Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@22:54:39 GMT

بررسی سه داروی ضدالتهابی برای درمان کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۸۴۹۸

برای درمان کرونا تاکنون داروهای مختلفی امتحان شده است. برخی داروها برای درمان کرونا نیز به مرور فاقد اثربخشی اعلام شده است. در حال حاضر یکی از داروهای درمان کرونا رمدسیویر است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از دیلی میل، در این آزمایش، محققان سه داروی ضدالتهابی را به عنوان درمان‌های احتمالی کووید ۱۹ آزمایش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروها شامل Artesunate برای درمان مالاریای شدید، imatinib برای درمان برخی سرطان‌ها مانند سرطان خون و infliximab برای درمان بیماری‌های خودایمنی از جمله آرتروز هستند.

قرار است این داروها بر روی ۶۰۰ بیمار کرونایی در ۵۲ کشور جهان آزمایش شود.

دانشمندان معتقدند داروهای ضدالتهابی می‌توانند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن به ویروس را در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شدید، خنثی کنند.

محققان امیدوارند حداقل یکی از این درمان‌ها همانند گروهی از داروهایی که به عنوان مهارکننده‌های اینترلوکین ۶ شناخته می‌شوند، عمل کنند که واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی بدن به ویروس موسوم به توفان سیتوکین را کاهش می‌دهد.

این توفان‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که بدن نه تنها با ویروس مبارزه می‌کند بلکه به سلول‌ها و بافت‌های خود نیز حمله می‌کند.

در مورد کووید ۱۹، توفان‌های سیتوکینی می‌تواند باعث ناراحتی تنفسی شود که می‌تواند منجر به نارسایی و مرگ اندام‌های چندسیستمی شود .

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان سیستم ایمنی بدن ویروس سیستم ایمنی مرگ درمان درمان بیماری سیستم ایمنی بدن مالاریا ویروس درمان کرونا برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • این داروها عامل میگرن هستند
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا