استاندارد های آموزشگاه بازیگری از زبان مأمون سریال امام رضا (ع)
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۸۲۰۹
آموزشگاه های بازیگری یکی از محبوب ترین کلاس ها برای افرادی است که به این حرفه علاقه ی زیادی دارند و در سرتاسر دنیا که چشم می چرخانیم میتوانیم به این آموزشگاه ها دسترسی داشته باشیم اما متاسفانه کارگاه هایی که مجرب باشند چندان در دسترس نیست. در این مورد با بازیگر سریال خواب و بیدار مهدی فخیم زاده گفت و گو کردیم او در مورد کلاس های بازیگری نکات جالبی را گفت که باهم میخوانیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
محمد صادقی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تربیت بازیگر و بروز خلاقیت هنرجوها در کلاس های بازیگری به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر برنا گفت: در هر جای دنیا آموزشگاه هایی وجود دارند که دریک طیف مشخص قرار میگیرند ولی تعداد اندکی از آن ها چندان کیفیت مناسبی ندارند و ما نیز از این معضل و موقعیت چندان مستثنا نیستیم حتی در تهران آموزشگاه های بازیگری زیادی وجود دارد و اقلیت آن ها خوب کار میکنند ولی تعداد قابل توجهی هم صلاحیت تدریس به جوانان را ندارند چون کادر آموزشی متخصص و موثری ندارند.
او افزود: اصولا آموزش، یک کار تخصصی است و انتقال دانش در مسئله ی پیچیده و بسیار ظریف مثل بازیگری نیازمند تجربیات و مهارت های ویژه ای است.
محمد صادقی در مورد چگونگی کارکردن آموزشگاه های استاندارد بازیگری گفت: اصولا یک کارگاه بازیگری باید 16 بازیگر، 8 آقا و 8 خانم داشته باشد چون این تعداد ، تعداد مناسب و سالمی است. چون میتوان نظرات مختلف و قابلیت های متفاوتی را در آن ها دید .
بنابراین 16 هنرجو در یک کارگاه که دو نوبت در هفته به مدت 4 ساعت می باشد کافیست و استادان باید مجرب باشند تا بتوانند محدودیت های افراد را که منحصر به فرد هستند و با دیگری فرق میکنند را تشخیص و آن ها را تقویت کنند . تنها موضوعی که امروزه در آموزش بازیگری رایج است این است که ما نیاز به آموزش سیستم داریم، سیستمی که باید به بازیگران آموزش داده شود تا بتوانند توسط آن پاسخ مشکلاتی را که با آن برخورد میکنند را پیدا کنند. ما در بسیاری از کارگاه های بازیگری شاهد آن هستیم که برخی از مدرسین از تجربیات شخصیشان می گویند و مسائل حاشیه ای را دنبال میکنند و این تجربیات ،حاشیه ها و خاطرات، کمک زیادی به هنرجو ها نمیکند درواقع باید هنرجوهای بازیگری توسط مربی به شکل متمرکز و تخصصی روی یک سیستم کار بکنند تا بتوانند به اهدافشان در بازیگری دسترسی داشته باشند.
این بازیگر در ادامه به این سوال که آیا در شرایط کرونا کلاس های بازیگری تشکیل میشود یا خیر پاسخ داد: بله، کلاس های بازیگری در این روزهای کرونایی فعالیت و تدریس می کنند اما به شدت محدود هستند. برخی از این موسسات به شدت مراعات میکنند و سعی می کنند تا جایی که می توانند هنرجوهای کمتری پذیرش کنند حتی در عین فعالیت با فاصله ی زیادی از هم قرار می گیرند و نحوه مشارکت و نشستن با حفظ فاصله می باشد. اغلب کلاس ها تهویه دارند و هوا رد و بدل میشود درواقع این مسائل کمک زیادی برای سلامت افراد است. افرادی که در کلاس ها مشارکت میکنند دقت دارند تا اگر متوجه علائمی از ویروس کرونا در خود شدند دیگر مشارکت نکنند تا دیگران صدمه نبینند اما انشاالله که این شرایط بتواند ایمنی را تا حد لازم ایجاد کند.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: سینما و تلویزیون بازیگر محمد صادقی آموزشگاه بازیگری بازیگر تلویزیون کلاس های بازیگری آموزشگاه ها کلاس ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
محمود گبرلو بازیگر شد
به گزارش قدس آنلاین، گبرلو که در سالهای دور تجاربی در عرصههای نمایشی و حضور بر صحنه تئاتر داشته، در صفحهشخصی خود نوشت: عصر چهارشنبهای، آقای شمس دستیار محترم آقای سامان مقدم، تماس گرفتند و درخواست داشتند همان نقشی را که در برنامهها به عنوان مجری سینمایی دارم در قسمتی از سریال افعی تهران داشته باشم. فرمودند سکانسی هست که جناب معادی نقش فیلمسازی دارند که با شما گفتگو کنند. تردید داشتم.،فرمودند شیوه سریال اینگونه است که برخی شخصیتها در نقش خودشان ظاهر میشوند. پذیرفتم صبح جمعهای سر صحنه رفتم. در بدو ورود آقای سامان مقدم که سالها از ایشان خبر نداشتم و بعد جناب پیمان معادی را دیدم. با هر دو سلام و علیک گرمی داشتم. پیمان معادی را در نشستهای خبری جشنواره فیلم فجر دیده بودم ولی فیلمهایش را چه داخلی و چه خارجی دیدهام. برای من یک شخصیت دوست داشتنی هستند. فیلمنامه کافه ستارهاش و بازی در ابد و یک روزش را دوست دارم… متن را تمرین کردیم تا صحنه فیلمبرداری آماده شد. یک تیم حرفهای و مسلط را سر صحنه دیدم؛ بهخصوص استاد غفوری که پشت دوربین جذابیت پر افتخاری داشتند. سامان مقدم برای من همیشه متفاوت بود. به تسلطش به فیلم و سریال اعتماد داشتم. صدسال به این سالها و یک عاشقانه سادهاش را دوست دارم. به پیشینه جمع اعتماد کردم. بدم هم نمیآمد جلوی دوربین یک تیم حرفهای ظاهر شوم. تا شروع ضبط فرصت شد با عزیزان پشت صحنه گپ برنم. معلوم بود تیم باهوش و کاربلدی دورهم جمع شدند. وقتی سریال پخش شد از ساختار جذاب و حرفهایش لذت بردم. بهخصوص در قسمت اول خیلی حرفهای قصه روایت میشود و در قسمتهای بعد با روشنشدن لایههای دیگر کنجاویها برانگیخته میشود… چون خودم نقشی در این سریال دارم از ارایه نظر مثبتم خودداری میکنم ولی وظیفه دارم از همه عزیزان سر صحنه سپاسگزاری کنم. مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، مدیر برنامهریزی: علی شمس، مدیر صدابرداری: محمود خرسند، طراح صحنه: کامیاب امینِِعشایری، طراح گریم: ایمان امیدواری، طراح لباس: ندا نصر، مدیر تولید: امیر یمینی و منشی صحنه: دنیا راد و بهخصوص جناب سامان مقدم و جناب پیمان معادی و همچنین سایر عزیزان زحمت کش افعی تهران.
منبع: پایگاه خبری صبا خبر