Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تارنمای «الخلیج آنلاین» در این باره نوشت که پادشاه اردن و وزیر امور خارجه قطر در امان درباره گسترش مناسبات دو جانبه، همکاری در حل بحران های منطقه و کوشش برای دستیابی به راه حل های سیاسی گفت وگو کردند.
در بیانیه ای که دفتر دربار شاه اردن درباره این دیدار منتشر کرده، آمده است که ملک عبدالله به همراه ولیعهد اردن «حسین بن عبدالله» با وزیر امور خارجه قطر در کاخ الحسینیه در امان پایتخت اردن دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این بیانیه، دو طرف در این دیدار روابط دوجانبه و راه های گسترش همکاری در همه زمینه ها بویژه پیوندهای اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری موجود را مورد گفت و گو قرار دادند.
در این دیدار همچنین بحران های منطقه و کوشش برای دستیابی به راه حل های سیاسی صبحت و بر تداوم هماهنگی و مشورت دو کشور درباره موضوع های مختلف منطقه از جمله کشورهای عربی تاکید شده است.
پادشاه اردن در این دیدار در مورد مساله فلسطین نیز بر محوریت  اهمیت همکاری برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه حل ایجاد دو کشور و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.
وزیر امور خارجه قطر پیش از این با «بشر الخصاونه» نخست وزیر اردن دیدار و درباره روابط و همکاری دوجانبه، راه های گسترش پیوندهای دوستی دو کشور، طرح های سرمایه گذاری و هماهنگی در زمینه مسائل منطقه ای و در راس آن مساله فلسطین گفت وگو و رایزنی کرد.
در این دیدار نیز بر لزوم یکپارچگی کوشش های دو کشور، نزدیکی دیدگاه کشورهای عربی و تقویت سازوکار گفت وگوی منطقه ای و تحکیم پایه های آن که امنیت و ثبات منطقه را محقق کند، تاکید شد.
شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیشتر گفته بود که کشورش مشتاق حمایت و تقویت روابط با اردن و همچنین گسترش همکاری و مناسبات دوجانبه است.
روابط قطر و اردن در  بسیاری از حوزه ها، بویژه در یک سال اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری بوده است.

برچسب‌ها قطر اردن فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر اردن فلسطین قطر اردن فلسطین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه