Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند وقت پیش دولت آمریکا گزارشی درباره UFO‌ها منتشر کرد که البته این گزارش توضیحی درباره آن‌ها ارائه نکرد، چرا که به گفته مقامات اطلاعات کافی درباره آن‌ها وجود ندارد. «آرتور سی کلارک» در کتابش، «پایان طفولیت» داستان تهاجم صلح‌آمیز بیگانگان به زمین را تعریف می‌کند که به قیمت هویت و فرهنگ منحصر به‌فرد انسان‌ها تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به احتمال زیاد این اشیاء گزارش شده توضیحی زمینی و روزمره دارند، اما ما نیاز به شواهد بیشتری داریم تا اطمینان حاصل کنیم. اگر این UFO‌ها واقعا تکنولوژی‌های بیگانگان باشند، به احتمال زیاد رباتیک خواهند بود؛ تجهیزاتی خودگردان که دستورالعمل گونه‌های هوشمند فرازمینی را دنبال می‌کنند. آن‌ها حتی می‌توانند دستگاه‌های خودجایگزین (self-replicating machines) باشند که «جان فون نویمان» (John von Neumann) همه‌چیزدان آن‌ها را پیش‌بینی کرده بود.

تکنولوژی فعلی ما در مقیاس زمانی سالانه به طور نمایی تکامل پیدا می‌کند. دستگاه‌هایی که امروز استفاده می‌کنیم، یک قرن پیش کاملا غیر ممکن به نظر می‌رسیدند (جمله مشهور کلارک: «هر تکنولوژی که به اندازه کافی پیشرفته باشد، از جادو قابل تمییز نیست»). اتصال جهانی به وای فای و اینترنت انقلابی در رفتار انسان‌ها در دهه‌های اخیر ایجاد کردند و انتظار می‌رود هوش مصنوعی، رباتیک و مهندسی ژنتیک نیز در دهه‌های آینده چنین کاری کنند. از آنجا که بسیاری از ستاره‌ها دهه‌ها قبل از خورشید متولد شده‌اند، قابل تصور است که تمدن‌های تکنولوژیکی که در اطراف آن‌ها شکل گرفته‌اند، نسبت به ما زمان بیشتری برای توسعه علم و تکنولوژی خود داشته‌اند و تجهیزاتی ساخته‌اند که نشانگر آینده ما هستند، اما در حال حاضر حکم جادو را برای ما دارند. این تجهیزات می‌توانند چنان پیشرفته باشند که برای ما مانند تقریبی از خدا به نظر برسند. وقتی ما با این تکنولوژی روبرو شویم، حکم کودکانی را خواهیم داشت که نمی‌توانند به طور کامل اعمال بزرگ‌تر‌ها را درک کنند.

این احتمال که UFO‌های پنتاگون ساخته انسان باشند با شناسایی رفتاری که نمی‌توان آن را با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ما اجرا کرد رد می‌شود. ما محدودیت‌های تکنولوژیکی خود را می‌دانیم، چرا که هر پیشرفتی که از این محدودیت‌ها فراتر رود، مزایای تجاری و نظامی زیادی خواهد داشت و در بازار کالا‌های مصرفی یا نظامی به چشم خواهد خورد.

 

 

علی‌رغم این‌ها، احتمالا بسیاری از مردم این گزارش را نادیده بگیرند و به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. در پاسخ به اینکه انسان‌ها تا چه زمانی می‌توانند زندگی هوشمند فرازمینی را نادیده بگیرند، پاسخ من این خواهد بود که «آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند که برای همیشه در این مورد ناآگاه بمانند. آن‌ها می‌توانند از پذیرش حقیقتی که نفس‌شان را پایین می‌آورد سر باز زنند؛ مثل این ایده ساده که ما هوشمندترین گونه‌ها در کهکشان راه شیری نیستیم.».

اما واقعیت به این که ما آن را نادیده بگیریم یا نه اهمیتی نمی‌دهد. ما اگر روی پنجره‌های خود پرده بکشیم و همسایه‌هایمان را نادیده بگیریم، وجود داشتن آن‌ها تغییر نمی‌کند. پنتاگون به داده‌هایی بسیار بیشتر از آنچه برای عموم منتشر می‌کند دسترسی دارد. گزارش دولت آمریکا توضیحی برای UFO‌ها ارائه نکرده، اما طبیعت آن‌ها نیازمند مطالعه بیشتر است. در نتیجه این فرصتی مناسب برای جامعه علمی است تا با جمع‌آوری داده‌های بیشتر در یک محیط کنترل شده و با استفاده از بهترین ابزار‌ها و کامپیوتر‌ها به بررسی دقیق‌تر UFO‌ها بپردازد. داده‌های جدید را می‌توان با ابزار‌های اندازه‌گیری بسیار دقیق‌تر از ابزار‌های داده‌های گذشته جمع‌آوری کرد.

یک تحقیق علمی به‌روز که شواهدی قابل تکرار برای مشاهده UFO‌ها ارائه دهد و معمای طبیعت آن‌ها را حل کند، می‌تواند قدرت علم را در پاسخ دادن به سوالاتی که برای عامه مردم جذابیت دارد، نشان دهد. یافتن پاسخ‌های قطعی بر اساس داده‌های در دسترس اعتماد مردم به دانشی که بر پایه شواهد است را افزایش می‌دهد. در حال حاضر، معمای UFO‌ها و در مرکز آن جمع‌بندی گزارش پنتاگون باعث گمانه‌زنی‌های بی‌پایه و اساس می‌شود. یک تحقیق علمی قاطع می‌تواند در زدودن این مه نقش بزرگی ایفا کند.

 

 

ابزار مورد نیاز احتمالا شامل پیشرفته‌ترین دوربین‌های موجود روی تلسکوپ‌های با میدان دید وسیع برای اسکن کردن آسمان باشد. جریان داده‌ها با یک کامپیوتر پیشرفته پردازش می‌شود که تنها داده‌های متغیر‌های اساسی را ذخیره می‌کند. فوکوس روی پدیده‌های هوایی نزدیک به سطح زمین با رصد‌های نجومی اجرام دوردست تفاوت دارد؛ برای مثال با رصد LSST در رصدخانه ورا سی. رابین (Vera C. Rubin Observatory).

 

 

جدا از این که منشا UFO‌ها زمینی یا فرازمینی است، ما با مطاله علمی آن‌ها چیز‌هایی جدید و علمی یاد می‌گیریم و این نه تنها طبیعت فیزیکی آن‌ها، بلکه معنی وجودی آن‌ها، نیت آن‌هایی که این اشیاء را ساخته‌اند، است که برای ما جذاب خواهد بود. یک UFO با منشا فرازمینی می‌تواند این ترس را در انسان‌ها برانگیزد که بیگانگان پشت آن موجوداتی بدخواه خواهند بود، همانطور که استیون هاوکینگ باور داشت، اما آن‌ها می‌توانند خیرخواه هم باشند. درست مثل داستان پایان طفولیت، آن‌ها می‌توانند برای ما مانند والدینی باشند که فرزندان جوان خود را پرورش می‌دهند. این امید وجود دارد که وقتی زمان آن فرا رسد، ما بفهمیم که نیت این موجودات هوشمندانه و خوب است.

 

منبع: دیجیاتو

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوفوها آدم فضایی آن ها می توانند انسان ها برای ما داده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله غلامعلی صفایی عصر دوشنبه در دیدار معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: جهان در دوره گذار از نظم کنونی به نظم نوین آینده است و این نظام نوین فوق العاده علم محور بوده و تمام تئوریسین‌ها به این مساله قائل هستند که جهان یا متأثر از ذات علم و یا متأثر از محصولات فناوری به ویژه در حوزه نانو، هسته‌ای، هوافضا و رادیو داروها و صنایع فوق الکترونیک دفاع است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بنابراین اگر در عرصه علم و فناری فوق روز نباشیم دچار بحران خواهیم شد و کشوری می‌تواند موفق باشد که در عرصه علم و فناوری فوق روز باشد.

وی ابراز کرد: کشورهای پیشرفته برای ۵۰ سال آینده کار می‌کنند و یکی از نمونه‌های آن زیست بوم فضا است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در نظام محاسبات استراتژیک جهان آینده مدیریت به دست کسانی است که مدیریت دریا را انجام می‌دهند. دریای چین، مدار هفت درجه و دریای مدیترانه محل‌های مهمی برای این منظور هستند و به زودی مدیریت استراتژیک جهان به سمت مدیریت فضا خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: باید در عرصه مدیریت نظم نوین آینده جهان برای خود برنامه و هم در مهندسی آن سهم داشته باشیم و برای این منظور باید در عرصه علم و فناوری به ویژه علوم استراتژیک برنامه فوق روز داشت.

منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اقتصاد دریا محور ابراز کرد: متأسفانه در این باره کشور دچار عقب افتادگی است در حالی که کشوری همچون ویتنام ۵۰ درصد از تولید ناخالص ملی آن از دریا است در حالی که در ایران این رقم ۲.۷ است. این مسأله‌ای است که باید حل شود.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر توانمند سازی نیروی انسانی گفت: این نیروی انسانی باید هویت دینی و ملی داشته و علاوه بر آن شاخصه‌های علمی هم داشته باشد، بهترین جا بسیج است چون هم حوزه تربیتی دینی بوده و انقلابی است.

وی ادامه داد: در بین اقشار بسیج، قشر دانشجویی و اساتید بهترین هستند که هم پیشگام و پیشران هستند؛ از جهتی لازم است نیروهای بسیج در حوزه رشد خود در علم و فناوری از دانشجویان دیگر بالاتر باشند و خود را به درجه‌ای برسانند که کشور به خود کفایی و تولید و مرجعیت برسد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز کرد: به درجه‌ای از توقف رسیدیم که از بیرون فضای پیشرفت ما را دچار کندی کار کردند، همچنین در تولید منابع انسانی به ویژه نیروهای انقلابی طرح چندانی نداشتیم و مدیریت خوبی نشده است و در رابطه با نیازها اولویت‌های خود را مراعات نکردیم، این نشان می‌دهد در منابع انسانی با این همه استعداد نتوانستیم سازماندهی شناخت و رشد داشته باشیم و در مسائل مورد نیاز اولویت‌های استراتژیک با دیپلماسی صحیح علم و فناوری تشخیص دهیم، لذا متوقف شدیم.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: از جهت روانشناختی انسانی در ایران انسان‌هایی هستیم که به شدت به دنبال کارهای زودبازده و سریع و سطحی هستیم و حوصله نداریم، در حالی که علم و دانش و فناوری حوصله و تعمق می‌خواهد.

وی با بیان اینکه بوشهر تمام ظرفیت آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نو پایه همچون علوم فناوری دریایی و انرژی هسته‌ای و هیدروکربنی، حوزه کشاورزی و شیلات را دارد گفت: متأسفانه در سطح کلان مسئولان آشنا با این ظرفیت و اولویت‌ها نیستند. استان بوشهر در بسیاری از امور الگو هست و بسیج دانشجویی و اساتید می‌توانند رشد علمی را با جاذبه‌هایی که ایجاد می‌نمایند متحول کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در علم بزرگترین خطر سطحی نگری است، ادامه داد: مرجعیت ایران حداقل برای جهان اسلام در حوزه علم و فناوری و دانش نو پیدا باید ثابت شود، این استعداد در کشور وجود دارد و رشد حاصل شده است.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه بوشهر دبیرخانه دائمی اتحادیه آموزش عالی جهان اسلام است گفت: در این رابطه با جلساتی با دانشگاه‌های مسقط و بصره برگزار شده است که می‌توان این دبیرخانه را فعال کرد و از آن طرف دانشمندان جهان اسلام را جذب کرد؛ بسیاری از دانشمندان جهان اسلام آمادگی همکاری را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: رشد علم و فناوری باید با طراحی و سند چشم انداز ۵۰ ساله صورت گیرد و لازم است سند پیشرفت علم و فناوری را طراحی و دیپلماسی آن نوشته شود و کسانی که شروع می‌کنند باید فوق العاده به کار ایمان داشته و مجاهدت کنند و امنیت شغلی داشته باشند.

کد خبر 6098588

دیگر خبرها

  • آمادگی جسمانی با سلامت روان بهتر در جوانان مرتبط است
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • تلقین، خاطرات را تغییر می‌دهد!/ اثر تصویرسازی ذهنی بر حافظه
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده