Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، انتشار آمارهای روزانه نشان‌دهنده این نکته است که روند روبه رشد همه‌گیری کرونا در پیک پنجم با فعالیت گسترده ویروس جهش یافته دلتا همچنان ادامه داشته و ظاهرا تا رسیدن به قله و آغاز روند نزولی فاصله داریم.

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آمارهای منتشر شده روز گذشته وزارت بهداشت تاکید دارند، افزایش 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصدی نرخ ابتلا نسبت به دو هفته قبل نشان دهنده این نکته است که در دو هفته آینده هم این روند ادامه دارد چون براساس الگوهای گذشته هر دو هفته شاهد نوسان‌های معناداری در این زمینه بوده‌ایم.

به گفته این گروه البته بررسی آمارهای رشد 16.8 درصدی نرخ بستری و البته 31.6 درصدی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز زنگ هشدار را به صدا در آورده که در دوره یاد شده احتمالا روند افزایشی قابل توجهی از نرخ فوتی‌ها را خواهیم داشت چون براساس تحقیقات انجام شده افزایش میزان بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دو تا سه روز بعد اثرگذاری خود در جداول آماری را در صعودی شدن نرخ مرگ نشان می‌دهد، اگرچه آخرین آمار نرخ مرگ ناشی از کرونا نسبت به یازدهمین روز مرداد 1400 با رشدی معادل 59.3 درصد به رقمی معادل 655 نفر رسیده است.

این گروه معتقدند ادامه این روند و طولانی شدن دوره پیک پنجم با توجه به فعالیت گسترده ویروس دلتا این احتمال را تشدید می‌کند که نیمه شهریور ماه احتمال شکل‌گرفتن پیک جدید وجود دارد و درصورتی که به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته اجرای دقیق قرنطینه بیماران توجه نداشته باشیم قطعاً پیک بعدی نگران کننده‌تر از حتی پیک فعلی خواهد بود چون اثرگذاری افزایش تعداد افراد واکسینه شدن در پیک پنجم نیست و این اتفاق تنها از میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک‌های بعدی جلوگیری خواهد کرد.

کارشناسان بهداشت و درمان همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ثبت 99000 فوتی ناشی از کرونا از ابتدای همه‌گیری تا امروز تاکید می‌کنند: شواهد موجود تا امروز نشان می‌دهد تعطیلات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا که برای کاهش جابه‌جایی مردم بوده آنطور که لازم بود از سوی هموطنان جدی گرفته نشده است و ثبت افزایش آمار تردد 8.5 درصدی روز گذشته در جاده‌های مواصلاتی نسبت به 23 مرداد 1400 بیانگر دست به دست شدن بیشتر ویروس در گوشه و کنار ایران است.

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی کلیدی‌ترین راهکار

این گروه همچنین معتقدند بی‌توجهی برخی واحدهای تولیدی، صنفی و خدماتی به موضوع اجرای قوانین دورکاری یا مدنظر قرار دادن تعطیلات سراسری به نوعی روند افزایشی تقاضای سفر درون شهری را هم تحت تاثیر قرار داده به صورتی که اخبار منتشر شده از متروی کلانشهر تهران نشان می‌دهد تجمع مسافران در واگن‌ها مثل روزهای عادی بوده و رعایت اصول فاصله‌گذاری و پروتکل‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

در این زمینه البته کارشناسان تاکیددارند بی‌توجهی به موضوع پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند روند تصاعدی افزایش بیماران را به دنبال داشته باشد که این روند به کمبودهای بیشتری در بخش‌ دارو، نیروی متخصص، تجهیزات و ... منجر می‌شود و مدیریت کار را برای مسئولان و البته هموطنان بسیار پرهزینه‌تر خواهد کرد.

کدام داروخانه‌ها دارو دارند؟

درحالی که با توجه به شیوع قابل توجه بیماری کرونا از ابتدای ماه جاری تا کنون کمبودهای بسیاری از جمله دارو در نظام بهداشت و درمان کشور ایجاد شده و بیماران یا همراهانشان برای تامین داروهای مورد نیاز با مشکلات عمده‌ای روبرو شده‌اند،

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به شیوع غیرمنتظره بیماری کرونا در پیک پنجم، گفت: جهش ناگهانی تعداد بیماران درحالی اتفاق افتاد که حداقل برای مصرف شش ماه داروی رمدسیویر موجودی داشتیم؛ اما افزایش هشت برابری بیماری و به دنبال آن تقاضای قابل توجه کمبودهایی را ایجاد کرد.

سید حیدر محمدی همچنین تاکید کرد: امکان پیش‌بینی این چنین جهش تقاضا برای دارو تقریباً غیر ممکن بود اما با توجه به شرایط بلافاصله برای رفع مشکلات اقدام و کمبودی ایجاد نشد.

محمدی در ادامه افزود: برای تامین نیاز مردم ناچار شدیم که با توجه به کمبود، واردات داشته باشیم؛ اما به محض رفع کمبود، واردات قطع و کماکان از تولید داخل استفاده می‌شود.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو درباره تعداد واکسن توزیع شده نیز اظهار کرد: در زمینه توزیع واکسن‌ ها در واقع ما توزیع اولیه را انجام می‌دهیم و تاکنون حدود 17 میلیون و 210 هزار عدد واکسن سینوفارم تحویل معاونت بهداشتی شده است. 125 هزار واکسن بهارات، 5 میلیون و 379 هزار و 410 هزار عدد آسترازنکا، یک میلیون و 20 هزار عدد اسپوتنیک و دو میلیون و 549 هزار و 477 عدد واکسن برکت به معاونت بهداشت داده شده است.

به‌گفته محمدی مجموعاً 26 میلیون و 284 هزار و 87 عدد واکسن تحویل معاونت بهداشتی شده و توزیع شده است. معاونت بهداشت هم واکسن را به دانشگاه‌ های علوم پزشکی سراسر کشور توزیع و از آنجا به مراکز تحویل داده می شود. تاکنون بیش از 16 میلیون عدد آن تزریق شده است.

وی افزود: مجموعه برکت هم مستمرا تولید را انجام می‌دهد و هر دو روز یک پکش را تحویل می‌ دهد و بعد از آزمایشات لازم و تایید سلامت واکسن، در اختیار معاونت بهداشت قرار می‌ گیرد. از زمانیکه واکسن را واکسن‌ساز تولید می‌کند، 14 روز نیاز است که پاسخ تست‌ های آن آماده شود. درباره سرم هم همینطور است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو گفت: اگر شرکتی سرمی در انبارش باشد و توزیع نکرده، به جز سرم‌ هایی که منتظر پاسخ تست‌ هایشان هستند، مصداق احتکار است و باید برخورد شود.

البته کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه معتقدند وزیر بهداشت قبل از آغاز پیک‌ پنجم همواره از برنامه‌ریزی و آمادگی کامل برای مقابله با مشکلات احتمالی سخن گفته است و در همان دوره که افزایش بیماری در هندوستان نگران کننده شده بود و زمزمه‌های ورود ویروس دلتا به استان‌های شرقی کشور به گوش می‌رسید تمام کارشناسان هشدار داده بودند که سونامی بیماری می‌تواند کمبودهای قابل توجهی به نظام بهداشت و درمان ایران تحمیل کند و نتایج نا گواری به دنبال خواهد داشت و شاهد مثال آن هم امروز از کمبود کادر درمانی، تجهیزات، دارو و سرُم، اکسیژن و تجهیزات بیمارستانی است.

اما روز گذشته وزارت بهداشت فهرست تازه‌ای از مراکز ارایه دهنده داروهای مرتبط با بیماری کرونا منتشر کرد تا به این شیوه بیماران جهت تامین نیازهای خود مشکلات کمتری داشته باشند برای دریافت اطلاعات این مراکز روی لینک(فهرست داروخانه‌هایی که داروی کرونا ارایه می‌کنند) کلیک کنید.

استان اصفهان/ بحران کاملا مشهود است

 آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 6223 نفر بودند که 2516 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 619  نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 417 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 3305 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 446 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را  36  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 25 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان ایلام/ 24 ساعت گذشته 343 مورد جدید ثبت شد

محمد کریمیان با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد 49 هزار و 419 نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی 343 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر 416 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در 24 ساعت اخیر 88 بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها 46 هزار و 348 نفر بوده است.

کریمیان گفت: در 24 ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان که دو مورد در شهرستان ایلام و دو مورد مورد مربوط به شهرستان دره شهر گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون 883 نفر بوده است.

استان بوشهر/ افزایش نگرانی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش نگران کننده مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: روزانه حدود یک‌هزار بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی و 200 نفر آنان بستری می‌شود.

سعید کشمیری، از افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی خبر داد و بیان کرد: افزایش شمار مراجعه کنندگان نگرانی‌ها را برای افزایش تعداد بستری‌ها و مرگ و میرها در روزهای آینده بیشتر کرده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، با بیان اینکه بیش از 40 درصد تست‌ها، کرونا مثبت است افزود: از مجموع تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر، 900 تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص یافته و این تخت‌ها در حال افزایش است.

وی از افزایش روز افزون آمار مبتلایان و فوتی‌ها خبر داد و تصریح کرد: این افزایش ابتلا و مرگ و میر کرونایی نتیجه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است به‌گونه‌ای که میزان رعایت این دستورالعمل‌ها به زیر 50 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر را 900 نفر دانست و افزود: بیش از 300 بیمار در بیمارستان‌های مرکز استان بستری هستند و این درحالی است که اکنون 67 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و 31 نفر در وضعیت حاد این بیماری هستند.

کشمیری، با اشاره به فوت 7 آقا و 9 خانم بین سن 24 سال تا 78 سال در 24 ساعت گذشته خاطر نشان کرد: با ثبت 16 مورد فوتی دیگر فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به یک‌هزار و 637 نفر رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، با اشاره به طرح واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون بیش از 34 درصد جمعیت بالای 18 سال این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: بر این اساس 80 درصد جمعیت بالای 50 سال و 65.4 درصد جمعیت بالای 40 سال و 48.5 درصد جمعیت 40 تا 50 سال در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

استان کرمان/ شرایط وخیم و نگران کننده است

 مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا اظهار داشت: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 158 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 662 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 65 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 207 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 94 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 130 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 248 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 32 هزار 567 مورد رسیده است.

وی به فوت 20 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 936 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 596 هزار و 121 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 155 هزار و 916 مورد است.

در این شرایط حسین صافی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ابراز تاسف از اینکه روزهای بدی را شاهد هستیم اظهار داشت: در روز گذشته هزار و 771 مورد بستری موارد مثبت و مشکوک به بیماری کرونا در کل استان کرمان داشتیم که قابل مقایسه با ماه‌های قبل به هیچ عنوان نیست.

وی با بیان اینکه بیش از 230 نفر در آی سی یو بستری هستند و شرایط خوبی ندارند گفت: در بازدیدهای اخیر از سطح شهر، در مغازه‌های توزیع مواد غذایی و به خصوص کافه‌ها دیدیم که جوانان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار بی‌توجه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اینکه روزهای درگیری با ویروس کووید 19 روز به روز سخت‌تر می‌شود و آمار روند واکسیناسیون در استان کند است افزود: تا به امروز تنها 28 درصد از واجدین و گروه‌های مورد هدف در کرمان واکسن نوبت اول و تنها 8 درصد دز کامل را دریافت کرده‌اند و در کل استان هم شرایط به همین منوال است.

عباس محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان نیز با بیان اینکه وضعیت سیرجان به لحاظ شیوع کرونا اصلاً خوب نیست و آمار بیماران به شدت افزایش یافته است اظهار داشت: طی دو الی سه هفته اخیر آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های سیرجان به بیش از 500 نفر رسیده است.

وی این آمار را بیش از دو برابر پیک‌های قبلی عنوان کرد و گفت: وضعیت بسیار حاد و سخت است و حتی اگر کمبود فضا، دارو و تجهیزات هم نداشته باشیم دیگر پرسنل نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیرجان با بیان اینکه تقریباً ظرفیت تخت‌های دو بیمارستان سیرجان تکمیل است افزود: 70 درصد تخت‌های بیمارستان امام رضا (ع) و 73 درصد تخت‌های بیمارستان غرضی به کرونا اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 تخت دیگر به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی سیرجان اضافه کردیم اما به معنای این نیست که این میزان می‌تواند جوابگو باشد تصریح کرد: هر لحظه ممکن است این تخت‌ها هم پر شود و دیگر بیمارستان نتواند جوابگو باشد و مجبور شویم بیماران را در جایی دیگر بستری کنیم.

استان فارس/ تلخی بی‌پایان بهترین توصیف

«تلخی بی‌پایان» واژه‌ای مناسب برای توصیف این روزهای استان فارس در پی شیوع گسترده بیماری کرونا است. تعداد قابل توجه و کاهش سن جان‌باختگان و مبتلایان سبب شده که هر روز خانواده‌های بیشتری درگیر این بیماری منحوس شوند.

هر روز خانواده‌های بیشتری عزیزانشان را راهی بیمارستان‌های مملو از بیمار کنند یا اینکه در لیست انتظار قرار بگیرند، هر روز خانواده‌های بیشتر داغدار می‌شوند و این یعنی رنجی بزرگ برای استان فارس، برای ما و برای کادر درمان که یک سال و نیم است خستگی بر جانشان مانده است.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع بیماری کووید19 تاکنون، یک میلیون و 300 هزار و 725 تست تشخیصی مولکولی و سریع در استان فارس، شامل یک میلیون و 162 هزار و 378 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 350 هزار و 814 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، 138 هزار و 347 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 26 هزار و 945 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، 377 هزار و 759 بیمار مبتلا به کووید19 در استان فارس شناسایی شده است.

 با بستری 651 بیمار جدید مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به پنج هزار و 38 نفر رسیده که از این تعداد 401 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن 52 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به پنج هزار و 674 نفر رسیده است.

استان سمنان/ هنوز به قله پیک پنجم نرسیده‌ایم

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان، روز گذشته در مجموع 100 نفر در بیمارستان‌های زیرمجموعه 2 دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود بستری شده‌اند.

بر این اساس مجموع بیماران مبتلای قطعی و مشکوک به ابتلا به کرونا در استان سمنان که در بیماراستان‌های این استان بستری هستند به 755 نفر رسیده است.

روز گذشته در مجموع  520 بیمار با علائم تنفسی مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان مراجعه کردند. در این روز 464 مبتلای قطعی بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی (آزمایش PCR) در استان سمنان شناسایی شدند که 364 نفر آنان به صورت سرپایی بوده و 100 نفر آنان نیز بستری شده‌اند.

در روز گذشته همچنین 79 بیمار مبتلا به کرونا در استان سمنان، پس از بهبودی کامل و با حال عمومی مساعد از بیمارستان‌ها مرخص شدند تا با توجه به 100 بستری جدید 21 نفر به تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان افزوده شود و بر این اساس تعداد بیماران مبتلای قطعی یا مشکوک به ابتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های استان سمنان از 734 نفر به 755 نفر افزایش یابد.

ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان را چهار نفر اعلام کرد تا با این روند، آمار مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان همچنان بالا باشد.

استان هرمزگان/ روزهای سیاه استان ادامه دارد

 روزهای سیاه کرونایی هرمزگان تمامی ندارد و مون سهمگین این ویروس منحوس دامن‌گیر نقاط مختلف استان شده و بیماری در گوشه گوشه هرمزگان انتشار یافته است.

روند بستری بیماران کرونایی سرعت گرفته و حجم مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها گسترش یافته، مرگ و میر به حد بسیار زیادی رشد دارد و رخت سیاه بر تن مردم این استان پوشانده شده است، در این بین روز گذشته یک پزشک جراح و یک کودک سه ساله نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

در همین راستا دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: متاسفانه شرایط فعلی هرمزگان بسیار نامساعد است و شاهد اوج گیری کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها هستیم و روز گذشته یک کودک نیز قربانی این ویروس شد.

وی افزود: نکته بسیار مهم بحث بیماریابی است که به شدت به دنبال بیماریابی و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس هستیم، در روزهای اخیر روند تست گیری سرعت گرفته است تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 457343 بوده است.

نوروزیان گفت: وضعیت بیمارستان‌ها خوب نیست و در حال حاضر 1296 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند از این تعداد 140 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 41 بیمار نیز وخیم است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بازهم آمار بیماران کرونایی قرنطینه در منزل از مرز 20 هزار نفر عبور کرده و به رقم 20024 نفر رسیده که این مسئله بسیار نگران کننده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 14 بیمار دیگر شامل 6 آقا و 8 خانم در محدوده سنی 3 الی 89 سال از شهرستانهای بندرعباس (5 نفر)، میناب (2 نفر)، کیش (2 نفر)، قشم، رودان، حاجی آباد، جاسک و پارسیان هر کدام یک نفر را گرفت و شمار جان باختگان به 1952 نفر رسید.

استان همدان/ مراجعه 1160 نفر به مراکز درمانی

محمد طاهری اظهار داشت: با فوت هفت بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تاکنون به دو هزار و 463 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه در روز گذشته یک هزار و 610 بیمار تنفسی و مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کردند، تصریح کرد: 278 نفر از مراجعان به بیمارستان‌ها در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: 25 بیمار مبتلا به کرونا در بخش آی سی یو مراکز درمانی استان بستری هستند و در مجموع وضعیت جسمی 43 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد یک هزار و 67، بهار یک هزار و 137، تویسرکان یک هزار و 204، رزن 915، درگزین 311، فامنین 347 و کبودراهنگ یک هزار و 172 نفر است.

وی گفت: تاکنون چهار هزار و 213 نفر در ملایر، 2 هزار و 693 نفر در نهاوند و هشت هزار و 540 نفر نیز در شهرستان همدان به ویروس کرونا مبتلا و بستری شده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1107206 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان سمنان بیمار مبتلا به کرونا بیمارستان های استان بستری در بیمارستان بخش مراقبت های ویژه ستاد مقابله با کرونا مراکز درمانی استان پروتکل های بهداشتی استان بستری هستند تخت های بیمارستان بیمارستان ها بیماری کرونا 24 ساعت گذشته ابتلا به کرونا بهداشت و درمان معاونت بهداشت بستری شده اند جدید مبتلا نفر رسیده ناشی از کرونا استان اصفهان آمار بیماران جان باختگان تعداد بیمار استان ایلام شناسایی شده استان بوشهر ویروس کرونا استان کرمان نگران کننده پیک پنجم میر ناشی بیمار جدید درصد جمعیت استان فارس قابل توجه پروتکل ها روز گذشته یک هزار مرگ و میر همه گیری فوتی ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : در فروردین ماه سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۱ ماهه فروردین ماه سال‌جاری ۱۲ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا جهت بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در فروردین ماه سال‌جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بارگیری شده ۷ هزار و ۲۳۰ دستگاه با افزایش ۳۷۳ درصدی است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده‌است گفت: در این جلسات از زاویه‌های مختلف بحث‌ها ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت‌ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا گردد، در انجام کار‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت است.

کهریزی از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرز‌های مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و تصری: کرد این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • حس خوب حمایت
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟