Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام گفت: باند پرواز این فرودگاه که روز دوشنبه مملو از هزاران شهروند افغان بود که برای فرار از کشورشان مساصل بودند، در حال حاضر آرام و خلوت است.

 

نیروهای آمریکایی که در حال حاضر کنترل این فرودگاه را به دست دارند، به خاطر این ناآرامی‌ها و آشوب‌ها پروازهای تخلیه دیپلمات‌ها و غیرنظامیان را متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین یک مقام ارشد نظامی آلمان از تغییر مسیر اجباری هواپیمای ویژه بازگرداندن اتباع این کشور از کابل خبر داد و گفت، این هواپیما به دلیل وضعیت امنیتی نامساعد مجبور به پرواز به شهر«تاشکند» در ازبکستان شد.
به گزارش فارس، در حالیکه اداره فرودگاه بین‌المللی کابل در افغانستان به دست نیروهای آمریکاست، آلمان اعلام کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور نتوانست در این مکان فرود آید.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» یک مقام ارشد نظانی آلمان دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که یک فروند هواپیمای لجستیک این کشور که برای بازگرداندن اتباع آلمانی مقیم افغانستان عازم کابل شده بود، نتوانست در این فرودگاه به زمین نشیند و مجبور شد مسیر خود را به فرودگاهی در شهر« تاشکند» پایتخت ازبکستان تغییر دهد. فیلم‌های منتشر شده از فرودگاه کابل نیز حکایت از تردد خودروها و شهروندان افغانستانی بر باند فرودگاه و اطراف آن دارد.

یک ژنرال ارتش آلمان نیز به شبکه خبری «زی دی اف» گفت،این  هواپیمای ترابری  بیش از یک ساعت بر فراز کابل چرخید.

 شبکه خبری «الجزیره» نیز عصر دوشنبه به وقت تهران از  تیراندازی نزدیک فرودگاه بین‌المللی کابل خبر داد. همزمان یک مقام آمریکایی کشته شدن دو نفر توسط نظامیان آمریکا در فرودگاه بین‌المللی کابل در جریان تیراندازی چند ساعت قبل‌تر در همین فرودگاه تأیید کرد، اما مدعی شد که نفرات کشته شده مسلح بوده‌اند.

روزنامه «وال‌استریت‌ ژورنال» به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که نظامیان آمریکایی به دو فرد مسلح در فرودگاه بین‌المللی کابل شلیک کرده و آنها را کشتند. مقام آمریکایی مدعی شده این دو مرد مسلح در حال نزدیک شدن به نظامیان آمریکایی بوده‌اند که به منظور تأمین امنیت فرودگاه هنگام خروج آمریکایی‌ها از آن در این منطقه مستقر شده بودند.

سخنگوی پنتاگون نیز دوشنبه شب نسبت به بازگشت وضعیت عادی در فرودگاه بین‌المللی در شهر «کابل» در افغانستان اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش منابع خبری، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون در این زمینه گفت: «در حال حاضر هیچ پروازی از فرودگاه بین‌المللی کابل به خارج یا به مقصد این مکان انجام نمی‌شود. مطمئن نیستم که پروازها چه زمانی از سرگرفته می‌شوند.»

310 310

کد خبر 1545918

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: افغانستان کابل آلمان فرودگاه بین المللی کابل یک مقام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

آنگونه که مهر روایت کرده، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900137

دیگر خبرها

  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد