Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- گروه‌های جهادی خراسان رضوی این روزها شب و روز نمی‌شناسند و در هر نقطه‌ای که نیاز باشد به ویژه در نقاط مرزی حضور بهم می‌رسانند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، جهادگران خراسان رضوی با مشارکت و  همکاری با ارگان‌های دیگر قدمی در راستای کمک به کشاورزان باغداران استان برداشته‌اند تا باغ‌های پسته همیشه خندان باشد، طلای سرخ خراسان مثل گذشته بدرخشد و جانی دوباره گیرد و این کارها نیازمند همکاری و هماهنگی مسئولان است تا با تمام تلاش و ابزارها از این محصولات پرارزش و اقتصادی استان حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پشتیبان و حمایت‌گر کشاورز و باغداران زحمت کش باشند تا محصولاتشان  باکیفیت‌تر از گذشته باشد و بتوانند کشاورزی را گسترش دهند. 

در شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی این اقدامات نمود بیشتری دارد زیرا رنگ و غبار محرومیت در آنها پررنگ‌تر است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان رشتخوار در این زمینه گفت:  با جهاد سازندگی در بخش کشاورزی، قنات، استخر ذخیره آب، لولهگذاری تفاهم نامه همکاری داریم.

محمد درخشانی اظهار داشت:  از گروههای جهادی در بحث لوله‌گذاری‌ها کمک گرفتیم و امسال 80 کیلومتر لوله گذاری برای کشاورزی شهرستان دیده شده است.این 80 کیلومتر لوله‌گذاری برای چند حلقه چاه و قنات در نظر گرفته شده و در حال انجام است  50 درصد هزینه تهیه‌ لوله‌ها را خود کشاورزان پرداخت کردند و 50 در صد دیگر را جهاد هزینه کرده، همچنین لایروبی دو قنات را به عهده داریم.

وی مطرح کرد: در راستای مانع‌زدایی با جهاد، بنیاد علوی، صندوق مهر کارآفرین امید، اداره کار، ارگان‌های مربوطه جلسات متعدد داشتیم که اگر کارآفرین برای تسهیلات دچار مشکل شد بتوانیم به آنان کمک کنیم.مهم ترین برنامه ما محرومیت‌زدایی است؛  حدود 50 سری جهیزیه تاکنون با توان و ظرفیت خیرین بین زوج‌های محروم شهرستان از اول سال توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی رشتخوار گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با کمیته امداد  و بنیاد علوی صورت گرفت، 100 واحد  مسکن را در دست ساخت داریم‌؛  وام تسهیلات دریافتی مددجویان از کمیته امداد تامین شد؛ گروه‌های جهادی ما وارد عمل شده ‌و ساخت را شروع می‌کنند و تا این لحظه 50 واحد در دست ساخت است.

وی در پایان تصریح کرد: از ظرفیت بنیاد علوی برای تهیه خوراک دام کمک گرفتیم، علاوه بر خوراک یارانه‌ای که جهاد رایگان بین دامداران توزیع کرده؛ همچنین شرکت تعاونی روستا را نیز پای کار آوردیم برای کمک به دامداران در بحث خوراک با توجه به خشک سالی که وجود دارد.

308 نفر از طلاب و روحانیون جهادی در بیمارستان‌های قم مشغول خدمت‌رسانی هستندگروه‌های جهادی میدان‌دار عرصه سازندگی/ مناطق محروم "گناباد" خراسان رضوی آباد می‌شود12 گروه جهادی بسیج مداحان در استان مرکزی به کادر درمان کمک می‌کنند

آبیاری 1500 هکتار از اراضی کشاورزی

مسئول آب و خاک جهاد سازندگی شهرستان رشتخوار نیز بیان داشت:  90 کیلومتر لوله‌کشی آب کشاورزی در سطح شهرستان به دست ما اجرا شده است.طرح  مرمت و لایروبی 34 قنات انجام شده و 3 قنات در حال تعمیرات است.

محمد جان‌نثار گفت: در زمینه باغات و زمین‌های کشاورزی 1200 هکتار آبرسانی تحت فشار داشته‌ایم،امسال نیز 1500 هکتار دیگر را در برنامه داریم.

مسئول آب و خاک جهاد شهرستان رشتخوار تصریح کرد: حمایت‌های ما از کشاورزان و باغداران در زمینه انتقال آب و آبیاری تحت فشار است؛ همچنین  15 رشته قنات، 50 کیلومتر لوله‌گذاری آب از محورهای مهم ما است.

30 هزار دام در شهرستان واکسینه شدند 

مسئول  اشتغال بنیاد علوی شهرستان رشتخوار نیز در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: در بحث‌ دام سبک 3 طرح اجرا شده که شامل مدیریت و اصلاح نژاد پنج هزار راس دام  بوده؛ برای 30 هزار دام  واکسیناسیون انجام شده است.

وی افزود: بودجه‌ای برای قنات‌ها اختصاص داده شده و در حال بررسی و مطالعه، برآورد هزینه در مناطق کم‌برخوردار هستیم، در حال حاضر کاری در این حوزه انجام نشده است.

احمدرضا  پردل بیان کرد: "شبکه صنایع  دستی فرت‌بافی" در راستای ایجاد اشتغال راه‌اندازی کرده‌ایم؛ برای این کار 100 نفر پیش بینی شده و تا به الان  52 نفر آموزش دیده‌اند و 27 نفر  هم مشغول کار هستند.

وی ادامه داد:  حمایت‌های ما به صورت برگزاری کلاس‌های آموزشی، معرفی پشتیبان است، همچنین برای فروش پشتیبان از آنان خرید تضمینی  انجام می‌دهد. یک میلیارد تومان به دست بنیاد علوی در  راستای آبرسانی به یک حلقه چاه آب در روستای علی آباد دامند پرداخت شده است.

پردل تصریح کرد: در بحث  پسته، زعفران، گیاهان دارویی، در حال شبکه‌سازی و آموزش به کشاورزان هستیم؛ برای زعفران امسال دنبال پشتیبان در حوزه آموزش هستیم و با  چند نفر وارد مذاکره شدیم؛ در نتیجه آموزش، توانمندسازی، کمک به خشک کردن، اشتغال، بهره‌وری، افزایش کیفیت محصول را در برنامه داریم.

انتهای پیام/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان رشتخوار گروه های جهادی کیلومتر لوله خراسان رضوی لوله گذاری بنیاد علوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج سازندگی از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت ماه بیش از ۱۱۰ برنامه شاخص در شهرستان کازرون برگزار می‌شود.

او با توجه به شعار هفته بسیج سازندگی امسال همه با هم گفت: در جهت تحقق شعار سال بیشترین تلاش مشارکت دادن مردم در برنامه‌های بسیج سازندگی است که همه برنامه‌ها با محوریت مردم انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون تصریح کرد: در جهت برنامه هفته بسیج سازندگی بیش از ۹۷ گروه جهادی در قالب ۵۰۰ نفر به منظور خدمات دهی در امورات فرهنگی، آموزشی، علمی و ورزشی به مناطق کم برخوردار شهرستان کازرون اعزام خواهند شد.

او، برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون را دیدار بسیجیان گروه‌های جهادی با امام جمعه شهرستان، برگزاری میز خدمت، ساخت و مرمت مسکن محرومان، افتتاحیه طرح محرومیت زدایی، اعزام تیم دامپزشکی جهت واکسیناسیون دام و طیور به روستاها، ویزیت رایگان و پایش سلامت نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند