Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@17:45:49 GMT

دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۹۲۹۷

دلیل کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عباسی بیان کرد: ‌به دلیل اختلاف قیمتی که بنزین سوپر با بنزین معمولی یا سهمیه‌ای دارد و این بنزین، یک بنزین تک قیمتی به قیمت ۳۵۰۰ تومان است، میزان تقاضا برای آن در سطح کشور پایین آمده است.

عباسی با اشاره به این که در حال حاضر، میانگین مصرف روزانه بنزین سوپر در کشور، تنها معادل یک میلیون لیتر و در تهران معادل ۵۰۰ هزار لیتر است، ادامه داد: چون استقبال لازم وجود ندارد، طبیعتاً میزان فروش آن نیز در جایگاه‌ها به نسبت پایین آمده؛ زیرا بحث طول دوره نگهداری فرآورده در جایگاه‌ها نیز مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد تامین نفت گاز (گازوئیل) مورد نیاز شبکه حمل و نقل کشور نیز توضیح داد: عرضه فرآورده‌های نفتی در تمام کشور به ویژه در بخش حمل و نقل، به صورت یک زنجیره است. در تمامی راه‌های ارتباطی کشور، نقاط عرضه‌ای را تحت عنوان جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی داریم و هر خودرو یا وسیله‌ای که به آن‌ها مراجعه کند، می‌تواند سهمیه خود را دریافت کند.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: مصرف کنندگان در برخی از این جایگاه ها، شامل دو گروه محلی اطراف نقطه عرضه و مصرف کنندگان عبوری هستند. بنابراین، در طول سالیان متمادی مشخص شده که هر جایگاه، روزانه چند هزار لیتر فرآورده عرضه می‌کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر، پس از اجرای طرح سهمیه بندی، عرضه نفت گاز (گازوئیل) بر مبنای طرح پیمایش به کارت خودروهای دیزلی اضافه می‌شود؛ یعنی، هر خودرو دیزل، معادل کارکرد خود در ماه گذشته، سهمیه دریافت می‌کند. سهمیه این خودروها معمولاً در هر ماه، طی دو نوبت شارژ می‌شود؛ یعنی یکبار در ۱۵ روز اول ماه، و بار دیگر در ابتدای ماه بعدی.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: یعنی اگر یک خودرو فعالیت بیشتری داشته باشد، طبیعتاً سهمیه بیشتری می‌گیرد؛ بنابراین، سوخت بر مبنای میزان فروش جایگاه‌ها عرضه می‌شود و معمولا از نظر تامین سوخت نفت گاز (گازوئیل) در جایگاه‌ها مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 621196 برچسب‌ها سوخت - گازوئیل سوخت - بنزین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سوخت گازوئیل سوخت بنزین فرآورده های نفتی جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود

به گزارش صدای ایران از ایسنا،مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا اعلام کرد که به زودی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود.

مهدی سیدهاشمی در پاسخ به پرسشی در مورد اینترنتی شدن درخواست صدور کارت سوخت، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد روند صدور درخواست کارت سوخت را اینترنتی کند و این یعنی چه مالکان خودرو‌های نوشماره و چه خودرو‌های دیگری که نیازمند کارت سوخت المثنی باشند، باید کارت سوخت خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا خاطرنشان کرد: برای امنیت درخواست صدور کارت سوخت، تا زمانی که این اقدام در دفاتر پلیس +۱۰ انجام می‌شود مشکلی وجود ندارد، چراکه از اطلاعات کاربر کاملا محافظت می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری فراجا با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نخستین خدمت بین دستگاهی است، گفت: جلساتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است و به جمع بندی خوبی رسیدیم و در نهایت در چند روز آینده این سامانه آماده و معرفی می‌شود که درپی آن روند صدور کارت سوخت نیز تسریع می‌شود.

هاشمی ادامه داد: این سامانه تولید شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است و فراجا صرفا اطلاعات را با آنها تبادل می‌کند؛ یعنی هنگامی که فرد متقاضی در این سامانه درخواست خود برای صدور کارت سوخت را ثبت می‌کند اطلاعاتش اخذ شده و برای پلیس ارسال می‌شود و پلیس این اطلاعات را بررسی و صحت سنجی کرده و پس از آن تایید یا عدم تایید را به این سامانه اعلام می‌کند.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • پلیس: در روز‌های آینده سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • ◄ رفع مسدودی ۶۰۰۰ کارت سوخت کامیون و اتوبوس
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • معرفی سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت در روز‌های آینده
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی