Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@03:52:13 GMT

۵ محکوم بولیوی به کشورشان منتقل شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۸۹۰۷

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران گفت: ۵ محکوم بولیوی به کشور متبوعشان منتقل شدند. خبرگزاری میزان - محمود عباسی، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با درخواست و رایزنی مقامات وزارت امور خارجه و دادگستری بولیوی و بررسی و تصویب آن در کمیته انتقال محکومان، پنج تن از محکومان بولیویایی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران می‌گذراندند به کشور متبوعشان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اتهام این افراد قاچاق کوکائین به کشور بوده است که مرتکبین در فرودگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان و اراک دستگیر و روانه زندان شدند.   با توجه با گذشت حد اقل پنج سال از دوران محکومیت این افراد که هریک از آنان به بیست تا سی سال حبس و جزای نقدی محکوم شده اند و درخواست مستمر و پیگیری‌های سفیر بولیوی در تهران به نمایندگی از دولت متبوعشان در اقدامی انسان دوستان و حقوق بشری تصمیم به انتقال این محکومان گرفتیم و آنان را به کشور متبوعشان منتقل کردیم تا باقیمانده دوران محکومیت خود را در زندان‌های بولیوی بگذرانند.
رئیس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی به کسانی که قصد سفر. به جمهوری اسلامی ایران را دارند هشدار داد: همانند اکثر کشور‌ها مجازات سنگینی در انتظار مرتکبین قاچاق مواد مخدر می‌باشد و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی ما اجازه نمی‌دهد مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی جولانگاه تاخت و تاز قاچاقچیان گردد. جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌های فعال و پیشرو در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و اجازه نمی‌دهد قاچاقچیان مواد مخدر به اهداف خود دست یابند.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از مقامات وزارت خارجه، دادستان‌های تهران، مشهد، اراک و اصفهان، ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، سازمان زندان ها، پلیس بین الملل، سازمان هواپیمایی، حفاظت پرواز، مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، اعضای کمیته انتقال محکومان و همکاران خود دفتر همکاری‌های بین المللی در وزارت دادگستری که زمینه انتقال این محکومان را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.   بیشتر بخوانید: ۱۰۵۸ محکوم ایرانی و خارجی طبق موافقت‌نامه‌های قضایی رد و بدل شدند   انتهای پیام/ برچسب ها: آزادی زندانیان محکومین وزارت دادگستری محکوم خارجی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آزادی زندانیان محکومین وزارت دادگستری محکوم خارجی کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران بین الملل مواد مخدر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است