Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خضری امام جمعۀ موقت قزوین در هشتمین شب از دهه نخست محرم در هیئت حسین جان اظهار کرد: کربلا یک حادثۀ اتفاقی بی‌برنامه نیست، بلکه سیدالشهدا(ع) یک نقشۀ جهانی همه زمانی برای رسیدن به ظهور داشته است و بسترهای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی را مهیا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام خضری با اشاره به اهمییت نقش سلول بنیادین خانواده در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی عنوان کرد: جامعه پردازی دونگاه دارد که اولی جامعه را متشکل از خانواده‌ها و دومی متشکل از افراد می‌داند، لذا اندیشۀ اسلامی دیدگاه اولی را می‌پسندد و خانواده را سلول بنیادین جامعه می‌داند.

وی تصریح کرد: اصرار تمدن غرب، امروز بر فرد و متلاشی شدن خانواده است، این در حالی است جریان اثرگذار سیدالشهدا(ع) کاملاً یک جریان و قیام خانوادگی است و خانواده‌ها از عناصر بنیادین کربلا هستند، مثل خانوادۀ سیدالشهدا(ع)، امام‌حسن مجتبی علیه السلام، مسلم بن عقیل، عبدالله همسر زینب کبری سلام الله علیها که در کربلا حضور دارند.

امام جمعۀ موقت قزوین اظهار کرد: چهار نوع خانواده در واقعه عاشورا دیده می‌شود، نخست خانوادۀ کاملاً یزیدی مثل خانوادۀ عمر سعد و عبیدالله بن زیاد که همه تفکر بنی امیه را دارند، دوم خانوادۀ دوگانه که هم یزیدی و هم حسینی در آن‌ها هست مثل خولی که همسرش تفکر متفاوت از خودش داشت، زن انقلابی و شوهر یزیدی بود که نشان می‌دهد اگر در یک خانواده طاغوتی تنها بودی هم باید مسیر خودت را حفظ کنی و خدا اجر را گم نمی‌کند، سوم خانوادۀ متزلزل که حزب باد هستند و طرفداران هرکسی زیاد بود، همانجا هستند و چهارم خانوادۀ یکدست حسینی که همه باهم فدایی سیدالشهدا(ع) هستند مثل خانواده حبیب بن مظاهر که همسرش همراه همیشگی‌اش بود، آقا فرمودند همسران و مادران شهدا اینگونه بودند که خودشان وسایل رفتن شهدا را مهیا می‌کردند، عاشورا خانواده‌‌ای مثل خانوادۀ وهب را هم دارد که یکدست امام حسینی بودند.

حجت الاسلام خضری با تأکید بر اینکه سیدالشهدا(ع) براساس بنیاد خانواده در حال جامعه‌سازی است، عنوان کرد: ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام را باید خانوادگی پاسخ دهیم، چرا که خانواده خیمه است، خوابگاه نیست، بلکه خیمه‌ای است که باید از آرمان‌های عاشورا دفاع کند و اگر می‌خواهی برای امام حسین کاری کنی باید با خانواده حرکت کنی.

وی افزود: باید خانواده فدایی تربیت شوند و محب بودن کافی نیست، خانواده کانون رشد، محل تربیت و عاطفه است و بچه‌ها باید در همین خیمه طوری تربیت شوند که فدایی امام‌شان باشند.

حجت الاسلام خضری گفت: در خانواده مرد و زن حامی و نگهداره هستند، مرد نگهبان خانه است که از دین و حیا و تربیت و رفت و آمد فکری خانواده باید مراقبت کند و زن نیز باید مدیر خانواده باشد، افتخار بی بی دوعالم نقش خانه‌داری و مادری بود، حضرت آقا می‌فرماید برخی خانه‌داری زن را تحقیر می‌کنند درحالی که زن در خانه بیکار نیست و در حال تربیت فرزند است که اگر تربیت نکند یا فرزند نیاورد یا عواطف کودک را سامان ندهد، هیچ کس دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

امام جمعۀ موقت قزوین در پایان تصریح کرد: باز کردن تارهای عاطفی بچه فقط و فقط کار مادر است، خیمه‌گاه خانواده مراقبت می‌خواهد و شرافت، کرامت و اخلاق باید در آن حفظ شود، خانوادۀ شهدا در زمان ما نمونۀ کوچکی از خانواده‌های عاشورا هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جامعه سازی حرکت عاشورا تمدن نوین اسلامی هیئت حسین جان حجت الاسلام سیدالشهدا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان