Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوذر کارگر رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز تمهیدات لازم برای اجرای طرح ملی «جهادگران قرآنی» در استان، اظهار کرد: مقررشده است طی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی سپاه استان در قالب طرح جهادگران قرآنی، این طرح در مناطق مختلف استان اجرایی شود که مقدمات کار فراهم‌شده و به‌زودی این تفاهم‌نامه میان اداره کل تبلیغات اسلامی و سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان منعقد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص جزئیات طرح، تصریح کرد: طی جلسات و توافقاتی که با مسئول بسیج سازندگی استان انجام شد بخشی از کار آغازشده است و بر این اساس، هر گروه جهادی فعال در مناطق مشخص‌شده استان، یک فرد از اعضای خود را به‌عنوان سفیر قرآنی انتخاب و به اداره امور قرآنی معرفی می‌کند که این سفیران قرآنی یک دوره آموزشی را پشت سر خواهند گذاشت.

کارگر افزود: سفیران قرآنی گروه‌های جهادی در کنار پرداختن به مأموریت تخصصی گروه درزمینه‌های مختلف اعم از عمرانی، بهداشتی، سلامت و...، مأمور رصد و ارزیابی وضعیت قرآنی مناطق عملیاتی گروهشان هستند و طی هماهنگی با اداره امور قرآنی، پیگیری‌ها و تمهیدات لازم برای بهبود وضعیت و رفع مشکلات انجام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گام دیگر طرح جهادگران قرآنی را تشکیل گروه‌های جهادی قرآنی در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: این گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفره از میان فعالان قرآنی و قرآنیان علاقه‌مند به‌کار جهادی تشکیل و ساماندهی می‌شوند که این گروه‌ها مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را اعم از آموزش رشته‌های مختلف قرآنی، برگزاری جلسات تبیینی، شناسایی و پرورش استعداد‌های درخشان قرآنی، برگزاری محافل قرآنی و... در مناطق مشخص‌شده عهده‌دار خواهند شد.

بیشتر بخوانید

برگزاری مراسم مذهبی در مکان‌های مسقف ممنوع است

کارگر، شناسایی افراد توانمند منطقه در اجرای کار‌های قرآنی را از دیگر مأموریت‌های سفیران قرآنی برشمرد و توضیح داد: در این راستا، ۲۰ نفر در منطقه بازفت شناسایی‌شده‌اند که ارسال کتب و سی‌دی‌های آموزشی برای این افراد در دستور کار قرار دارد تا پس از گذراندن یک دوره آموزشی و گذراندن آزمون بتوان از ظرفیت این افراد برای اجرای طرح‌های آموزشی و برگزاری دوره و سایر فعالیت‌های قرآنی استفاده کرد.

او گفت: در حال حاضر در آغاز طرح جهادگران قرآنی در استان، چهار منطقه در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، لردگان و کیار به‌عنوان مناطق هدف انتخاب شده‌اند که غالباً فاقد مؤسسه یا خانه قرآنی در مناطق روستایی بوده و یا مراکز قرآنی در این مناطق چندان فعال نیستند؛ در صورت استقرار خانه‌های قرآن در مناطق هدف، این مراکز به‌عنوان محور هماهنگی و پیگیری کار‌ها و فعالیت سفیران قرآنی گروه‌های جهادی مدنظر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی جهادگران قرآنی اداره امور قرآنی جهادگران قرآنی گروه های جهادی سفیران قرآنی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌وبختیاری تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی این استان، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۲۱/۵ میلی‌متر


بروجن :۹/۵ میلی‌متر


لردگان: ۲ میلی‌متر


کوهرنگ: ۹/۳ میلی‌متر


اردل: ۳/۳ میلی‌متر


فارسان: ۱۱/۷ میلی‌متر


سامان: ۸/۸ میلی‌متر


بن: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۶ میلی‌متر


فرخ شهر: ۲۷/۴ میلی‌متر


مال خلیفه: ۷/۲ میلی‌متر


بلداجی: ۶/۳ میلی‌متر


ایلبگی: ۸ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۳/۸ میلی‌متر


لیرابی: ۶/۸ میلی‌متر

کد خبر 747708

دیگر خبرها

  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری