چیزی تغییر نکرده است."

دیگر خبرها

  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • کونسیسائو: طارمی جوری بازی کرد انگار قرارداد ۱۰ساله دارد
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • گزینه محبوب نکونام استاد فسخ قرارداد شد! | عکس
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند
  • آرتتا: همه بازیکنان آرسنال در دسترس هستند؛ کسی به دنبال فروش ژسوس نیست
  • رسمی؛ مارکو رویس پس از 12 سال از دورتموند جدا می شود
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • خلأ جبران‌ناپذیر با صدایی که خاموش شد
  • بایرن ستاره مورد علاقه رئال را از دست نمی‌دهد!