Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بنا به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی به ۴ شهر گرمسیری این استان تا قبل از آغاز به کار دولت جدید باید به بهره‌برداری می‌رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آبرسانی به شهرهای دهدشت، سوق، لنده، چرام و دیشموک با هدف تامین آب شرب و صنعت شهرهای کهگیلویه بزرگ و روستاها مسیر به میزان 17 میلیون مترمکعب در سال با جمعیتی افزون بر 240 هزار نفر از طریق خط انتقال فولادی به طول 75 کیلومتر و احداث 4 باب مخزن ذخیره به ظرفیت 52 هزار متر مکعب از سال 96 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف در افق 1410 طراحی شده که مطابق برنامه ریزی مسئولان و متولیان امر باید تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد ولی با این روند لاک پشتی این وعده مسئولان نیز همچون دیگر وعده‌های رنگین و سنگین توخالی از آب در می‌آید.

در این طرح در مجموع حدود 17 میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای 860 لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود که از این مقدار به ترتیب 2، 12 و 4.8 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب شهری و روستایی استفاده می‌شود ولی طرح به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف 1345 لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را دارد.

اجرای خط انتقال به طول 75 کیلومتر با لوله فولادی با اقطار یک هزار تا 300 میلی متر، احداث جاده دسترسی به طول 70 کیلومتر، احداث 4 واحد ایستگاه پمپاژ، خرید لوله، شیرآلات و اتصالات و احداث تصفیه خانه به ظرفیت 1350 لیتر بر ثانیه از جمله مشخصات فنی این پروژه بزرگ آبی است.

آبرسانی برکت به 471 روستای دارای تنش آبی در خوزستانآبرسانی به 60 منطقه محروم استان بوشهر آغاز شد124 میلیارد تومان به آبرسانی روستایی در استان مرکزی اختصاص داده شد

طرح آبرسانی به 4 شهر گرمسیری دهدشت، سوق، چرام، لنده و روستاهای اطراف با جمعیتی افزون بر 240 هزار نفر در 15 آبان ماه 98 جزو پروژه‌های سفر رئیس جمهور قرار گرفت و بنا به گفته حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد قرار بود تا حرداد ماه 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد ولی بعد از گذشت دو ماه از اتمام زمان وعده نماینده عالی دولت وقت ولی هنوز خبری از افتتاح نیست.

حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اوخر سال اسفندماه سال گذشته از روند اجرایی کند پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، لنده و چرام ابراز گلایه می‌کند و از پیمانکار می‌خواهد تدبیری کند در حالی که حاجی زاده خود باید برای تامین مالی این پروژه و دل گرمی اجرا کننده چاره اندیشی می‌کرد.

هم اکنون به دلیل خشکسالی شاهد تنش آبی در شهرها و روستاهای مختلفی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم در حالی که در صورت تکمیل این پروژه 4 شهر و 300 روستای گرمسیری دیگر دغدغه آب شرب نداشتند.

انتهای پیام/542/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت نیرو وزارت نیرو کهگیلویه و بویراحمد پروژه آبرسانی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد